بسیاری از اقدامات سازمانها به دلایل مختلف در زمان مقرر و مناسب خود به سرانجام نمیرسند و عمدتاً نتیجه آن نارضایتی اربابرجوع و مشتریان و ذینفعان است.
آنچه که روابطعمومیها در این میان باید انجام دهند، پایش و رصد امور سازمان بر مبنای مسئلهمحوری است. اگر چه عموماً، ماهیت و جنس کار روابطعمومیها خطکش بردار نیست و اساساً خود روابطعمومیها معمولاً و بهاصطلاح در منطقه عملیاتی مینگذاریشده بحرانی کار میکنند و جزو مشاغل سخت و زیانآور و البته در دنیای بیزینس، با درآمد خوب محسوب میشوند، اما مسئلهمحور بودن میتواند روابطعمومیها را تاحدامکان در کانال صحیح عملکردی خود قرار دهد.
روابطعمومی مسئلهمحور بدین معناست که بر اساس نیازسنجی از واحدها و اربابرجوع و مشتریان بیاییم بررسی کنیم ببینیم که مثلاً ۱۰ مشکل عمده سازمان که در اصطلاح به آن تاپ تن (Top Ten) میگویند، کدامها هستند؟
روابطعمومی مسئلهمحور با استفاده از اتاق فکر یا همان تینکتانکها (Think Tank) خود فرایندهای سازمان را در طول سال و بهتناوب ماهانه، سهماهه، ششماهه، نهماهه و سالانه مورد کنکاش و تجزیهوتحلیل قرار داده و از بین آنها کلیدواژههایی را استخراج میکند که پاشنه آشیل سازمان محسوب میشوند و میتوانند بحرانساز و فاجعهآفرین باشند و ناترازی ایجاد کنند.
مثال عینی کار در همین چندماهه اخیر موضوع لزوم ذخیرهسازی لازم و کافی در بحث حاملهای انرژی است که چنانچه بدون دقت و برنامهریزی لازم و کافی و در زمان نامناسب اقدام و انجام شوند، شاهد انواع خاموشیها و افت فشار و تعطیلی کارخانهها و دهها خسارت و زیان ریزودرشت اقتصادی و اجتماعی خواهیم بود. درصورتیکه اگر اتاق فکر روابطعمومیها میآمدند با بررسی میدانی از جمیع جهات امور را به طور ماهانه و سهماهه و… بررسی و رصد میکردند و مطابق با آن نیز راهحل لازمه را پیشبینی مینمودند، چهبسا با این حجم آزاردهنده از ناترازیها روبرو نمیشدیم.
صدالبته برای داشتن یک روابطعمومی با این ویژگیها باید در ابتدا مدیرانی معتقد و باورمند نسبت به روابطعمومی داشته و در وهله دوم نیز یک روابطعمومی داشته باشیم که اختیار، بودجه، زمان، اعتماد، راهبرد نسبت به او و برای او وجود داشته باشد، چرا که همه اینها مستقیماً وابسته و در طول یکدیگر هستند. زیرا نمیشود که انتظار یک روابطعمومی همهچیزتمام را داشته باشیم؛ اما پروبال او برای پروازی موفقیتآمیز و روبهجلو را ببندیم.
دهمین کنفرانس روابطعمومی و صنعت با حضور مدیران، کارشناسان و علاقمندان روابطعمومی و صنعت ۲۷ بهمن ماه در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.
گفتنی است، استادان، دانشجویان، فعالان و علاقمندان به حوزههای ارتباطات، روابطعمومی، جامعه اطلاعاتی و صنعت که تمایل دارند در این کنفرانس به ارائه مقاله بپردازند، میتوانند تا تاریخ ۱۵ بهمنماه ۱۴۰۳، نسبت به ارسال اصل مقاله خود به آدرس الکترونیکی info@prconference.ir اقدام کنند.
علاقمندان بهمنظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این کنفرانس و ارسال مقالات میتوانند به پایگاه خبری ما آنلاین مراجعه و یا با شماره تلفن ۸۸۳۵۶۲۱۱ تماس حاصل نمایند.
▫️دانلود (دریافت) فرم ثبتنام و ارایه مقاله دهمین کنفرانس روابطعمومی و صنعت
🌐کانال کنفرانس روابط عمومی👇
⚜️ @prconference