• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1
‍ روابط‌عمومی؛ مسوولیت اجتماعی، سرمایه اجتماعی و حقوق شهروندی

مایِ جمعیِ استارت‌آپ‌ها؛ فناوری در خدمت بهبود زیست شهروند دیجیتال

  • کد خبر : 9575
  • 27 اردیبهشت 1403 - 8:00
مایِ جمعیِ استارت‌آپ‌ها؛ فناوری در خدمت بهبود زیست شهروند دیجیتال
در سومین روز از هفته روابط عمومی با عنوان «روابط‌عمومی؛ مسئولیت اجتماعی، سرمایه اجتماعی و حقوق شهروندی»، هستی شهریزفر معمار ارتباطات آروان‌کلاد به بررسی نقش و تاثیر شرکت‌های استارت‌آپی و فناورانه در بهبود زیست شهروند دیجیتال پرداخته است.

در سومین روز از هفته روابط عمومی با عنوان «روابط‌عمومی؛ مسئولیت اجتماعی، سرمایه اجتماعی و حقوق شهروندی»، هستی شهریزفر معمار ارتباطات آروان‌کلاد به بررسی نقش و تاثیر شرکت‌های استارت‌آپی و فناورانه در بهبود زیست شهروند دیجیتال پرداخته است.

تجربه‌ی این سال‌ها در تمام دنیا نشان داده است که استارت‌‌آپ‌ها با «تخریب خلاق» با بازتعریف همه چیز، تحولات بسیاری را به همراه آورده‌اند؛ چه در تولید و عرضه‌ی محصولات، چه در مدل‌های کسب‌وکاری‌شان، چه در مدل‌های فرهنگ سازمانی‌ای که ساخته‌اند و همین‌طور در ایفای نقش مسوولیت اجتماعی‌شان.
با نگاهی به زنجیره‌ی ارزش استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های نوآور در حوزه‌ی فناوری می‌توانیم این موضوع را بهتر درک کنیم. برای نمونه، تجربه‌ی مواجهه با کرونا که بحرانی فراگیر برای تمام جامعه بود.
در مواجهه با این بحران، بسیاری از استارت‌آپ‌ها در کنار هم کمک کردند و ارزش‌افزوده‌های متنوعی را برای جامعه، برای اقشار آسیب‌دیده و همین‌طور کسب‌وکارهای آسیب‌دیده فراهم آوردند.
تصور کنید اگر جمع استارت‌آپ‌هایی که در این سال‌ها شکل گرفتند، در چنین وضعیتی نبودند؛ چه اتفاقی می‌افتاد؟ چه زیرساختی برای برآورده کردن نیازهای مختلفی که در چنین موقعیت پیچیده‌ای به‌وجود آمده است، می‌توانست جایگزین باشد؟
– وقتی به‌سرعت استارت‌‌آپ‌های آموزشی وارد عمل شدند و خلاهای آموزش فیزیکی را پوشش دادند.
– وقتی وبینارها جایگزین رویدادهای حضوری‌مان شدند.
– وقتی پلتفرم‌های پزشکی دسترسی به پزشک و مطالب آموزشی موثق را افزایش دادند.
– وقتی پلتفرم‌های سرگرمی، این دورانِ در خانه ماندن را برای‌مان تحمل‌پذیرتر کردند.
– وقتی پلتفرم‌‌های کمک‌رسانی و خیرخواهانه، امکان دسترسی به افراد و کسب‌وکارهای آسیب‌دیده را فراهم کردند.
و بسیاری اتفاقات دیگر… که باز بر بستر شرکت‌های فراهم‌آورنده‌ی زیرساخت فناورانه شکل گرفتند.
برآیند این تغییر و تحولاتی که استارت‌آپ‌ها ساختند، می‌شود «به خدمت گرفتن فناوری، برای ایجاد صلح پایدار»
صلحی که به واسطه‌ی آن جهانی ساخته می‌شود که برای زندگی کردن ما و نسل‌های بعدی ما شایسته‌تر است.
در واقع می‌توان گفت که اثرگذاری شرکت‌های استارت‌آپی و فناورانه، فراتر از کسب‌وکارشان و توسعه‌ی اقتصاد دیجیتال، نگاهی مسوولانه به بهبود زیست شهروند دیجیتال است؛ چرا که توسعه‌ی فناوری و دسترس‌پذیر کردن آن برای عموم جامعه فارغ از محدودیت‌های جغرافیایی، کمک می‌کند این بستر عدالت اجتماعی با به خدمت گرفتن فناوری فراهم شود.
به امید توسعه‌ی فناوریِ آزاد و توسعه‌ی این عدالت اجتماعی. بیش باد.

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=9575

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.