|  ورود به سايت  |  1397/08/28
                 
آرشیو شماره‌های گذشته
 چاپ   

آخرین اخبار
تاریخ: 1394/01/31 نظرات: 0 نظر نمایش: 888 مرتبه تعداد امتیاز: 3   (Article Rating)
به آموزش روابط عمومی نباید فقط از بعد نظری توجه شود

به آموزش روابط عمومی نباید فقط از بعد نظری توجه شود

مدیریت ارتباطات آنلاین-رييس دانشگاه جامع علمي- كاربردي در چهارمین نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی همایش دانشگاهی و دانشجویی هفته ی روابط عمومی کشور گفت: بهبود وضعيت كنوني و قدرتمندتر شدن دانشگاه جامع علمی کاربردی، نيازمند داشتن روابط عمومی قوی است.

 به گزارش ستاد خبری هفته ی روابط عمومی جمهوری اسلامی ایران، «محمد اخباري» در جمع دست‌اندرکاران همایش دانشگاهی و دانشجویی هفته روابط عمومی کشور با بيان اينكه روح حاکم بر قرن 21، ارتباطات و فن‌آوری است، افزود: شعار اصلی اين قرن، «حداقل زمان، حداقل هزینه و حداکثر بهره‌وری» است و هرکسی در فعاليت خود این سه ويژگي را نداشته باشد، از بازار رقابت خارج می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، «سرعت عمل» را از شاخصه‌هاي رسانه ی قوي و موفق برشمرد و گفت: هرچه زمان انتشار اخبار توسط رسانه ها کوتاه تر باشد، سبب جذب بيشتر مخاطبان مي‌شود.

اخباري، به اهميت اطلاع‌رساني سريع در حوزه روابط عمومي نيز اشاره كرد و افزود: ‌روح حاکم بر فعالیت‌های روابط عمومی و خبررساني نیز همین سه اصل «حداقل زمان، حداقل هزینه و حداکثر بهره‌وری» بوده و بر همین اساس در قرن 21 بحث ارتباطات و بالا بردن قدرت روابط عمومی، باید اساس کار هر مجموعه ای به خصوص دانشگاه‌ها باشد.

وي با تشريح وظايف دانشگاه جامع علمی کاربردی، وظیفه اصلی آن را تربیت افراد کارآفرین و ثروت‌آفرین بيان كرد و گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی تنها دانشگاهي است كه در آن آموزش، پژوهش و فن‌آوری ادغام شده و محصولی با عنوان دانشجوی کارآفرین یا مهارت آموخته از آن خارج می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: اولا دانشگاه جامع علمی کاربردی وظیفه خود می‌داند نیاز روز بازار کار را تبدیل به رشته درسي کند و بر همین اساس مراکز مختلف نیاز خود را اعلام می‌کنند و ما آن را به دوره و رشته تبدیل كرده و آموزش می‌دهیم که برای بهبود وضعيت كنوني باید روابط عمومی قوی داشته باشیم و ثانیا بر این باور هستیم که رشته ی روابط عمومی همچون سایر رشته های دانشگاه جامع علمی کاربردی باید در خدمت مراکز سازمانی مرتبط با این رشته باشد و نباید به آموزش روابط عمومی به عنوان یک علم صرفا نظری اکتفا کنیم.

اخباری همچنین ضمن اعلام حمایت از همایش دانشگاهی و دانشجویی هفته ی روابط عمومی کشور پيشنهاد کرد يك روز از روزهای این هفته به عنوان «روابط عمومی، کارآفرینی و مهارت‌آموزی» نامگذاری شود.

 کاظمي دينان: تعامل خوب با رسانه‌ها عامل مهم موفقيت روابط عمومي است

سیدغلامرضا کاظمی‌دینان، رئیس شورای سیاستگذاری هفته ی روابط عمومی ایران نيز در اين جلسه، مهمترين دليل موفقيت روابط ‌عمومي‌ها را تعامل و ارتباط خوب با رسانه‌ها بيان كرد.

وي افزود: سال‌هاي متمادی تقاضای ما از دولت‌های گذشته این بود که به نقش مهم روابط عمومی در توسعه ی همدلی و كمك به سازمانها و جامعه برای رسیدن به اهداف خود توجه کنند.

رئیس انجمن روابط عمومی ایران با اشاره به تلاش‌هاي انجام شده براي نامگذاري يك هفته با عنوان «روابط عمومي» در خصوص برنامه‌هاي این هفته گفت:‌ برگزاری دهمین همایش روابط عمومی الکترونیک، چهارمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت، تقدیر از پیشکسوتان عرصه ی روابط عمومی و... از جمله برنامه‌های امسال هفته ی روابط عمومی است.

وی خاطر نشان ساخت: از آنجا که روابط عمومی از انسانها دور نیست و بدون آن نمیشود قدم از قدم برداشت، به وزارت علوم پیشنهاد کردیم برای تمام رشته‌ها حتی رشته های پزشکی و مهندسی، دو تا سه واحد درس روابط عمومی و ارتباطات بگذارند.

كاظمي‌دينان خطاب به رئيس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: از اين دانشگاه مي‌خواهيم با حضور پر قدرت در همایش دانشگاهی و دانشجویی هفته ی روابط عمومی، ما را در برگزاري هر چه بهتر هفته روابط عمومي ایران همراهی کنند.

 افراسیابی: هم اندیشی « روابط عمومی و دانشگاه؛ گفت و گو و همدلی» با موضوع مهارت افزایی برگزار می شود

در ادامه محمد صادق افراسیابی؛ دبیر همایش دانشجویی و دانشگاهی هفته ی روابط عمومی ایران از برگزاری نخستین هم اندیشی «روابط عمومی و دانشگاه؛ گفت و گو و همدلی» با موضوع «روابط عمومی و مهارت افزایی» در هفته ی روابط عمومی کشور بر اساس پیشنهاد ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد و گفت: علاوه بر برگزاری این هم اندیشی، فراخوانی برای برگزاری همایش روابط عمومی و سواد رسانه ای از هفته ی آینده تا 17 مردادماه همزمان با روز خبرنگار اعلام خواهد شد که سه محور آموزش، مهارت افزایی و سواد رسانه ای مهمترین موضوعات این همایش خواهند بود.

مدیر گروه علمی تخصصی روابط عمومی و مشاور رئیس دانشکده خبر با اشاره به سایر برنامه های دبیرخانه ی دانشگاهی و دانشجویی هفته ی روابط عمومی کشور خاطر نشان ساخت: در سال گذشته با همکاری دانشکده خبر همایش سواد رسانه ای از منظر رسانه ی سواد در تهران برگزار شد و امسال اهدای نشان های علمی به روابط عمومی های مهارت افزا و دارای سواد رسانه ای و رونمایی از 10 کتاب روابط عمومی و ارتباطات از دیگر برنامه های دبیرخانه ی دانشگاهی و دانشجویی هفته ی روابط عمومی است.

 مجتبی زاده: دانشگاه عملکرد روابط عمومی ها را نقد و بررسی کند

دکتر مجتبی زاده؛ قائم مقام دانشگاه جامع علمی کابردی نیز با بیان اهمیت آسیب شناسی وضعیت کنونی روابط عمومی ها در همایش دانشگاهی و دانشجویی هفته ی روابط عمومی تاکید کرد: باید روابط عمومی های فعلی مورد نقد و بررسی قرار گیرند و برای دستیابی به آینده ای روشن در زمینه ی روابط عمومی برنامه ریزی های جدی علمی و عملیاتی با همکاری متخصصان و خبرگان حوزه ی روابط عمومی انجام شود.

وی تلاش عده ای برای تبدیل همایشهای مرتبط با عرصه ی روابط عمومی و تبلیغات را به محلی برای کسب درآمد مذموم دانست و خاطر نشان ساخت: همایش دانشگاهی و دانشجویی هفته ی روابط عمومی ایران باید تلاش کند تا علم را در خدمت توسعه ی مهارتهای روابط عمومی قرار دهد و در این مسیر یقینا دانشگاه جامع علمی کاربردی از این همایش دانشگاهی و دانشجویی به شکل ویژه حمایت خواهد کرد.

 شاه آبادی: در 6 نیمسال 20 هزار دانشجوی روابط عمومی تربیت کرده ایم

دکتر شاه آبادی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس مؤسسه آموزش عالی فرهنگ وهنر کشور نیز به برخي مسايل در حوزه تدريس روابط عمومي و زيرشاخه‌هاي آن اشاره كرده و گفت:‌ امروزه نیازمند شناخت مهارت‌هاي مختلف در بخش روابط عمومی هستیم و به همین دلیل دست نیاز به سمت متخصصان دراز کرده و از مسئولین همایش می خواهیم به این موضوع توجه کنند.

وي افزود: در 6 نیم سال، 20 هزار دانشجو در رشته روابط عمومی جذب و تربیت کرده‌ایم و اعتقاد داریم هرکسي در هر شغل و حوزه فعالیتی، به روابط عمومی نياز دارد.

شوقی بنام: نگاه ویژه ای  به سمت فرآیندهای اجتماعی داریم

علی شوقی بنام دبیر سومین هفته روابط عمومی ایران نیز با بیان این مطلب که در دبیرخانه هفته روابط عمومی در تلاش هستیم تا بتوانیم با کمک با استحکام درونی فضای روابط عمومی ها در فضای بیرونی نیز اتفاقاتی جدید را ترسیم کنیم گفت: ایجاد راهکارهای موثر در زمینه فرآیند‌های اجتماعی و نیز طراحی نگاه تحمل‌گرا  در راستای کمک به جامعه و تبیین  استراتژی برای رسیدن به اهداف از مواردی است که در تلاش هستیم تا بتوانیم در این دوره به آنها دست یابیم وی در ادامه به تشریح روزهای سومین هفته روابط عمومی پرداخت و در از همه عزیزانی که در برگزاری هرچه با شکوه تر این هفته با دبیرخانه همکاری دارند کمال تشکر و قدرانی را به عمل آورد.

در ادامه جلسه بهنام تقی پور عضو شورای سیاستگذاری سومین هفته روابط عمومی ، دکتر عیسی کشاورز؛ مدیر گروه فرهنگ و هنر دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر مراد خرمی؛ مدير برنامه ريزي آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مركز، دکتر بابایی؛ رئیس مرکز 20 فرهنگ و هنر، محمد رضا پارسیان؛ رئیس انجمن دانشجویی روابط عمومی دانشکده ی خبر، زهره سلطانی؛ عضو هیات رئیسه انجمن دانشجویی خبرنگاری و سایر اعضای جلسه به بیان نظرات خود در خصوص برگزاری همایش دانشگاهی و دانشجویی هفته ی روابط عمومی پرداختند.

لازم به ذکر است سومین هفته روابط عمومی ایران از 27 اردیبهشت تا دوم خردادماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

کد: 679
نویسنده خبر: ماهنامه مدیریت ارتباطات
 
تصاویر مرتبط
  • به آموزش روابط عمومی نباید فقط از بعد نظری توجه شود
امتیاز بندی

در حال حاضر هیچ نظری ارسال نشده است
ارسال نظر:

نام (الزامی)

ایمیل (الزامی)

وب سایت

Enter the code shown above:


چاپ  

گفتگو های ویژه


  Copyright 2009-2012 by cmmagazine Design & Support: 7TABLIGH