|  ورود به سايت  |  1397/08/26
                 
آرشیو شماره‌های گذشته
 چاپ   

آخرین اخبار
تاریخ: 1392/02/07 نظرات: 0 نظر نمایش: 1243 مرتبه تعداد امتیاز: 4   (Article Rating)
شبكه هاي اجتماعي تعريف جديدي از حيات ارائه مي‌دهند

شبكه هاي اجتماعي تعريف جديدي از حيات ارائه مي‌دهند

  مدير مسوول ماهنامه مديريت ارتباطات:شبكه هاي اجتماعي تعريف جديدي از حيات ارائه مي‌دهند

 

نشست تخصصي جشنواره فيلم و عكس همراه تهران با عنوان اكوسيستم هاي ارتباطي و شبكه هاي اجتماعي با حضور مدير مسوول ماهنامه مديريت ارتباطات برگزار شد.

 امیر عباس تقي پور با اشاره به اينكه شبكه هاي اجتماعي تعريف جديدي از حيات ارائه مي دهند گفت:« در آينده نزديك هرآنچه در حيات واقعي اتفاق ميفتد  در فضاي مجازي هم شاهد آن خواهيم بود. در همين راستا ارتباطات و تعاملات جديدي بوجود مي‌آيد كه سبك زندگي مردم را در تمامي دنيا تغيير خواهد داد و اين همان دغدغه حكومت ها و دولت هاي در حال توسعه با ارزشهاي فرهنگي تفاوت است».

وي ادامه داد:« امكاناتي كه فضاي مجازي در اختيار كاربران قرار مي دهد از يك طرف مرزهاي ميان كشورها را از ميان مي برد و از سوي ديگر تهديدي براي حكومت ها به حساب مي ايد. در شبكه هاي اجتماعي افراد به  شكل غير مستقيم به تعداد زيادي از كاربران متصل مي شوند و با آنها ارتباط برقرار مي كنند».

مدير مسوول ماهنامه مديريت ارتباطات با يادآوري ماهيت بالقوه و بالفعل شبكه هاي اجتماعي تاكيد كرد:« علاوه  بر ماهيت بالقوه اين شبكه ها در ايجاد ارتباط ماهيت بالفعل آنها در تقسيم اطلاعات، تبادل اخبار و ايجاد گفتگو هم بايد مورد توجه قرار گيرد. شبكه هاي اجتماعي جايگاه بسيار مهمي در روابط اجتماعي دارند و نقش تاروپود را در ارتباطات اجتماعي ايفا مي كنند و فرد را به افراد و گروه هاي زيادي مرتبط مي كنند».

او با اشاره به گسترش استفاده از موبايل هاي هوشمند گفت:« موبايل هاي هوشمند تعاملات مجازي را تشديد كرده و امكان اتصال به اينترنت وحضور در شبكه هاي مجازي را در هر مكان و زماني فراهم مي كنند و همين يكي از دلايل حضور بيشتر كاربران در شبكه هاي اجتماعي است».

تقي پور ادامه داد: «موسسه جهاني پيو طي يك نظرسنجي اعلام كرده است كه كاربران در سطح جهان شبكه‌هاي اجتماعي را با گوشي هاي شخصي خود پيگيري مي كنند و فناوري هايي از اين دست در ميان جوانان و افراد با تحصيلات بالا طرفداران بيشتري دارد».

اين كارشناس ارتباطات با اشاره به نظرسنجي هايي كه درباره ميزان استفاده از شبكه هاي اجتماعي انجام شده گفت:« كشورهاي در حال توسعه و پيشرفت به ميزان توسعه يافتگي خود به شبكه هاي اجتماعي متكي هستند و ميزان اتكا كاربران به اين شبكه ها در اين كشورها روزبه روز در حال افزايش است».

و تاكيد كرد:« آخرين آمار مركز مديريت اينترنت حكايت از اين دارد كه 60درصد مردم در ايران از اينترنت استفاده مي كنند كه 40 درصد از كاربران در گروه سني 20 تا 29 سال قرار دارند».

تقي پور با اشاره به آمار اين مركز شمار كاربران اينترنت را تا پايان 6 ماهه نخست سال 91،  45 ميليون و 5 هزار و 646 نفر اعلام كرد و گفت:« آمار ضريب نفوذ اينترنت در كشور 9/59 درصد است كه از اين ميان 4/34 درصد از كاربران اينترنت از موبايل خود براي ورود به شبكه اينترنت استفاده كرده اند».

مدير مسوول ماهنامه مديريت ارتباطات در پايان اين جلسه از مسوولان خواست به جاي ايجاد فيلترينگ براي ورود به شبكه هاي مجازي با فرهنگ سازي درست و صحيح راه هاي استفاده معقول و منطقي از اين شبكه ها را به كاربران آموزش دهند تا هم ميزان آسيب هاي اجتماعي اين شبكه ها كاهش پيدا كنند و هم كاربران راه درست استفاده از اين شبكه ها را براي بالابردن اطلاعات خود بيابند.

کد: 446
نویسنده خبر: ماهنامه مدیریت ارتباطات
 
تصاویر مرتبط
  • شبكه هاي اجتماعي تعريف جديدي از حيات ارائه مي‌دهند
امتیاز بندی

در حال حاضر هیچ نظری ارسال نشده است
ارسال نظر:

نام (الزامی)

ایمیل (الزامی)

وب سایت

Enter the code shown above:


چاپ  

گفتگو های ویژه


  Copyright 2009-2012 by cmmagazine Design & Support: 7TABLIGH