|  ورود به سايت  |  1396/07/29
                 
آرشیو شماره‌های گذشته
 چاپ   

آخرین اخبار
تاریخ: 1395/02/08 نظرات: 0 نظر نمایش: 691 مرتبه تعداد امتیاز: 3   (Article Rating)
هفتاد و دومین شماره ماهنامه مدیریت‌ ارتباطات منتشر شد

هفتاد و دومین شماره ماهنامه مدیریت‌ ارتباطات منتشر شد

هفتاد و دومین شماره ماهنامه تحلیلی، آموزشی و اطلاع‌رسانی مدیریت ‌ارتباطات، اردیبهشت 1395 منتشر شد. در سرمقاله جدیدترین شماره این نشریه با عنوان «رسانه‌ها و چالش تأمین منابع پایدار»، امیرعباس تقی‌پور از ضعف مشترک اقتصادی رسانه‌های دولتی و خصوصی سخن به میان ‌آورد، یعنی بی‌توجهی به مقوله‌های «اقتصاد رسانه» و «قواعد بنگاه‌داری».

وی در راه رهایی از این چالش رسانه‌ها را این گونه مطرح می‌کند:

«تأمین اقتصاد رسانه‌ها ضامن حیات آن‌ها است که به نظر معیوب می‌آید و به‌طور طبیعی روند اثربخشی و مطلوبیت رسانه‌ها نزد مخاطبانشان دچار اشکال می‌شود. آموزش دستیابی رسانه‌ها به اصول و قواعد اقتصادی و بنگاه‌داری که تضمین‌کننده منابع پایدار برای تولید رسانه است، به همت و تدبیر ذی‌نفعان میسر است. به نظر می‌رسد وظیفه و حقوقی نیز متوجه حکومت، مدیران و کارکنان رسانه‌ها و مخاطبان است.»

 * توقف قطار رسانه‌ها در ایستگاه سرگردانی

 

در گفت‌وگوی ویژه هفتاد و دومین شماره ماهنامه مدیریت ‌ارتباطات، گفت‌وگوی ساره گودرزی با فریدون صدیقی از اساتید عرصه روزنامه‌نگاری را می‌خوانیم که از چالش‌های روزنامه‌نگاری می‌گوید: «در وضعیت کنونی جامعه ما که مخاطب جلوتر از رسانه حرکت می‌کند، آنچه تهدیدی برای رسانه‌های سنتی محسوب می‌شود، روی‌گردانی و کم‌اعتنایی مخاطب است. قطعاً بخشی از نیازهای مخاطب از طریق ورود به شبکه‌های اجتماعی و دستیابی به اخبار به‌روز تأمین می‌شود، پس به روزنامه‌خوانی و رادیو و تلویزیون دیداری و شنیداری تأخیری نیازی ندارد. به اعتقاد من کار روزنامه‌نگار تبدیل زغال به الماس است. زیاد خواندن، زیاد دیدن و زیاد نوشتن به روزنامه‌نگار، بینش، درک و دریافت می‌دهد. نگاه یک روزنامه‌نگار به پدیده‌ها نباید اتفاقی باشد بلکه باید تحلیلی باشد و زمانی می‌تواند به تحلیل برسد که از حداقل جامعیت برخوردار باشد.»

در هفدهمین مقاله از سلسله مقالات «بصری‌سازی محتوا در ارتباطات» نیز مریم سلیمی به مبحث «گرافیک اطلاع‌رسان و گردشگری» پرداخت. او در این مطلب آورده است:‌ گرافیک از جمله وسایل ارتباطی است که سه عملکر مهم آن عبارتند از: 1- معرفی 2- اطلاع‌رسانی 3- ارائه و ترویج که این سه عملکرد منجر به کارآمدی گرافیک در عرصه گردشگری شده است. در این مقاله به عملکرد اطلاع‌رسانی گرافیک و تأثیر آن بر توسعه گردشگری پرداخته شده است.

در بخش نگاه ماه، مقاله «بررسی اعتبار فضای رسانه‌های اجتماعی برای روابط‌عمومی‌ها» نوشته کارولین مائه‌کیم و ویلیام.جی.براون منعکس شده است. همچنین در بخش مقاله ماه، مقاله «جامعه اطلاعاتی؛ شاهراه توسعه و پیشرفت» نوشته قاسم آزادی ‌احمدآبادی چاپ شده که در آن موضوع جامعه اطلاعاتی به مثابه یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد توجه جوامع چه در عرصه داخلی و چه در عرصه بین‌الملل مورد بررسی قرار گرفته است.

علیرضا سمیعی در بخش تحلیل‌ماه این شماره ماهنامه مدیریت ‌ارتباطات به تحلیل «نقش رسانه‌ها در مقابله با رواج شایعه» پرداخته و انگیزه‌ها و دلایل رواج شایعه را مورد واکاوی قرار داده است.

در بخش گفت‌وگو نیز این مطالب در هفتاد و دومین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات درج شده است:

- گفت‌وگوی محمدحسن خازنی با محسن امینی، استاد ارتباطات حول محور ارتباطات سازمانی با عنوان «ارتباطات انسانی و الکترونیک در سازمان باید کنار یکدیگر قرار گیرند»

- گفت‌وگو با حسین امامی در خصوص خبرنویسی در رسانه‌های اجتماعی و تلفن همراه با عنوان «روزنامه‌نگاری موبایلی حرکت در مسیر توییت‌نویسی است»

- گفت‌وگوی منوچهر دین‌پرست با هاشم رجب‌زاده، استاد دانشگاه مطالعات خارجی اوساکا در مورد نظام اجتماعی ژاپن با عنوان «امروز بیشتر ژاپنی‌ها برای آینده نگران هستند»

- گفت‌وگو با باشین ناگایا، استاد دانشگاه تویو ژاپن با عنوان «تصویر درستی از ژاپن امروز ندارید»

   * قواعد نوین روابط‌عمومی و بازاریابی

 

در پرونده بازاریابی این شماره ماهنامه مدیریت ‌ارتباطات که زیر نظر امیرعلی خلج منتشر شد، به عناوین زیر پرداخته شده است:

- «قواعد قدیمی روابط‌عمومی و بازاریابی در دنیای آنلاین کارآمد نیستند» نوشته رابرت اسکابل

- «قواعد نوین روابط‌عمومی و بازاریابی کدامند؟ پیش به سوی هم‌گرایی روابط‌عمومی و بازاریابی» نوشته رابرت اسکابل

- «نورومارکتینگ ردپای علوم عصب‌شناختی در بازاریابی» نوشته احسان سلطانی‌فر و زهرا کبیری

  * رسانه‌ها و تغییرات آب و هوا

 

در پرونده رسانه‌ با نظارت سیدتقی کمالی نیز این مطالب به چشم می‌خورد:

- «رسانه و تغییر اقلیم در ایران؛ چالش‌ها و دستاوردها» نوشته گیتی خزاعی

- «رسانه‌های ما چقدر به مخاطره تغییر اقلیم که پدیده‌ای علمی و واقعی است اهمیت می‌دهند؟» نوشته مهدی زارع

- «جایگاه تغییر اقلیم در رسانه‌های ایران؛ از سیاست ملی تا برنامه رسانه‌ای» نوشته سیدتقی کمالی

   * کتاب

 

در پرونده کتاب این شماره زیر نظر ساره گودرزی عناوین زیر را می‌خوانیم:

- «کتاب تحلیل شبکه‌های اجتماعی در چند نگاه مختلف؛ کتابی برای کمک به پژوهشگران و محققان» نوشته محمدرضا وحیدی

- «کتابی پیشگام و پیشرو» نوشته محمدمهدی مولایی

- گفت‌وگوی ساره گودرزی با جواد افتاده درباره تحلیل شبکه‌های اجتماعی، «دانشجویان خودشان مسیر تحقیق را باز کنند»

- «ظرفیت‌های مردم‌نگاری روشی مکمل در تحلیل شبکه‌های اجتماعی» نوشته سیدمحمدرضا اصنافی

ماهنامه مدیریت ‌ارتباطات با قیمت 7000 تومان در کیوسک‌های مطبوعاتی و برخی کتاب‌فروشی‌ها در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. علاقه‌مندان جهت کسب اشتراک سالیانه و تهیه آرشیو شمارگان گذشته این نشریه می‌توانند با شماره 88904882-021 تماس حاصل نمایند.

 

روابط‌عمومی ماهنامه مدیریت ارتباطات

کد: 727
نویسنده خبر: ماهنامه مدیریت ارتباطات
 
تصاویر مرتبط
  • هفتاد و دومین شماره ماهنامه مدیریت‌ ارتباطات منتشر شد
امتیاز بندی

در حال حاضر هیچ نظری ارسال نشده است
ارسال نظر:

نام (الزامی)

ایمیل (الزامی)

وب سایت

Enter the code shown above:


چاپ  

گفتگو های ویژه


  Copyright 2009-2012 by cmmagazine Design & Support: 7TABLIGH