|  ورود به سايت  |  1397/10/27
                 
آرشیو شماره‌های گذشته
 چاپ   

آخرین اخبار
تاریخ: 1392/05/29 نظرات: 0 نظر نمایش: 1198 مرتبه تعداد امتیاز: 2   (Article Rating)
کلید ارتباطات را در دست دولت آقای روحانی بگذاریم

کلید ارتباطات را در دست دولت آقای روحانی بگذاریم

این روزها در آستانه شکل گیری سطح جدید از مناسبات دولت – مردم ، روابط عمومی ها در یک فرصت تاریخی قرار گرفته اند تا با هدف حراست از سرمایه اجتماعی که پشت دولت جمع شده است ،در توسعه و ترویج دو مولفه اصلی آن که امید و اعتماد است ، نقش آفرینی کنند . این مهم به وفاق جمعی و همصدایی نیاز دارد.

کاوشگران روابط عمومی - فرزانه بنی هاشم نژاد  - هویت و روح جمعی ، به نشانه های مادی نیاز دارد . نشانه شناسی هویت جمعی روابط عمومی می گوید که ما هنوز مجمع الجزایری هستیم که یکپارچه نشده ایم . در این سال هاخیلی اتفاقات افتاده است ، خیلی اثرها آفریده شده و رویدادهای متنوعی مستمر و مدام  برگزار می شود ، اما باز انگار هر کس حرف خود را می زند . نمی دانم چرا هنوز نمی توان در روابط عمومی از " ما "حرف زد . دوست مدیری می گوید که  تجزیه روابط عمومی ها خوب است اما باید بی خیال ترکیبشان شد ! خیلی عوامل را می توان سبب ساز چنین ویژگی دانست . با آنکه اطمینان ندارم که اگر همه زیر یک علم سینه زده بودیم نتیجه همین بود که شده است ، اما تردیدی هم نیست که هر حرفه ای بالاخره به یک روح جمعی نیاز دارد.

باشگاه مدیریت ارتباطات با اما و اگرهایی، به نظر من می تواند یکی از مهمترین مصادیق شکل دادن به این روح جمعی تلقی شود ، اگر در راه اندازی آن تاکید و توجه ویژه ای به همه ظرفیت های فعالان این عرصه شود ، اگر به شیوه فوتبالیست ها باشگاه داری نکنیم و به مثابه خانه سینما آن را محلی و محملی برای گردهم آمدن و یکصدا شدن اهالی یک حرفه – ولو با 27 نام  یا حوزه  مختلف-  بدانیم ،  آن وقت می شود، باشگاه مدیریت ارتباطات را نشانه خوشبینانه ای از خلق هویت جمعی در این عرصه دانست . شاید امیر تقی پور و دوستانش برای ایده راه اندازی باشگاه هزار دلیل داشته باشند و ناگفته ، هزار فایده هم برآن مترتب باشد که همه بدانیم ولی گمان من این است که این روزها در آستانه شکل گیری سطح جدید از مناسبات دولت – مردم ، روابط عمومی ها در یک فرصت تاریخی قرار گرفته اند تا با هدف حراست از سرمایه اجتماعی که پشت دولت جمع شده است ،در توسعه و ترویج دو مولفه اصلی آن که امید و اعتماد است ، نقش آفرینی کنند .  این مهم به وفاق جمعی و همصدایی نیاز دارد. باید فرصت هایی که ما را گردهم می آورد و روح جمعی حرفه روابط عمومی را تقویت می کند، پاس بداریم .  هویت جمعی خودش نشانه هایی دارد ، فراموش کردن گله ها و شکایت ها ، گاهی پایین کشیدن کرکره منافع شخصی و تن دادن به منافع گروهی برای خلق همصدایی ، گاهی گذشتن از حقوقی که برای خودمان قائلیم و گاهی فراموش کردن گذشته برای به یاد آوردن ضرورت های آینده .

واقعیت آن است که در تمام این سالها کوشیده ایم تا بگوییم ارتباطات کلید توسعه است . حالا دولتی بر سرکار آمده است که نمادش کلید است . برای کمک به دولت امید و تدبیر ، کلید ارتباطات را در دست آقای روحانی بگذاریم.

کد: 505
نویسنده خبر: ماهنامه مدیریت ارتباطات
 
تصاویر مرتبط
  • کلید ارتباطات را در دست دولت آقای روحانی بگذاریم
امتیاز بندی

در حال حاضر هیچ نظری ارسال نشده است
ارسال نظر:

نام (الزامی)

ایمیل (الزامی)

وب سایت

Enter the code shown above:


چاپ  

گفتگو های ویژه


  Copyright 2009-2012 by cmmagazine Design & Support: 7TABLIGH