|  ورود به سايت  |  1397/10/30
                 
آرشیو شماره‌های گذشته
 چاپ   

آخرین اخبار
تاریخ: 1394/02/08 نظرات: 0 نظر نمایش: 755 مرتبه تعداد امتیاز: 3   (Article Rating)
ضرورت برنامه ریزی مسئولین دانشگاه برای ارتقاء رشته ی روابط عمومی

ضرورت برنامه ریزی مسئولین دانشگاه برای ارتقاء رشته ی روابط عمومی

مدیریت ارتباطات آنلاین- پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی همایش دانشگاهی و دانشجویی هفته روابط عمومی ایران بعد از ظهر یک شنبه 6 اردیبهشت ماه به میزبانی موسسه فرهنگی مطبوعاتی همشهری و با حضور  محمد صادق افراسیابی؛ دبیر همایش و مدیر گروه علمی تخصصی روابط عمومی دانشکده ی خبر، مجید رفیعی؛ مدرس دانشگاه و سردبیر همشهری جوان، ابوالفضل جنگی؛ مدرس دانشگاه و مشاور فرهنگی ایرانخودرو، رضا نامی؛ عضو گروه مدیریت روزنامه ی خراسان و هیات رئیسه مجمع هنرمندان خراسانی و تعدادی از اساتید و نخبگان دانشگاه های کشور در رشته ی روابط عمومی برگزار شد.

محمد صادق افراسیابی در این نشست گفت: انشاء الله با برنامه ریزی انجام شده روز 30 اردیبهشت ماه شاهد حضور نمایندگانی از دانشجویان، اساتید، مدیران گروه های ارتباطات و روابط عمومی و روءسای دانشکده های مرتبط با رشته ی روابط عمومی در هم اندیشی «روابط عمومی و دانشگاه؛ گفت و گو و همدلی» خواهیم بود و گفت و گو، همدلی و همزبانی میان دانشجویان و مسئولین دانشگاه به معنای واقعی شکل خواهد گرفت.
وی افزود: همان طور که مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود اشاره داشتند دولت، کارگزار ملت، و ملت کارفرمای دولت است، و هر چه همکاری دولت و ملت بیشتر باشد، کارها بهتر پیش خواهد رفت. بنابراین لازم است در عرصه ی رشته ی روابط عمومی هم اجازه دهیم سخن دانشجویان با حضور اساتید و مسئولین دانشگاه ها شنیده شود و مسئولین دانشگاه ها برای ارتقای سطح کمی و کیفی رشته ی روابط عمومی و حل دغدغه های فعلی دانشجویان برنامه ریزی کنند.
در ادامه محمد رضا پارسیان؛ رئیس انجمن علمی دانشجویان روابط عمومی و قائم مقام دبیر همایش از فراهم شدن امکان حضور برخی از مسئولین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در هم اندیشی «روابط عمومی و دانشگاه؛ گفت و گو و همدلی» خبر داد و تاکید کرد: شبکه های اجتماعی و رسانه های جمعی اخبار هم اندیشی را به صورت مستقیم و زنده پخش خواهند کرد و ما در تلاش هستیم تا نظرات سایر دانشجویانی که از طریق فضای مجازی اخبار نشست را پیگیری می کنند جمع آوری کرده و دغدغه های دانشجویان سراسر کشور را در این هم اندیشی مطرح کنیم.
عباس محسنی نسب؛ دبیر انجمن دانشجویی روابط عمومی و مسئول کمیته ی اجرایی همایش نیز خاطر نشان ساخت: شرکت کنندگان در هم اندیشی باید بخشی از اجرا را عهده دار باشند و فقط تماشاچی نباشند. برای تحقق این هدف میشود با ایجاد چند کارگاه جانبی در هم اندیشی راجع به موضوعات مختلف گفت و گو به معنای واقعی را ایجاد کرد.
دکتر حنیف غفاری؛ مدرس دانشگاه و دبیر شورای اطلاع رسانی همایش نیز گفت: پوشش رسانه ای هم اندیشی کمتر از برگزاری اصل هم اندیشی نیست. در حوزه ی رسانه باید ظرفیت هایی را که فکر میکنیم قابلیت فعال شدن دارند را پیدا کرده و فورا آنها را به عینیت برسانیم. پس از این مرحله باید نظام گردش اخبار را به گونه ای طراحی کنیم که از هر رویداد اخبار متفاوتی در اختیار رسانه ها قرار داده شود و هر رسانه در انتخاب خبر متناسب با سیاستهای خود بتواند کاملا آزادانه عمل کند.
وی با ارائه ی گزارشی از روند فعالیت شورای اطلاع رسانی در یک ماه گذشته تاکید کرد: اکنون تعامل با رسانه های جمعی مناسب است اما نباید تنها به پوشش خبری اکتفا کرد بلکه باید از ظرفیتهای تولید محتوا در قالب تولید فیلم های کوتاه و جذاب از روند برگزاری جلسات و نشست های هم اندیشی در شبکه های اجتماعی موبایلی بهره برداری کرد. 
محمد هدایتی؛ مشاور توسعه و برنامه ریزی همایش ضمن اعلام موافقت با سخنان دبیر شورای اطلاع رسانی همایش گفت: هر چند پوشش اخبار مناسب بوده است اما موضوع روابط عمومی یکی از دغدغه های جدی رسانه های جمعی است که می تواند به شکل مناسب تری برجسته شود و از رسانه های جمعی درخواست شود که دغدغه های خودشان را در طول برگزاری همایش با هدف اصلاح شیوه ارتباط گیری دستگاه های اجرایی با رسانه های جمعی بیان کنند.
در پایان جلسه مجید رفیعی؛ مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی و سردبیر همشهری جوان تاکید کرد: باید در این همایش ظرفیت های مکتوب و غیر مکتوب در حوزه ی اطلاع رسانی مشخص شود و طوری برنامه ریزی شود که از تمامی ظرفیتها بدون چشم داشت به خط و خطوط سیاسی استفاده شود چرا که فعالیت دانشگاهی آن هم در حوزه ی روابط عمومی موضوعی فراتر از هر گونه فعالیت سیاسی و جناح بندی های مرسوم است.



کد: 686
نویسنده خبر: ماهنامه مدیریت ارتباطات
 
تصاویر مرتبط
  • ضرورت برنامه ریزی مسئولین دانشگاه برای ارتقاء رشته ی روابط عمومی
امتیاز بندی

در حال حاضر هیچ نظری ارسال نشده است
ارسال نظر:

نام (الزامی)

ایمیل (الزامی)

وب سایت

Enter the code shown above:


چاپ  

گفتگو های ویژه


  Copyright 2009-2012 by cmmagazine Design & Support: 7TABLIGH