|  ورود به سايت  |  1397/10/27
                 
آرشیو شماره‌های گذشته
 چاپ   

آخرین اخبار
تاریخ: 1393/09/11 نظرات: 0 نظر نمایش: 1038 مرتبه تعداد امتیاز: 4   (Article Rating)
بحران آب و ابزاری به نام «رسانه»

بحران آب و ابزاری به نام «رسانه»

مدیریت ارتباطات(ما) آنلاین: بحران فراگیر آب مسأله امروز جهان است؛ منطقه خطری که برخی کشورها در محدوده آن قرار دارند و برخی دیگر به سوی آن گام برمی‌دارند.

رسانه‌های جمعی  به شکل فزاینده‌ای می‌توانند با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی و همچنین جمع‌آوری کمک‌های مردمی به رفع مشکلاتی از این دست یاری برسانند. هنگامی که هر از چندی شاهد رواج یک مد ـ چیزی که از محتوای چندانی هم برخوردار نیست ـ روی شبکه‌های اجتماعی می‌شویم و همه‌گیر شدن آن را حتی در کوچک‌ترین شهرهای هر کشوری می‌بینیم، کمی سرخورده می‌شویم از اینکه چرا این پتانسیل و توانایی، صرف رفع بحران‌های عظیمی که زندگی بشر را تهدید می‌کنند، نمی‌شود. طبق برخی آمارها در سراسر دنیا در هر هفته 42هزار نفر بر اثر کمبود آب آشامیدنی سالم جان‌شان را از دست می‌دهند و 90درصد از این رقم شامل کودکان زیر پنج سال می‌شود. درک این نکته که تا سال 2040 بسیاری از منابع آبی موجود در جهان از بین می‌رود و با گرمایش روزافزون کره زمین و تغییرات جوی، کشورهایی که از آب و هوای خشک‌تری برخوردار هستند بیش از دیگر کشورها در مرکز بحران قرار می‌گیرند، مسأله‌ای مهم و اساسی است و انتقال این نکته به تک‌تک افراد جامعه برعهده رسانه‌هاست.

 

در پنجاه‌وپنجمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات، موضوع آب و رسانه به عنوان یک پرونده مورد توجه قرار گرفته و مطالبی در قالب یادداشت، تحقیق و ترجمه منتشر شده است.

برای تهیه نسخه الکترونیک این مطالب به اینجا مراجعه فرمائید.

 

 

کد: 644
نویسنده خبر: ماهنامه مدیریت ارتباطات
 
تصاویر مرتبط
  • بحران آب و ابزاری به نام «رسانه»
امتیاز بندی

در حال حاضر هیچ نظری ارسال نشده است
ارسال نظر:

نام (الزامی)

ایمیل (الزامی)

وب سایت

Enter the code shown above:


چاپ  

گفتگو های ویژه


  Copyright 2009-2012 by cmmagazine Design & Support: 7TABLIGH