|  ورود به سايت  |  1397/10/30
                 
آرشیو شماره‌های گذشته
 چاپ   

آخرین اخبار
تاریخ: 1392/06/25 نظرات: 0 نظر نمایش: 1463 مرتبه تعداد امتیاز: 2   (Article Rating)
پایان نامه «بررسی نگرش خبرنگاران رسانه های آنلاین نسبت به کارکردهای خبری شبکه های اجتماعی» دفاع شد

پایان نامه «بررسی نگرش خبرنگاران رسانه های آنلاین نسبت به کارکردهای خبری شبکه های اجتماعی» دفاع شد

  فیروزه عسگری از پایان نامه کارشناسی ارشد خود تحت عنوان «بررسی نگرش خبرنگاران رسانه های آنلاین نسبت به کارکردهای خبری شبکه های اجتماعی»، دفاع کرد.

فیروزه عسگری از پایان نامه کارشناسی ارشد خود تحت عنوان «بررسی نگرش خبرنگاران رسانه های آنلاین نسبت به کارکردهای خبری شبکه های اجتماعی»، دفاع کرد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات

استاد راهنما: دکتر محمد سلطانی فر

استاد مشاور : دکتر نسیم مجیدی

استاد داور: دکتر مهدخت بروجردی

چکیده پایان نامه:

این پایان نامه به «بررسی نگرش خبرنگاران رسانه های آنلاین نسبت به کارکردهای خبری شبکه های اجتماعی» پرداخته است. جنسیت، تحصیلات، تجربه کاری، سال عضویت در شبکه های اجتماعی، مدت زمان فعالیت در این شبکه ها به ترتیب در فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس، کلوب و دوره بوده است، که متغیرهای کمی این تحقیق را شامل می شود. نحوه چگونگی اشتراک محتوا، نحوه چگونگی کشف و رصد کردن اخبار، نحوه چگونگی استفاده از محتوای خبری، نگرش در مورد انگیزه ی کسب شهرت از شبکه های اجتماعی، نحوه مشارکت در شبکه های اجتماعی، نگرش نسبت به اظهار نظر خبرنگاران در دیگر رسانه ها جهت استفاده کارکردهای خبری شبکه های اجتماعی، نگرش نسبت به انتخاب کاربرد هر کدام از شبکه های اجتماعی جهت انگیزه گرفتن خبرنگاران برای ایجاد فرصت های خبری در دیگر رسانه ها، نحوه پوشش دادن اخبار به خصوص خبرهای اقتصادی و سیاسی از دل شبکه های اجتماعی در دیگر رسانه ها ... برخی از ارزیابی متغیرهای کیفی مربوط به این تحقیق است.

هدف اصلی این پایان نامه پاسخ به این سوال است که نگرش خبرنگاران نسبت به استفاده کارکردهای خبری از شبکه های اجتماعی چگونه است؟ که جهت پاسخ به آن با بررسی و تولید ادبیات، درباره ی محتوای خبری شبکه های اجتماعی نسبت به نگرش خبرنگاران جهت شناخت و ضرورت استفاده کارکردهای خبری پرداخته شده که در نهایت نتایج آن به تحلیل استفاده از  کارکردهای خبری در شبکه های اجتماعی با نسخه های بین المللی نظیر توییتر و گوگل پلاس انجامیده است. زیرا در عصر حاضر شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از قویترین رسانه ها، فرصتی را برای خبـرنگاران ایجاد می کنند که دستیابی به هر گونه اخبار موثق بخصوص خبرهای سیاسی و اقتصادی را افزایش می دهد.

ایـن تحقیـق با تکیه بر نظریه های مرتبط با شبکه های اجتماعی نسبت به تولید مفاهیم محتوایی از رسانه های آنلاین و نگرش کارکردهای خبری در شبکه های اجتماعی برای ایجاد و اشتراک محتوا و مشارکت خبرنگاران نیز پرداخته است. روش این تحقیق، پیمایشی و ابزار اندازه گیری آن پرسشنامه بوده است. و مهمترین نتایج حاصله از این تحقیق عبارتند از : بیشترین عضویت را خبرنگاران در فیس بوک داشته اند اما بیشترین استفاده از کارکردهای خبری را با توجه به بالاتر رفتن تحصیلات از توییتر و گوگل پلاس در رسانه های دیگر داشته اند. و بیشترین میزان استفاده خبری مربوط به مسائل سیاسی و اقتصادی بوده است .  و همچنین در این تحقیق نشان داده است هر چه تجربه کاری خبرنگاران کمتر باشد نگرش آنها نسبت به ضرورت استفاده محتوای خبری از شبکه های اجتماعی بالاتر است. و همچنین در این تحقیق نشان داده شد که نگرش خبرنگاران نسبت به عضویت در شبکه هایی با نسخه های داخلی نظیر کلوب و دوره نه تنها ضرورت ندارد، بلکه جهت استفاده از کارکردهای خبری در این شبکه ها نیز نظری ندارند.

کد: 529
نویسنده خبر: ماهنامه مدیریت ارتباطات
 
تصاویر مرتبط
  • پایان نامه «بررسی نگرش خبرنگاران رسانه های آنلاین نسبت به کارکردهای خبری شبکه های اجتماعی» دفاع شد
امتیاز بندی

در حال حاضر هیچ نظری ارسال نشده است
ارسال نظر:

نام (الزامی)

ایمیل (الزامی)

وب سایت

Enter the code shown above:


چاپ  

گفتگو های ویژه


  Copyright 2009-2012 by cmmagazine Design & Support: 7TABLIGH