18
علی مسعودی‌نیا | نویسنده

من؛ مصرف‌کننده

  • کد خبر : 9748
  • 18 تیر 1403 - 8:40
من؛ مصرف‌کننده
نمی‌دانم شما هم به اندازۀ من از زندگی در محاصرۀ هرروزه و مداوم پیامک‌های تبلیغاتی هجوم‌آورنده به گوشی‌هایتان در عذاب هستید یا نه.

▪️ ما در مواجهه با پیامک‌های تبلیغاتی، خواسته یا ناخواسته به دو صورت از منظر روانی دچار زخم‌های جبران‌ناپذیری می‌شویم. اگر ذهن آگاه و مقاومی داشته باشیم، این اهانت مداوم، این نادیده گرفته‌شدن و این تقلیل معنادار به آن جانور داروینی اندک‌اندک ما را از بهبود شرایط جامعه ناامید می‌کند. یعنی درمی‌یابیم تا چه حد از جریان غالب خواست‌های فرهنگی و اجتماعی روزگارمان دور و پرتیم. اگر هم ذهن آگاهی نداشته باشیم و آماده تأثیرپذیری باشیم، به‌سرعت به همان‌چیزی تبدیل می‌شویم که این محاصرۀ تبلیغاتی در پی آن است؛ یک مصرف‌کننده که زندگی‌اش باید خلاصه شود در تکاپوی بی‌پایان برای ارزاق و پوشاک و بیمه و دو قران سود بیشتر از فلان حساب یا خرید.

متن کامل این یادداشت را در شمارهٔ ۱۶۹ ماهنامهٔ مدیریت ارتباطات بخوانید. این شماره را از دیجی‌کالا هم می‌توانید تهیه کنید.

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=9748

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.