8
‍ علی آدوسی، مدیر اداره کل مطالعات راهبردی و آینده پژوهی بانک سپه

بهبود اعتماد عمومی، پیش‌نیاز نقش‌آفرینی روابط‌عمومی در مدیریت بحران‌ها

  • کد خبر : 10307
  • 07 بهمن 1403 - 11:00
بهبود اعتماد عمومی، پیش‌نیاز نقش‌آفرینی روابط‌عمومی در مدیریت بحران‌ها
امروز ناترازی در بخش‌های مختلف از مرز هشدار عبور کرده و به خطوط قرمز نزدیک شده است.

ناترازی نظام بانکی، ناترازی انرژی، ناترازی سوخت، ناترازی صندوق‌های بازنشستگی، ناترازی ارزی، ناترازی‌های زیست‌محیطی، ناترازی بودجه و ناترازی اشتغال از جمله مسائلی هستند که در نتیجه عدم اقدام مؤثر و انباشت مشکلات در سنوات گذشته اینک هر یک بحرانی عمیق را برای کشور رقم زده‌اند.
اما در کنار همه این ناترازی‌ها، موضوع دیگری هم وجود دارد که اغلب مغفول می‌ماند و کمتر موردتوجه قرار می‌گیرد؛ ناترازی رسانه.
ابزار اصلی روابط‌عمومی برای اثرگذاری «رسانه» است حال‌آنکه رسانه‌های ما خود روزگاری دشوار و شرایطی ناتراز را تجربه می‌کنند. رسانه‌های داخلی در رقابت با رسانه‌های خارج از کشور تا حدود زیادی عرصه را واگذار کرده‌اند و مخاطبان خود را ازدست‌داده‌اند. عدم توجه کافی به زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و نیز سوگیری محتوای خبری و گزارشی موجب شده که مرجعیت رسانه‌ای برای بخشی از جامعه به خارج از کشور انتقال یابد.
در چنین شرایطی جریان خروجی اطلاعات از مراجع و منابع داخلی در مقایسه با جریان اطلاعات ورودی از رسانه‌های خارجی و بعضاً معاند در موقعیت ضعف قرار گرفته و امکان اثرگذاری آن به‌شدت تضعیف می‌گردد.
براین‌اساس برای تقویت نقش روابط‌عمومی در مدیریت بحران و از جمله بحران ناترازی‌ها باید ابتدا فکری به حال ناترازی رسانه کرد. بهبود اعتماد عمومی از طریق ارائه اطلاعات بموقع، شفاف، بی‌طرفانه و صحیح در کنار تقویت زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به‌ویژه برای بهره‌مندی از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی و ابزارهای نوین ارتباطی مهم‌ترین راهکارهایی است که می‌توان پیشنهاد کرد.

دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت با حضور مدیران، کارشناسان و علاقمندان روابط‌عمومی و صنعت ۲۷ بهمن ماه در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.
گفتنی است، استادان، دانشجویان، فعالان و علاقمندان به حوزه‌های ارتباطات، روابط‌عمومی، جامعه اطلاعاتی و صنعت که تمایل دارند در این کنفرانس به ارائه مقاله بپردازند، می‌توانند تا تاریخ ۱۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۳، نسبت به ارسال اصل مقاله خود به آدرس الکترونیکی info@prconference.ir اقدام کنند.
علاقمندان به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این کنفرانس و ارسال مقالات می‌توانند به پایگاه خبری ما آنلاین مراجعه و یا با شماره تلفن ۸۸۳۵۶۲۱۱ تماس حاصل نمایند.

▫️دانلود (دریافت) فرم ثبت‌نام و ارایه مقاله دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=10307
  • نویسنده : روابط عمومی
  • منبع : ما آنلاین

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.