12

روابط‌عمومی، پاسخگویی، صداقت و شفافیت

  • کد خبر : 9572
  • 26 اردیبهشت 1403 - 9:10
روابط‌عمومی، پاسخگویی، صداقت و شفافیت
در دومین روز از هفته روابط عمومی ۱۴۰۳ که با عنوان «روابط‌عمومی؛ پاسخگویی، صداقت و شفافیت» نامگذاری شده است، سعید معادی مدرس و پیشکسوت روابط عمومی کشور در یادداشتی به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در این خصوص پرداخته است. متن این یادداشت به شرح زیر می‌باشد؛

پاسخگویی، صداقت و شفافیت عناصر اساسی روابط‌عمومی موثر است و سازمان‌هایی که در اتخاذ استراتژی ارتباطی بر محوریت این سه اصل فعالیت نمایند می‌توانند علاوه بر ایجاد اعتماد، افزایش اعتبار، بحران‌ها را مدیریت کنند.
روابط‌عمومی یک جنبه حیاتی از استراتژی ارتباطی هر سازمانی است که با مدیریت جریان اطلاعات بین یک سازمان و ذی‌نفعان آن و تاکید بر فلسفه وجودی و ماهیت فعالیت خود که مبتنی بر برقراری ارتباط، اطلاع‌رسانی صادقانه و شفاف و پاسخگویی به افکارعمومی و مردم است باعث افزایش اعتبار سازمان، ایجاد اعتماد برای حفظ شهرت مثبت و ایجاد روابط بلندمدت با ذی‌نفعان شود.
روابط‌عمومی‌ها با اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد شیوه فعالیت، ضوابط و مقررات، تصمیمات، امتیازات و فرآیند اجرائی، کیفیت عملیات، خط‌‌ مشی‌ها همراه با معرفی صحیح و دقیق محصولات و خدمات، می‌توانند تعهد خود را به پاسخگو بودن و قابل اعتماد بودن نشان دهند و از نظر مردم معتبرتر و قابل اعتمادتر دیده شوند.
پاسخگویی، صداقت و شفافیت از سوی روابط‌عمومی تعامل معنادار با ذی‌نفعان سازمان را تسهیل می‌کند و این اتفاق مهم می‌تواند یک مزیت رقابتی برای سازمان‌ها ایجاد نماید. در جامعه اطلاعات محور امروزی، اطلاعات صحیح و دقیق یکی از دارائی‌های مهم نامشهود برای مصرف‌گنندگان تلقی می‌گردد که یکی از منابع تامین آن روابط‌عمومی‌ها هستند و نکته آخر اینکه شهرت قوی برای هر سازمانی ارزشمند است، پاسخگویی، صداقت و شفافیت از سوی روابط‌عمومی‌ها به مدیریت شهرت کمک زیادی می‌کند.

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=9572

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.