13
مطالبه روابط‌عمومی‌ها در ناترازی‌ها

مدیریت مطلوب مدیران و مصرف بهینه مردم

  • کد خبر : 10284
  • 05 بهمن 1403 - 10:09
مدیریت مطلوب مدیران و مصرف بهینه مردم
میزان مصرف انرژی در کشور به یک موضوع جدی تبدیل شده است و برنامه قطع برق خانگی و صنعتی نمایانگر این معضل است.

امروزه اکثر رسانه‌ها و سخنرانی مدیران هم در خصوص مصرف بی‌رویه انرژی در ایران است. برای بررسی این موضوع بد نیست سری به آمارهای رسمی مصرف برق در کشورهای مختلف دنیا بزنیم.
بر اساس آمار رسمی iea میزان مصرف برق سرانه خانگی در ایران کمتر از میزان میانگین جهانی است و بر خلاف تصور عمومی ایران جزو پرمصرف‌ترین‌ها در دنیا نیست.
باوجود این بدون شک مصرف بهینه در همه امور به‌ویژه انرژی نکته مهمی است که نباید از آن غفلت کرد. با این مقدمه می‌خواهم به نقش‌آفرینی روابط‌عمومی در ناترازی انرژی در کشور اشاره کنم. تاکنون هر آنچه در این مورد گفته شده و خواندیم بر اطلاع‌رسانی و متقاعدسازی مردم برای مصرف کمتر تأکید داشته است و مهم‌ترین وظیفه روابط‌عمومی را تلاش بیشتر برای تحقق این امر دانسته است. به نظر می‌رسد این یک بعد قضیه است و روابط‌عمومی از بعد دیگر موضوع که عدم مدیریت بهینه مدیران در بخش انرژی غفلت کرده یا کمتر ورود کرده است درحالی‌که بیشترین سهم ناترازی در این قسمت وجود دارد. سهم عمده‌ای از انباشت این ناترازی محصول عملکرد مدیران در طول سال‌های گذشته است.
اگر وظیفه روابط‌عمومی را تصمیم‌سازی و کمک به اخذ تصمیمات کارشناسی مبتنی بر اطلاعات و واقعیات بدانیم در این صورت توجه به نوع مدیریت و تلاش برای روشن‌کردن ابعاد مختلف و دلایل اصلی ناترازی‌ها به یک موضوع و مسئله جدی برای روابط‌عمومی تبدیل می‌شود.
قطعاً وقتی روابط‌عمومی‌ها برای حل مسائل و مشکلات ورود می‌کنند باید با مراجعه به داده‌ها و اطلاعات معتبر آسیب‌شناسی کرده و بر اساس واقعیات موجود نقش‌آفرینی کنند.
سؤال اساسی این است که در تمام سال‌های اخیر که با بحران انرژی در کشور مواجه بودیم روابط‌عمومی‌ها به طور خاص روابط‌عمومی‌های دستگاه‌ها و شرکت‌های مرتبط از جمله وزارت نیرو و… در خصوص آسیب‌شناسی دقیق ناترازی‌ها بر مبنای چه فرایند علمی برنامه‌ریزی کردند؟
دقیقاً توضیح دهند با چه محاسباتی به این نتیجه رسیدند که دلیل اصلی ناترازی‌ها میزان مصرف مردم است و تمام برنامه‌ریزی خود را صرفاً به متقاعدسازی مردم معطوف کردند؟ آیا به دلایل مهم‌تر و ریشه‌ای‌تر از میزان مصرف مردم هم پرداختند و اطلاع‌رسانی لازم را کرده‌اند؟
روابط‌عمومی‌ها بر اساس وظیفه خود و بر مبنای نظریه روابط‌عمومی دوسویه هم‌سنگ نیازمند بازنگری در برنامه‌های خود برای حل ناترازی انرژی در کشور هستند و آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی و متقاعدسازی توامان مردم و مدیران برای مصرف بهینه و مدیریت مطلوب را در دستور کار خود قرار دهند.
دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت میعادگاه بسیار خوبی است تا با حضور اندیشمندان و فعالان حوزه ارتباطات، نقش‌آفرینی روابط‌عمومی‌ها در ناترازی‌ها به‌خوبی مورد مداقه قرار گیرد و نگاهی جامع و همه‌جانبه به این مسئله انداخته شود. بدیهی است بهترین راه‌حل مسئله هم‌اندیشی اساتید و کارگزاران روابط‌عمومی در یک فرایند علمی است که دست‌اندرکاران دهمین همایش روابط‌عمومی و صنعت با هوشمندی و شناسایی درست، موضوع ناترازی‌ها در انرژی را مسئله امسال این همایش علمی قرار دادند. امید است مدیران و تصمیم‌گیران اجرایی کشور با حضور پر رنگ در همایش و مباحث و هم چنین توجه جدی به مقالات ارائه شده عزم خود را برای حل علمی ناترازی‌ها از منظر ارتباطات و روابط‌عمومی نشان دهند.

دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت با حضور مدیران، کارشناسان و علاقمندان روابط‌عمومی و صنعت ۲۷ بهمن ماه در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.
گفتنی است، استادان، دانشجویان، فعالان و علاقمندان به حوزه‌های ارتباطات، روابط‌عمومی، جامعه اطلاعاتی و صنعت که تمایل دارند در این کنفرانس به ارائه مقاله بپردازند، می‌توانند تا تاریخ ۱۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۳، نسبت به ارسال اصل مقاله خود به آدرس الکترونیکی info@prconference.ir اقدام کنند.
علاقمندان به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این کنفرانس و ارسال مقالات می‌توانند به پایگاه خبری ما آنلاین مراجعه و یا با شماره تلفن ۸۸۳۵۶۲۱۱ تماس حاصل نمایند.

▫️دانلود (دریافت) فرم ثبت‌نام و ارایه مقاله دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت 

✍️ مجید رسولی فریمانی، فعال روابط‌عمومی و مدرس دانشگاه

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=10284
  • نویسنده : روابط عمومی
  • منبع : ما آنلاین

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.