14
مازیار ناظمی، دکتری ارتباطات

فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی دقیق، یکی از راهکارهای روابط‌عمومی در کاهش بحران ناترازی‌ها

  • کد خبر : 10045
  • 11 دی 1403 - 8:41
فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی دقیق، یکی از راهکارهای روابط‌عمومی در کاهش بحران ناترازی‌ها
روابط‌عمومی با شفاف‌سازی اطلاعات و آگاهی‌بخشی به جامعه درباره طرح‌های ملی مانند پروژه‌های عمرانی، می‌تواند اعتماد و مشارکت مردم را جلب کند.

 به عنوان مثال، در پروژه انتقال آب خلیج‌فارس به مناطق مرکزی ایران، روابط عمومی نقشی کلیدی در اطلاع‌رسانی شفاف و کاهش نگرانی‌های مردم ایفا کرد.
روابط‌عمومی همچنین با اطلاع‌رسانی منظم و دقیق درباره عملکرد شرکت‌ها، مانند گزارش‌دهی مالی و رعایت مسئولیت‌های اجتماعی، می‌تواند اعتماد ذی‌نفعان را جلب کند. برای نمونه، شرکت ملی نفت ایران از طریق روابط‌عمومی قوی توانسته است تعاملات بین‌المللی و اعتماد داخلی را در پروژه‌های کلان انرژی افزایش دهد.
در زمان وقوع بحران‌ای مختلف نیز روابط‌عمومی با مدیریت به‌موقع شایعات و اطلاع‌رسانی صحیح در بحران‌ها می‌تواند به کاهش تنش کمک کند. نمونه موفق آن، نقش روابط عمومی سازمان هلال احمر در زلزله کرمانشاه بود که با اطلاع‌رسانی شفاف و هماهنگی کمک‌های مردمی، بازتاب مثبتی در جامعه ایجاد کرد.
در زمینه بحران‌ ناترازی‌ها انرژی، روابط‌عمومی می‌تواند با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی دقیق درباره مصرف بهینه، نقش مؤثری ایفا کند. برای مثال، در شرایط قطعی برق در روزهای اخیر، وزارت نیرو با کمپین‌های آگاهی‌بخشی و تعامل با رسانه‌ها توانست بخشی از بار روانی جامعه را کاهش دهد.
همچنین روابط‌عمومی‌ها می‌توانند ضمن برقراری تعادل سازمانی و پایداری شرکتی با ایجاد شفافیت در اطلاع‌رسانی و تعامل مداوم با ذی‌نفعان به‌عنوان یکی از راهبردهای مؤثر، نسبت به ایجاد و تداوم هر چه بیشتر حس اعتماد در بین مخاطبان و کارکنان سازمان اقدام کنند. به عنوان مثال، شرکت ایران‌خودرو با اجرای برنامه‌هایی چون گزارش‌دهی منظم به سهام‌داران و برگزاری رویدادهای اطلاع‌رسانی، توانسته است اعتماد جامعه و پایداری خود را حفظ کند.

دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت با حضور مدیران، کارشناسان و علاقمندان روابط‌عمومی و صنعت ۲۷ بهمن ماه در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.
گفتنی است، استادان، دانشجویان، فعالان و علاقمندان به حوزه‌های ارتباطات، روابط‌عمومی، جامعه اطلاعاتی و صنعت که تمایل دارند در این کنفرانس به ارائه مقاله بپردازند، می‌توانند تا تاریخ ۱۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۳، نسبت به ارسال اصل مقاله خود به آدرس الکترونیکی info@prconference.ir اقدام کنند.
علاقمندان به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این کنفرانس و ارسال مقالات می‌توانند یا سایت maonline.ir مراجعه و یا با شماره تلفن ۸۸۳۵۶۲۱۱ تماس حاصل نمایند.

دانلود (دریافت) فرم ثبت‌نام و ارایه مقاله دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=10045
  • نویسنده : روابط عمومی
  • منبع : ما آنلاین

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.