|  ورود به سايت  |  1397/08/29
                 
آرشیو شماره‌های گذشته
 چاپ   

آخرین اخبار
تاریخ: 1392/06/19 نظرات: 0 نظر نمایش: 976 مرتبه تعداد امتیاز: 1   (Article Rating)
کاندیداهای ریاست‌جمهوری با چه اهدافی به کارزار انتخابات وارد شدند

کاندیداهای ریاست‌جمهوری با چه اهدافی به کارزار انتخابات وارد شدند

دکتر محمود دهقان، استاد و پژوهشگر  تبلیغات در چهلمین شماره ماهنامه مدیریت به آسیب‌شناسی دقیق کمپین تبلیغاتی هشت کاندید یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پرداخته است. او با تشریح پنج حلقه اصلی به‌هم پیوسته کمپین‌های تبلیغاتی به بررسی کمپین‌های هر یک از کاندیداها پرداخته است.

دکتر دهقان با تحلیل موقعیت یا شناخت واقعیت‌‌های‌‌ جامعه‌‌ای که کاندیدا وارد کارزار انتخاباتی می‌‌شود ادامه داده است:

داوطلبان با یکی از پنج هدف زیر به انتخابات ریاست جمهوری یا مجلس شورای اسلامی یا شورای شهر وارد می‌‌شوند:

وزن‌‌کشی، بیان دیدگاه‌ها، ائتلاف، مبارزه برای پیروزی و توهم پیروزی.

او به تشریح و ارائه تعریف از هر یک از اهداف فوق پرداخته و ادامه داده:

مهندس غرضی به عنوان فرد حقیقی و جبهه پایداری به عنوان فرد حقوقی و جریان فکری جدید، با هدف اول یعنی برای وزن‌کشی اجتماعی وارد کارزار انتخابات شدند. کمپین دکتر عارف براساس هدف دوم، یعنی دفاع قوی از عملکرد هشت ساله دولت اصلاحات و به رخ کشیدن بحران‌های داخلی و خارجی حاصل از هشت سال حاکمیت دولت اصولگرای احمدی‌نژاد تنظیم شده بود. کمپین تبلیغاتی دکتر ولایتی، دکتر قالیباف و دکتر حداد عادل برای تحقق مورد سوم یعنی ائتلاف و تعیین نامزد نهایی از میان آن سه کاندید مؤتلف تنظیم شده بود، گرچه در عمل با کنار کشیدن حداد عادل، هدف دو کاندید باقیمانده از ائتلاف بر ادامه مبارزه تا پیروزی تغییر یافت. کمپین تبلیغاتی دکتر حسن روحانی و دکتر محسن رضایی با هدف ادامه مبارزه تا پیروزی یعنی مورد چهارم تنظیم شده بود.

هدف کمپین آقای دکتر سعید جلیلی با توهم وزن اجتماعی سنگین جبهه پایداری در جامعه یعنی مورد پنجم تنظیم شده بود. همین توهم پیروزی در عمل باعث عدم همراهی دکتر جلیلی برای ائتلاف با سایر کاندیداهای اصولگرا شد، در حالی‌که حمایت جبهه پایداری از وی، نه تنها وزن سیاسی دکتر جلیلی را افزایش نداد بلکه به دلیل تندروی‌های افراد وابسته به آنها در جریان حمله به آقای هاشمی رفسنجانی و دکتر لاریجانی در قم، وزن سیاسی وی را کاهش داد و موجب ریزش آرا شد.

متن کامل این پژوهش علمی را اینجا تهیه کرده و بخوانید.

 

 

 

 

کد: 519
نویسنده خبر: ماهنامه مدیریت ارتباطات
 
تصاویر مرتبط
  • کاندیداهای ریاست‌جمهوری با چه اهدافی به کارزار انتخابات وارد شدند
امتیاز بندی

در حال حاضر هیچ نظری ارسال نشده است
ارسال نظر:

نام (الزامی)

ایمیل (الزامی)

وب سایت

Enter the code shown above:


چاپ  

گفتگو های ویژه


  Copyright 2009-2012 by cmmagazine Design & Support: 7TABLIGH