|  ورود به سايت  |  1397/08/28
                 
آرشیو شماره‌های گذشته
 چاپ   

آخرین اخبار
تاریخ: 1391/04/06 نظرات: 0 نظر نمایش: 1712 مرتبه تعداد امتیاز: 2   (Article Rating)
نشست خبری روز رسانه های اجتماعی برگزار شد

نشست خبری روز رسانه های اجتماعی برگزار شد
صبح امروز و با حضور خبرنگاران نشست خبری روز رسانه های اجتماعی برگزار شد.
 به گزارش خبرنگار ماهنامه مدیریت ارتباطات، رییس اولین همایش روز رسانه های اجتماعی ضمن تشریح اهمیت توجه به رسانه های اجتماعی گفت: تبدیل علمی تهدیدهای رسانه های اجتماعی به فرصت ها، هدف اصلی این همایش است.
دکتر یونس شکرخواه، رییس همایش روز رسانه های اجتماعی افزود: ایجاد و گسترش ارتباطات واقعی در فضای آنلاین، تولید محتوای علمی و بومی در حوزه رسانه های اجتماعی، ارتباط پویا و مفید بین پژوهشگران، مردم و دانشگاه ها، ارائه جدیدترین پژوهش های بومی در حوزه رسانه ها و شبکه های اجتماعی و اشتراک گذاری ایده های جدید در حوزه رسانه های اجتماعی از دیگر اهداف مدنظر برای برگزاری این همایش است.
وی با بیان اینکه در حوزه های آکادمیک رسانه های اجتماعی بیشتر با نگاهی به همکاری های جمعی برای تولید یک پدیده شناخته می شوند، خاطرنشان کرد: در بسیاری موارد از جمله کشور ما زمانی که صحبت از رسانه های اجتماعی به میان می آید بیشتر بر مباحث سیاسی تکیه می شود این درحالی است که رسانه های اجتماعی با این مفهوم متولد نشده اند و در اصل می توان کاربرد اصلی آن را در میان شهرداران برای اطلاع رسانی به شهروندان و ارتقای سطح مدیریت شهری مشاهده کرد.
شکرخواه هچنین با اشاره به نقش بارز رسانه های اجتماعی در شکل گیری ارتباطات اقتصادی و بازرگانی گفت: اساسا هر فرمت رسانه ای که امکان تعامل جمعی را فراهم کند رسانه اجتماعی گفته می شود و این ساده ترین و اصلی ترین تعریفی است که می توان از این مفهوم ارائه کرد.
وی افزود: اگرچه به تاثیر گسترده برگزاری همایش هایی از این دست معتقد نیستیم اما برگزاری این همایش ها می تواند به عنوان یک قطعه از پازلی چند تکه، در آموزش و رفع برخی موانع موجود در مسیر فعالیت رسانه های اجتماعی و شناخت آن ها ایفای نقش کند.
شکرخواه تاکید کرد: حساسیت های موجود در قبال رسانه های اجتماعی هیچ موردی از وظایف ما در این زمینه را کم نمی کند و ما معتقدیم که روشن کردن یک شمع در تاریکی بهتر از دست روی دست گذاشتن است.
ارسال 180 مقاله علمی به همایش روز رسانه های اجتماعی
در این نشست خبری همچنین، دبیر علمی همایش روز رسانه های اجتماعی با اشاره به اهمیت و اولویت برپایی این گونه همایش ها گفت: در حال حاضر به آن مرحله ای از پیشرفت تکنولوژی های مبتنی بر وب رسیده ایم که توانسته است خود را در قالب رسانه های اجتماعی بروز دهد.
حسین امامی، دبیر علمی همایش روز رسانه های اجتماعی افزود: با توسعه استفاده از رسانه های اجتماعی، حق تولید محتوای رسانه ای در اختیار همگان قرار گرفته است امری که تا پیش از این امکان پذیر نبود.
وی با اشاره به برپایی همایش روز رسانه های اجتماعی گفت: تعداد 180 چکیده مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که از این تعداد 67 مقاله رتبه لازم را برای انتشار در کتاب همایش، به دست آوردند.
امامی تصریح کرد: همچنین از این تعداد 40  مقاله به عنوان مقاله برتر برگزیده خواهند شد.
وی با اشاره به دلایل رد برخی از چکیده ها از سوی دبیرخانه علمی همایش تصریح کرد: در برخی از این مقالات هنوز نگارنده درک درستی از مفهوم صحیح رسانه های اجتماعی نداشته است ضمن اینکه در برخی دیگر از این مقالات مفهوم رسانه های جمعی به اشتباه جایگزین رسانه های اجتماعی شده است در حالی که این دو مفهوم کاملا با یکدیگر تفاوت دارند.
علمی نبودن و ژورنالیستی بودن به همراه عدم تبعیت از فرمت مقاله تحقیقی در برخی از چکیده مقالات ارائه شده به دبیرخانه علمی همایش روز رسانه های اجتماعی از دیگر دلایل عدم پذیرش آنها بوده است.
گفتنی است همایش روز رسانه های اجتماعی، روز شنبه، دهم تیرماه سال جاری در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری برگزار خواهد شد.
 
کد: 330
نویسنده خبر: ماهنامه مدیریت ارتباطات
 
تصاویر مرتبط
  • نشست خبری روز رسانه های اجتماعی برگزار شد
امتیاز بندی

در حال حاضر هیچ نظری ارسال نشده است
ارسال نظر:

نام (الزامی)

ایمیل (الزامی)

وب سایت

Enter the code shown above:


چاپ  

گفتگو های ویژه


  Copyright 2009-2012 by cmmagazine Design & Support: 7TABLIGH