- وعدهٔ رئیسجمهور مبنی بر اقدام بر اساس حق و عدالت آنقدر سنگین بوده است که توقعات مردم را به اوج برساند. اکثریت مردم بر این باورند که در دههها و دولتهای گذشته نه حق نسبی آنها داده شده و نه عدالت درموردشان تحققیافته است.
- مطالبات و انتظارات انباشت شدهٔ مردم اعم از ۵۰ درصد رأیدهنده و ۵۰ درصدی که رأی ندادهاند هر کدام از زاویهای، آنقدر سنگین شده است که کمصبر نه بیصبر و بیحوصله شدهاند.
- به دلیل اتفاقاتی که افتاد و منجر به برگزاری انتخابات زودهنگام شد، هیچیک از کاندیداهای ریاستجمهوری از جمله آقای پزشکیان فرصت لازم برای ساماندهی تیمهای تخصصی خود از جمله تیم روابطعمومی، رسانه و تبلیغات را نداشتند و علاقهمندان به ایشان، آتشبهاختیار به صحنه آمدند و کردند آنچه شاهدش بودیم.
- پس از انتخابات تیم روابطعمومی، رسانه و تبلیغات رئیسجمهور چندپاره شد. آنها متناسب با گرایش سهم خواهان و سیاسیون حرفهای به حمایت از کسانی پرداختند که گمان میکردند باید در کابینه حضور داشته باشند و حتی اقدامات برخی تخریبکنندهٔ وجههٔ کلان دولت بود و شد.
- متأسفانه و علیرغم تأکید برخی از متخصصان ارتباطات، دکتر پزشکیان پس از انتخابات اولویتی برای این حوزهها قائل نشد و بهجای مشورت و تعیین تیم ارتباطات خود به سایر موضوعات اولویت داد و نتیجهاش همین شد که شاهد هستیم.
اگر آقای رئیسجمهور و در ادامه وزرای ایشان، موضوع ارتباطات را در اولویت قرار ندهند و پس از مشورت و کارشناسی لازم نسبت به ساماندادن جریان ارتباطات در دولت اقدام نکنند مطمئن باشند با بحرانهای بیشتری نسبت به دولتهای پیشین مواجه خواهند شد.
مجموعه دولت چهاردهم باید بدانند امروز ارتباطات بهعنوان مهمترین اصل مدیریتی و توسعه تفاهم با ذینفعان، نقش تعیینکنندهای در جلوگیری از بحرانها، اغنا و حتی جهتدهی به افکار عمومی، بهرهگیری از نظرات نخبگان و نهادهای مردمنهاد، اطلاعرسانی دقیق، سریع و کامل به مردم، اجماعسازی و… دارد.
تأکید بر تخصص، تجربه و حرفهای بودن عناصری که قرار است وظیفه اداره جایگاههای سازمانی اعم از روابطعمومی، رسانه و یا تبلیغات را در وزارتخانهها و سازمانهای بزرگ دولتی و عمومی بر عهده بگیرند نکته مهم دیگری است که انتظار میرود موردتوجه رئیسجمهور محترم، وزرا و رؤسای سازمانها قرار گیرد.