7

بیانیه هفته روابط عمومی ۱۴۰۲ / جز از راستی هیچ دم بر نیار

  • کد خبر : 8599
بیانیه هفته روابط عمومی ۱۴۰۲ / جز از راستی هیچ دم بر نیار
دبیرخانه ستاد برگزاری هفته روابط عمومی با انتشار بیانیه‌ای به تشریح برنامه‌ها و نشست‌های برگزار شده در این هفته پرداخت و شعار و عناوین روزهای این هفته را برنامه عمل سال 1402 برشمرد تا برای تحقق بخشیدن به هر یک از آنها گام بردارند.

به گزارش ما آنلاین، به نقل از دبیرخانه دایمی ستاد برگزاری هفته روابط‌ عمومی، بیانیه یازدهمین هفته روابط عمومی بدین شرح است:

 

یازدهمین سال برگزاری هفته روابط عمومی با شعار محوری «جز از راستی هیچ دم برنیار» با برنامه‌ریزی حرفه‌ای، همت و تلاش‌های ارزنده‌ و هدفمند فعالان و کنشگران این حوزه از ۲۷ اردیبهشت‌ماه لغات دوم خردادماه۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار شد.

در انتخاب شعار محوری هفته روابط عمومی۱۴۰۲ که مصرعی از اشعار ملک‌الشعرای بهار است و عناوین هر یک از روزهای این هفته همانند دوره‌های گذشته تمام تمرکز شورای سیاستگذاری این بود تا مهم‌ترین نیازها و انتظارات ذی‌نفعان سازمان‌ها در نظر گرفته و بر نقش راهبردی آن در سازمان‌ها و جاری کردن فرهنگ راستی و شفافیت تاکید شود.

همانطور که در شعار محوری این هفته آمده است، تاکید بر «راستی» و راستگویی از مهمترین ویژگی‌هایی است که یک روابط عمومی باید بر آن پایبند باشد. عناوین هر یک از روزهای هفته روابط عمومی که شامل «روابط عمومی؛ بازتولید اعتماد اجتماعی، روابط عمومی؛ شتاب‌دهنده تولید، روابط عمومی؛ شفافیت، رضایت، روابط عمومی؛ بسط مسئولیت اجتماعی، روابط عمومی؛ ترویج گفت‌‎وگو و امیدآفرینی، روابط عمومی؛ آینه حقوق، نیازها و معضلات ذینفعان، روابط عمومی؛ آینده‌نگری و مدیریت بحران‌ها» می‌شود، می‌تواند برنامه عمل سال۱۴۰۲ تمام فعالان و کنشگران روابط عمومی سراسر کشور باشد و برای تحقق بخشیدن به هر یک از آنها گام بردارند.

در هفته‌ای که گذشت شاهد فعالیت گسترده، بی‌سابقه و تاثیرگذار فعالان روابط عمومی و ارتباطی در سراسر کشور بودیم. این تلاش‌ها به روشنی نشان دهنده این است که سال‌ها ممارست و استمرار برای تثبیت جایگاه و اهمیت روابط عمومی در سازمان‌ها و عموم مردم به بار نشسته است.

برگزاری و اجرای برنامه‌های گوناگون، مراسم و نشست‌های رسانه‎ای و علمی، کارگاه‌های تخصصی و دیدارهای رسمی با وزرا، مسئولین و مدیران کشوری در جای‌ جای ایران در این مدت و احترام تمامی فعالان این حوزه به برگزاری این هفته، همانا بر غنای محتوایی و شکلی روابط عمومی افزوده است.

از جمله برنامه‌های موثر در این هفته نشست صمیمانه و در عین حال موثر اعضای شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی و باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو-ایران با وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر امور اقتصادی و و دارایی بود که در نوع خود اقدامی حائز اهمیت در راستای روشنگری، بازنگری و بازاندیشی دغدغه‌های فعالان این حوزه، بیان مسائل و طرح سوالات و در نهایت تجمیع و همراه کردن تمامی تخصص‌ها و نگاه‌ها به حساب می‌آید.

واقعیت این است که میان رشته‌ای و چندوجهی بودن در کنار تعدد وظایف و انتظارات وسیع مدیران و جامعه از روابط عمومی‌ها حکایت از اهمیتش داشته و لازم است به همین نسبت برای ارتقای آن همت گماشته شود. دیگر نکته حائز اهمیت نیز که بر هر یک از فعالان روابط عمومی در هر سطح و سازمانی تکلیف به شمار می‌آید شنیدن حرف مردم و رساندن آن به مسئولین است.

در این میان باید تاکید کرد هفته روابط عمومی توسط بخش خصوصی پا گرفته و بدون اتکا به دولت این اتفاق حاصل شده است؛ این در حالی است که اکنون دولت‌ها از ظرفیت هفته روابط عمومی استفاده می‌کنند و در ۱۱ سال گذشته دو رئیس‌جمهور به مناسبت هفته روابط عمومی پیام صادر کردند و بسیاری از وزیران و مدیران دولتی در سراسر کشور از این بستر استفاده می‌کنند.

برگزاری نشست‌ها و گردهمایی‌هایی حرفه‌ای و تخصصی در استان‌های مختلف کشور و انتقال تجربیات و دانش این حوزه به فعالان و کنشگران حوزه روابط عمومی و ارتباطات در سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی از اتفاقات حائز اهمیت در یازدهمین سال برگزاری هفته روابط عمومی بود. همچنین در این دوره با اجرای کمپینی با موضوع اهدا کتاب‌هایی درباره جایگاه و ضرورت روابط عمومی توسط مدیران روابط عمومی به مدیران ارشد سازمان‌ تلاش شد تا اقدامی فرهنگی نیز در کنار تمام فعالیت‌‎ها صورت بگیرد که خوشبختانه با استقبال بسیاری نیز همراه شد.

در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همه‌ی استادان، مدیران، کارشناسان و علاقمندان به روابط عمومی که در طول این هفته، متحمل زحمات فراوانی شدند، بر خود وظیفه می‌دانیم تا از صاحب‌نظران ارجمند درخواست کنیم تا دبیرخانه‌ی دائمی ستاد برگزاری هفته‌ی روابط عمومی را از نقطه‌نظرات خویش بهره‌مند کنند و ما را در راستای ارتقا بخشیدن به برگزاری این مهم در سال‌های آتی یاری دهند.

دبیرخانه ستاد برگزاری هفته روابط عمومی

 

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=8599

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.