13
هستی شهریزفر؛ معمار ارتباطات آروان‌کلاد

روابط‌عمومی و مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها در بحران ناترازی‌ها؛ تو چراغ خود برافروز

  • کد خبر : 10288
  • 06 بهمن 1403 - 10:14
روابط‌عمومی و مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها در بحران ناترازی‌ها؛ تو چراغ خود برافروز
هستی شهریزفر؛ معمار ارتباطات آروان‌کلاد، در دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت به ارائه مقاله‌ای با عنوان «روابط‌عمومی و مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها در بحران ناترازی‌ها؛ تو چراغ خود برافروز» خواهد پرداخت.

در خلاصه این مقاله آمده؛
مقابله با ناترازی‌ها در کنار نقش و وظیفه‌ی دولت‌ها، نیازمند یک مایِ جمعی‌ست که متشکل از ارکان مختلف جامعه و در سطوح متفاوت، مطالبه‌گری و نقش‌آفرینی می‌کند؛ و از دغدغه‌ها و نقش‌آفرینی‌ها در جایگاه فردی، جایگاه سازمان‌های مردم‌نهاد، فعالان متخصص یا محلی تا نقش‌های سازمانی را شامل می‌شود.
در ارائه‌ی «روابط‌عمومی و مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها در بحران ناترازی‌ها» به این موضوع می‌پردازیم که متخصصان حوزه‌ی روابط‌عمومی چگونه می‌توانند در اتصال نقش مسئولیت اجتماعی سازمانشان در پاسخ به ایجاد موازنه و مقابله با ناترازی‌ها مؤثر عمل کنند و به استعاره‌ای، چراغ خود بیفروزند!
نگاهی خواهیم داشت به این‌‌که متخصصان روابط‌عمومی چگونه باید ظرفیت‌ها و توانایی‌های سازمانشان را شناسایی کنند و آن‌ها را بسنجند، کاستی‌ها یا همان ناترازی‌ها – که نقاط حضور سازمان‌ها با مسئولیت‌های اجتماعی‌شان خواهند بود – را چگونه باید شناسایی کنند؟ در پاسخ به این ناترازی‌ها چه امکان عملیاتی درون‌سازمانی خواهند داشت؟ توان سازمانشان و محدودیت‌هایشان در این نقش‌آفرینی چیست؟ احیاناً از چه ظرفیت‌ها یا گروه‌هایی برای همراهی برون‌سازمانی در سطوح مختلف شناسایی تا اجرا باید کمک بگیرند؟ و درنهایت با چه برنامه‌ای باید منابع سازمانشان را در خدمت این مایِ جمعی به کار بگیرند تا حضور و صرف منابع سازمان به‌گونه‌ای اثربخش اتفاق بیفتد و منافع عمومی جامعه را رقم بزند.
در نگاهی دقیق‌تر، پیداکردن درست این ناترازی‌ها و اتصال آن با توانمندی‌های سازمان راه‌گشای ما برای تعریف درست حوزه‌ی مسئولیت اجتماعی سازمانی‌ست؛ مسیری که در نگاه اول شاید با اقدامات پایه‌ای و خیریه به ذهن می‌آید؛ اما حضور آگاهانه و خلاقانه‌ی سازمان‌ها نشان داده است که ظرفیت‌های بسیاری در این بستر نهفته است و اقدامات اثرگذار و پایداری را می‌توان به‌واسطه‌ی این حضور و همراهی رقم زد.
در این مسیر به نمونه‌های مؤثری از پروژه‌های مسئولیت اجتماعی سازمان‌های مختلف در ایران می‌پردازیم تا شدنی بودن این حضور و نقش‌آفرینی مؤثر برایمان بیش‌تر ملموس شود و بتواند به شرکت‌کنندگان رویداد، در ایده و الهام‌گرفتن در حوزه‌های سنجش و تعریف شیوه انجام پروژه‌های مسئولیت اجتماعی سازمانشان کمک کند.

دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت با حضور مدیران، کارشناسان و علاقمندان روابط‌عمومی و صنعت ۲۷ بهمن ماه در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.
گفتنی است، استادان، دانشجویان، فعالان و علاقمندان به حوزه‌های ارتباطات، روابط‌عمومی، جامعه اطلاعاتی و صنعت که تمایل دارند در این کنفرانس به ارائه مقاله بپردازند، می‌توانند تا تاریخ ۱۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۳، نسبت به ارسال اصل مقاله خود به آدرس الکترونیکی info@prconference.ir اقدام کنند.
علاقمندان به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این کنفرانس و ارسال مقالات می‌توانند به پایگاه خبری ما آنلاین مراجعه و یا با شماره تلفن ۸۸۳۵۶۲۱۱ تماس حاصل نمایند.

▫️دانلود (دریافت) فرم ثبت‌نام و ارایه مقاله دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت 

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=10288
  • نویسنده : روابط عمومی
  • منبع : ما آنلاین

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.