30
مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور:

بیان واقعیت در بحران‌ها برعهده مدیران روابط‌عمومی است

  • کد خبر : 4421
بیان واقعیت در بحران‌ها برعهده مدیران روابط‌عمومی است
افشار دارابی با اشاره به اهمیت مهندسی افکار عمومی تاکید کرد: علت اصلی آلودگی و ریزگردهای تهران به ساخت سدهای متعددی که کشور ترکیه ساخته برمی‌گردد اما به شیوه‌ای این اخبار منعکس می‌شود که گویی ضعف مدیریت از طرف ایران بوده. بر این اساس بیان واقعیت برعهده مدیران روابط‌عمومی‌ است تا برای امیدوار کردن مردم گام بردارند.

به گزارش ما آنلاین، به گزارش دبیرخانه دایمی ستاد برگزاری هفته روابط‌ عمومی، مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور در دیدار با برخی از اعضای شورای سیاستگذاری هفته روابط‌عمومی با تأکید بر لزوم ارتقای دانش مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی بیان کرد: متاسفانه برخی از روابط‌عمومی‌های ما به لحاظ دانش رسانه‌ای بضاعت لازم را ندارند به همین دلیل نسبت به شناخت جریان‌سازی‌ها و جنگ روایت‌ها با مسائلی مواجه هستیم. در عین حال فضای مجازی نیز موقعیت پیچیده‌ای برای روابط‌عمومی‌ها ایجاد کرده است.

دارابی با تاکید بر اهمیت توجه به افکار عمومی، تصریح کرد: در حال حاضر مهندسی افکار عمومی در دست روابط‌عمومی‌ها نیست و فضای مجازی و جریان‌سازی‌های رسانه‌های معاند باعث شده سایه ناخوشایندی در ذهن مردم شکل بگیرد و اکنون وظیفه ماست تا با برنامه‌ریزی به آنها رسیدگی کنیم.

مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور با اشاره به چالش‌های زیست‌محیطی و نگرانی‌های مردم در این زمینه، ادامه داد: برای مثال بحث آلودگی و ریزگردهای تهران به ساخت سدهای متعددی که کشور ترکیه ساخته برمی‌گردد و کشورهای عراق، سوریه و ما را درگیر ریزگردها کرده است. اما به شیوه‌ای این اخبار منعکس می‌شود که گویی ضعف مدیریت از طرف ایران بوده و به حدود ۱۸سدّی که ترکیه ساخته اشاره نمی‌شود.

وی افزود: بر این اساس بیان واقعی این دست مطالب برعهده مدیران روابط‌عمومی‌ است تا برای امیدوار کردن مردم و بیان واقعیت‌ها گام بردارند.

دارابی با اشاره به ضرورت آموزش به رسانه‌ها و روابط‌عمومی‌ها در مواجهه با مخاطرات طبیعی و بحران‌های متعدد زیست‌محیطی در کشور گفت: روزنامه‌نگاری در بحران و روابط‌عمومی مسایل مهمی است که نیاز به آموزش دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه برای ارتقای سطح دانش مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی استانداری‌ها گفت: در نظر داریم تا کلاس‌های توجیهی و آموزشی چه برای روابط‌عمومی‌ها و چه برای رسانه‌های استانی برگزار کنیم و در این راه از راهنمایی، تخصص و دانش استادان این عرصه استفاده خواهیم کرد.

در ادامه این دیدار سیدغلامرضا کاظمی‌دینان، رئیس شورای سیاستگذاری هفته روابط‌عمومی نیز با اشاره به اهمیت آموزش مستمر مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی گفت: سرعت تغییرات حوزه‌ ارتباطات دلیل لازم و کافی برای توجه مستمر به امر آموزش روابط‌عمومی‌ها است.

سپس امیرعباس تقی‌پور، عضو شورای سیاستگذاری هفته روابط‌عمومی با بیان تاریخچه‌ای از فعالیت‌ ستاد بزرگداشت هفته‌ روابط‌عمومی، همایش روابط‌عمومی الکترونیک و کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت گفت: هفته روابط‌عمومی سال ۱۴۰۱ موقعیت بسیار مناسبی است تا توجه مدیران ارشد سازمان‌ها و عموم مردم به اهمیت و کارکردهای مثبت نهاد روابط‌عمومی برای کاهش مشکلات کلان، معطوف شود.

بهنام تقی‌پور، دبیر ستاد بزرگداشت دهمین هفته روابط‌عمومی نیز با اعلام اینکه این هفته از تاریخ ۲۵الی ۳۱اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد، گفت: خوشبختانه هر ساله با همکاری وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف از جمله وزارت کشور و استانداری‌ها شاهد برگزاری باشکوه این هفته هستیم.

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=4421
  • نویسنده : یگانه قاسمی
  • منبع : دبیرخانه دایمی ستاد برگزاری هفته روابط‌ عمومی

ثبت دیدگاه

  1. مهم‌ترین مؤلفۀ دموکراسی، ایجاد شفافیت ارتباطی و اطلاعاتی بین سازمان و مردم است.