|  ورود به سايت  |  1397/08/26
                 
آرشیو شماره‌های گذشته
 چاپ   

آخرین اخبار
تاریخ: 1391/05/31 نظرات: 0 نظر نمایش: 1593 مرتبه تعداد امتیاز: 7   (Article Rating)
بیست ‌و هشتمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات- شهریور ماه 91- آمد

بیست ‌و هشتمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات- شهریور ماه 91- آمد

بیستوهشتمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات- شهریور ماه 91ـ  با 5 پرونده اختصاصی در موضوعات مدیریت رسانه،‌ جامعه اطلاعاتی،‌ ورزش،‌ رسانه و تلویزیون منتشر شد.این ماهنامه از اول شهریور ماه قابل تهیه است.

«رسانه‌«را دریابیم،‌عنوان سرمقاله به قلم امیر عباس تقی‌پور مدیرمسؤول ماهنامه است که به بررسی نحوه اطلاعرسانی رسانه ملی در مورد زلزله آذربایجان شرقی و انتقادات و هجمه‌های وارد شده بر آن، پرداخته است.

وی در بخشی از سرمقاله خود نوشته: متأسفانه خطای صداوسیما در انعکاس صحیح و مناسب اخبار زلزله فضایی را در کشور ایجاد کرد که شایسته جامعه ایرانی نبوده و فضا را برای سوء استفاده گروهی فراهم آورد و شاید بتوان این موضوع را بهانه‌ای برای تسویه حساب گروه‌هایی خاص قلمداد کرد.
حسن بشیر نیز در صفحات تحلیل‌ گفتمانی رسانه‌های بیگانه، تلاش کرده که جریان‌های کلان خبری یا جریان‌سازی‌های هدفمند خبری را مورد شناسایی دقیق‌تر و گفتمان‌های حاکم بر آنها را مورد مطالعه و بررسی قرار دهد. آنچه در این تحلیل با عنوان « دیپلماسی جریان‌سازی خبری» آورده شده است، فقط نمونه‌هایی از هزاران خبری است که در حوزه‌های «تحریم» و «جنگ»، به عنوان نمونه، درباره ایران آمده و به یک جریان‌سازی بزرگ خبری در سطح جهانی تبدیل شده است. در این زمینه مطالب منتشر شده در رسانه‌های لزکو فرانسه در تاریخ 13 مرداد 1391، ورلد تايم آمریکا در تاریخ 11 مرداد 1391 و واشنگتن پست آمریکا در تاریخ 3 مرداد 1391 در مورد رویکردهای گفتمانی‌ رسانه‌های بیگانه درباره جریان سازی خبری «تحریم» و همچنین مطالب منتشر شده در رسانه‌های النهار لبنان در تاریخ 13 مرداد 1391 و ورلد تايم آمریکا در تاریخ 11 مرداد 1391 درباره جریان سازی خبری «جنگ» مورد بررسی قرار گرفته است.
اما برگزاری نشست سران جنبش عدم تعهد بهانه‌ای برای  گفت‌وگو با محمدرضا مجیدی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در یونسکو شده است. در این گفت‌وگو دانشیار گروه مطالعات منطقه‌ای دانشگاه تهران گفته: گروه عدم تعهد می‌تواند به دموکراتیک کردنفضای رسانه‌ای جهان کمک کند.
گفت‌وگو با حسام‌الدین آشنا استاد ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع) در مورد عملکرد صداوسیما از دیگر مطالب این ماهنامه است که در صفحات «گفت‌وگوی ویژه» منتشر شده است. خوانندگان ماهنامه می‌توانند، انتقادهای جدی او به وضع صداوسیمای فعلی و راهکارهای توسعه فضای رسانه‌ای تلویزیونی و رادیویی را در این شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات بخوانند. دکتر آشنا در این گفت‌وگو صداوسیما را یک شرکت زیان‌ده دانسته که ورشکستگی‌اش را اعلام نمی‌کند.  
ورزش؛ حلقه‌هايی برای ارتباط
در بیست‌وهشتمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات که به مدیریت نگین حسینی پژوهشگر ارتباطات و نوشته‌ها و ترجمه‌هایی از وی، پیمان جبلی، علي اکبر عبدالرشيدي، شهلا حسینی، محمد سروي زرگر و محمود دهقان طزرجانی تهیه شده، موضوع المپیک و ارتباطات مورد توجه قرار گرفته است. دستاوردهای حضوراسکارپیستوریوسدوندهدارایمعلولیتدرالمپیکلندن 2012 با عنوان اُلمپینِی برای شکستن حلقه‌ها، المپيك از دیدگاه روابط بین‌الملل، حلقه‌های طلایی فرصت، راه دشوار ورزشکاران عرب تا المپیک لندن 2012، جنگ بدون شلیک، راه دشوار ورزشکاران لیبی تا المپیک لندن، نگاهی به حضور زنان مسلمان در المپیک لندن 2012، نگاهی به بازتاب رسانه‌ای نخستین حضور زنان عربستان در المپیک، مسابقات رسانه‌های ا جتماعی، ساخت ارتباطي -تاريخيالمپيک و المپیکلندنوحامیانمالی، عناوین مطالب این پرونده است.
تلويزيون؛ مقابله طنازانه با ماهواره
آرش محبیدر این شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات مسؤولیت انتشار پرونده‌ای را عهده‌دار شده است که به بررسی تمسخر برنامه‌های ماهواره‌ای در برنامه تلویزیونی «خنده بازار» می‌پردازد. بازاری برای حراج اعتبار سیما نوشته آرش محبی، گفت‌وگوی مصطفی مسجدی آرانی با شهرام شکیبا و انتقاد وی از مسخره کردن برنامه‌های ماهواره‌ای در سیما و نهضت «تیرامیسو»خوری! نوشته گیتی صفرزاده سردبیر گل‌آقا از جمله مطالب این ژرونده است. همچنین در این پرونده، برنامه خنده بازار از نگاه ارتباطاتی‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفته است. در این نظرخواهی سه پرسش با اصحاب رسانه، فعالان و تحصیل‌کرده‌‌های این حوزه در میان گذاشته شده تا نظرات آنها درباره اثرگذاری مسخره کردن برنامه‌های ماهواره‌ای در سیمای جمهوری اسلامی به‌ویژه برنامه خنده بازار دانسته شود. علیرضا کتابدار، ابراهیم بهشتی، نیلوفر مهتدی، مسعود لقمان، فرنازفیضی، علیرضا شیخ‌رودی، حمید سلیمانی، مسعود بربر، علیرضا حسینی، بهاره محبی، زهرا علی‌اکبری و مهشید ستوده به این پرسش‌ها پاسخ داده‌اند.
مدیریت رسانه؛ نقش رسانه‌ها در یک کودتا
نقش رسانه‌ها در یک کودتا تلاشی زیر نظر منوچهر دین‌پرست است تا از منظر رسانه به  ماجرای کودتای حکومت شاهنشاهی علیه دولت مصدق بپردازد. رادیو در روز کودتا نوشته وی، نگاهی به عملکرد رادیو «بی‌بی‌سی» در وقایع منتهی به مرداد 1332 نوشته محسن آزموده، گفت‌وگوی منصوره قنبرآبادی با مسعود کوهستانی‌نژاد درباره نقش مطبوعات در کودتای 28 مرداد و رسانه‌های پس از کودتای 28 مرداد؛ از خزان تا رانت نوشته محمد صادق جنان‌صفت از مطالب این پرونده است. 
رسانه؛ داستان استراتژی
چرا ما نیازی به استراتژی نداریم و استراتژی دردی از دردهای درمان‌پذیر ما را دوا نخواهد کرد؟ پرسش اصلی رضا قربانی و همکارانش در مورد دلایل مشخص نبودن راهبرد رسانه‌های کشور در پرونده رسانه این شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات است.
داستان استراتژی نوشته وی، چرا روزنامه‌ها باید استراتژی داشته باشند؟ رهبری استراتژیک در سازمان‌های رسانه‌ای نوشته ابوالفضل دانایی، مطالعه انتقادي طرح نظام جامع رسانه‌هاي همگاني كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي: سياست ارتباطي متأخر جمهوري اسلاميدر تحول نظام حقوقي رسانه‌ها نوشته مشترک علي جعفري و سيد علي محسنيان، گری همل درباره بزرگ‌ترین چالش‌های مدیریتی عصر حاضر چه می‌گوید و این گفته‌ها چه ربطی به ما دارد: سال‌هاست که مسأله مدیران رسانهتغییر کرده است نوشته فاطمه پورمعصوم، گشتی در جنگل استراتژی نوشته مریم بورقانی فراهانی، گفت‌وگوی مریم محبی  با علی‌اصغر محکی با عنوان چرا روزنامه‌نگاران مااستراتژی ندارند؟ صدای آمریکا در گرداب سیاست‌های BBGنوشته فاطمه پورمعصوم و BBC از منظرنگاه استراتژیک: آنچه یک رسانه را رونق می‌بخشد نوشته محمدجواد هنرمندساری، مطالب این پرونده را شامل می‌شوند.
جامعه اطلاعاتی؛ ارتباطات علم از مراکز دانش تا دولت‌ها
بررسی جایگاه «ارتباطات علم» در ایران و ضرورت تأسیس رشته دانشگاهی در این حوزه، در پرونده جامعه اطلاعاتی بیست‌وهشتمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات و با مدیریت سید تقی کمالی، مورد توجه قرار گرفته است.
ارتباطات علم و جای خالی آن در مراکز دانش نوشته سیده زهرا اجاق، بررسی الزام‌های ارتباطات علمی در عصر اطلاعات در گفت‌وگوی سید تقی کمالی با مهدی زارع، نگاهی بر اهمیت و جایگاه ارتباطات علمی در دانشگاه‌های جهان؛ به کرسی نشستن یک اندیشه علمی نوشته مهدی فولادگر، گفت‌وگوی نجیبه محبی با سیدمحمدامین قانعی‌راد رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران با تیتر گسترش جامعه دانايي‌بنياد از گسترش دولت دانش‌مبنا تفكيك‌ناپذير است و درک ضرورت و اهمیت مطالعه ارتباطات علمی نوشته شهناز خزایی عناوین مطالب این پرونده است.
همچنین، آگاه شدن ممنوع! یادداشت محمد دشتی به بهانه انتشار کتاب «نظریه سواد رسانه‌ای؛ رهیافتی‌شناختی» توسط انتشارات سیمای شرق و گفت‌وگوی وی با محمد سلطانی‌فر یکی از مترجمان این کتاب با تیتر سطحی‌نگری، ابتذال و شناخت نادرست از واقعیت از مهم‌ترین تأثیرات ویرانگر رسانه‌هاست، از دیگر مطالب بیست‌وهشتمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات است.
علاقمندان به کتاب نگارش در روابط‌عمومی نوشته نوشته تامس.اچ.بيوينز با ترجمه علیرضا باستانی نیز می‌توانند بخش بیستم از فصل دهماین کتاب با عنوان تبلیغات کامپیوتری یا چاپی را در این شماره از ماهنامه پیگیری کنند.
بیست‌وهشتمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات به مدیرمسؤولی امیر عباس تقی‌پور و سردبیری امیر لعلی در 84 صفحه تمام رنگی و با قیمت 4 هزار ریال منتشر شده است. این ماهنامه علاوه بر کیوسک‌های مطبوعاتی از طریق فروشگاه آن‌لاین www.prshop.ir قابل خریداری است.
کد: 359
نویسنده خبر: ماهنامه مدیریت ارتباطات
 
تصاویر مرتبط
  • بیست ‌و هشتمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات- شهریور ماه 91- آمد
امتیاز بندی

در حال حاضر هیچ نظری ارسال نشده است
ارسال نظر:

نام (الزامی)

ایمیل (الزامی)

وب سایت

Enter the code shown above:


چاپ  

گفتگو های ویژه


  Copyright 2009-2012 by cmmagazine Design & Support: 7TABLIGH