6
مریم همتی، فعال حوزه رسانه و روابط‌عمومی

بهره‌گیری از ظرفیت روان‌شناسان در روابط‌عمومی برای حل مشکل مدیریت ناترازی‌ها غافل نشویم

  • کد خبر : 10151
  • 24 دی 1403 - 9:17
بهره‌گیری از ظرفیت روان‌شناسان در روابط‌عمومی برای حل مشکل مدیریت ناترازی‌ها غافل نشویم
همواره نقش روابط‌عمومی‌ها در کمک به همراهی و ارتباط جامعه با سازمان‌ها به‌منظور حل مشکلات و بحران‌ها و مسائلی همانند ناترازی‌ها بسیار مهم است؛ ولی در این میان باید به چند پیشنهاد توجه داشت.

پیشنهاد نخست:
اطلاع‌رسانی شفاف و به‌موقع
اطلاع‌رسانی وضعیت موجود: مهم‌ترین و نخستین نکته ارائه اطلاعات دقیق و شفاف از ناترازی به وجود آمده و اقدامات در حال انجام برای مدیریت و رفع این بحران است؛ لذا باید نسبت به نکته دقت داشت.
استفاده از کانال‌های ارتباطی: به‌کارگیری رسانه‌های متنوع شامل شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های برخط و وب‌سایت‌ها، خبرنامه‌ها و مطبوعات برای رساندن اطلاعات درست و دقیق به جامعه و ارتباط با بیشترین سرعت باتوجه‌به نیاز جامعه.

پیشنهاد دوم:
ایجاد اطمینان و اعتماد
پاسخ‌گویی به انتقادات و سؤالات: ایجاد فضایی که مردم بتوانند به‌راحتی سؤالات و انتقادات خود را مطرح کنند و مدیران به آن‌ها پاسخ دهند.
نشر داستان‌های موفق: به اشتراک گذاشتن نمونه‌های موفق از اقدامات انجام‌شده برای بازسازی اعتماد عمومی.

نکته سوم و پیشنهاد آخر:
شاید برای بهره‌گیری و حضور روان‌شناسان در بسیار از موارد و بحران‌ها غافل شده‌ایم و نسبت به این بهره‌وری کم‌کاری صورت‌گرفته است.
روان‌شناسان با همکاری با روابط‌عمومی‌ها می‌توانند در مدیریت بحران‌ها و ناترازی‌ها و حل مشکلات حادی که در جامعه وجود دارد نقش مهمی ایفا کنند.
تلاش برای تقویت سلامت روان، ایجاد فضای گفت‌وگو، آگاهی‌بخشی، و توسعه برنامه‌های مختلف حمایتی می‌تواند به افزایش همبستگی و همکاری جامعه با نهادها و سازمان‌ها در مواقع بحران کمک کند.
این همکاری می‌تواند به ایجاد یک جامعه تاب‌آور و مقاوم در برابر چالش‌ها منجر شود.
نقش روان‌شناسان در تولید محتوا: روان‌شناسان می‌توانند به مدیران روابط‌عمومی‌ها سازمان‌ها در تهیه نوع محتوا بکار گرفته شده در بیانیه‌ها و اطلاعیه‌هایی که برخاسته از اصول روان‌شناختی است کمک کنند. پیام‌هایی که نیازهای روانی مردم را درک کرده و به آن‌ها در شرایطی که دچار ناآرامی است آرامش بخشد.
برقراری توازن در پیام‌ها: کمک و نقش‌آفرینی به روابط‌عمومی‌ها برای توازن در ارائه اطلاعات و توضیحاتی که هم شامل واقعیت‌های جاری و هم امیدآفرینی باشد تا بتواند ضمن بیان مطالب واقعی نسبت به برنامه‌های آتی با برنامه درستی پیش رفته و جامعه را نسبت به آینده امیدوار سازد.

دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت با حضور مدیران، کارشناسان و علاقمندان روابط‌عمومی و صنعت ۲۷ بهمن ماه در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.
گفتنی است، استادان، دانشجویان، فعالان و علاقمندان به حوزه‌های ارتباطات، روابط‌عمومی، جامعه اطلاعاتی و صنعت که تمایل دارند در این کنفرانس به ارائه مقاله بپردازند، می‌توانند تا تاریخ ۱۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۳، نسبت به ارسال اصل مقاله خود به آدرس الکترونیکی info@prconference.ir اقدام کنند.
علاقمندان به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این کنفرانس و ارسال مقالات می‌توانند به پایگاه خبری ما آنلاین مراجعه و یا با شماره تلفن ۸۸۳۵۶۲۱۱ تماس حاصل نمایند.

دانلود (دریافت) فرم ثبت‌نام و ارایه مقاله دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=10151
  • نویسنده : روابط عمومی
  • منبع : ما آنلاین

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.