9
حمیدرضا رفیعی

مراقب روابط‌عمومی‌های نوظهور باشیم

  • کد خبر : 9980
  • 06 آذر 1403 - 8:17
مراقب روابط‌عمومی‌های نوظهور باشیم
بر اساس تعریف انجمن روابط‌عمومی؛ «روابط‌عمومی یک فرایند ارتباطی راهبردی است که روابط سودمند متقابلی بین مخاطبان درون و برون‌سازمانی و سازمان برقرار می‌کند».

 وقتی به جدیدترین تعریف روابط‌عمومی می‌پردازیم، درمی‌یابیم که ادبیات روابط‌عمومی به قول دکتر ساعی باید «کم‌کم از رویکردهای سنتی خود فاصله گرفته و فقط به اطلاع‌رسانی و برقراری ارتباطات تعاملی و تفاهم بین سازمان و مخاطب بسنده نکرده، بلکه بر روابط سودمند بین مخاطبان و سازمان تمرکز کند.»

 اما آنچه واقعیت دارد، این است که همچنان روابط‌عمومی قربانی ثروت و توهم آگاهی و یافته‌های سطحی و بصریِ ناشی از مراودات و آمدوشدهای مختلف در سازمان‌ها و نهادهای دیگر است،  فارغ از آن که هنوز مدیران به‌ویژه در بخش صنعت اطلاعی از علم و هنر بودن توأمان روابط‌عمومی نداشته و آن را به یک واحد کوچک عکاسی، آن هم از نوع اینستاگرامی و سلیقه‌ای تقلیل داده و ستانده‌های سطحی خود از اطراف را برتر از زوایای متعدد روابط‌عمومی می‌دانند، یادداشت اینجانب را شاید بتوان نقدی عملیاتی و قابل‌تأمل خواند، اما مهم‌تر آن است که نهادها، انجمن‌ها و فعالان حوزه ارتباطات و روابط‌عمومی باید با حضور و ارتباطات گسترده برنامه‌محور در انجمن‌های صنفی-صنعتی و اتاق‌های بازرگانی فعالانه مشارکت نموده تا از حضور کاسبان این عرصه پرهیز شده تا بیش از این شاهد بیراه رفتن روابط‌عمومی یا پدیدآمدن روابط‌عمومی‌های نوظهور نباشیم‌.

 

 

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=9980
  • نویسنده : روابط عمومی
  • منبع : ما آنلاین

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.