از مدیریت پیام تا مدیریت جریان

از مدیریت پیام تا مدیریت جریان

12:32 23 آذر 1404
روابط‌عمومی پیش‌بین؛ تیغ دو لبه مهندسی اجتماعی و کاتالیز اخلاقی – قسمت پایانی

روابط‌عمومی پیش‌بین؛ تیغ دو لبه مهندسی اجتماعی و کاتالیز اخلاقی – قسمت پایانی

10:05 19 آذر 1404
فرسودگی دانشی؛ تهدید پنهان روابط‌عمومی‌ها

فرسودگی دانشی؛ تهدید پنهان روابط‌عمومی‌ها

12:14 17 آذر 1404
روابط‌عمومی پیش‌بین؛ تیغ دو لبه مهندسی اجتماعی و کاتالیز اخلاقی – قسمت پنجم

روابط‌عمومی پیش‌بین؛ تیغ دو لبه مهندسی اجتماعی و کاتالیز اخلاقی – قسمت پنجم

9:29 16 آذر 1404

بخشی از گفت‌وگوی امیرعباس تقی‌پور، مدیر مسؤول ماهنامهٔ مدیریت ارتباطات با دکتر حسن نمکدوست، استاد علوم ارتباطات دربارهٔ گفت‌وگو

▪️گفت‌وگو اشکال مختلفی دارد. گفت‌وگوها همیشه الزاماً به هدف خاصی منتج نمی‌شوند. مثلاً یک نوع از آن گفت‌وگوی صحبت‌گشایانه است. مارک تواین می‌گوید «بسیاری از عشق‌ها با صحبت دربارۀ آسمان و هوا آغاز می‌شود».

▪️اما برخی از گفت‌وگوها غایتی را دنبال می‌کنند که این غایت می‌تواند شناخت عمیق‌تر یا در سطوح بالاتر، تفاهم باشد. تفاهم یعنی دو طرف به یک نقطۀ الزاماً مشترکی برسند که بر سر آن توافق داشته باشند.

▪️رویکرد ارتباطات اما به موضوع تفاهم و گفت‌وگو به شکلی دیگر است. رویکرد دانش ارتباطات پل‌زدن بر تفاوت‌هاست، نه از بین بردن آنها. یعنی ما نسبت به مواضع هم شناخت داریم و هیچ‌کدام هم از اندیشه‌های خود عدول نخواهیم کرد، ولی من وجود و هویت شما را به رسمیت می‌شناسم، شما نیز وجود و هویت مرا. به این ترتیب می‌توانیم با هم راحت‌تر تعاملات‌مان را ادامه دهیم و زندگی را برای هم راحت‌تر کنیم.

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=9109
  • ارسال توسط :
  • 413 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای بخشی از گفت‌وگوی امیرعباس تقی‌پور، مدیر مسؤول ماهنامهٔ مدیریت ارتباطات با دکتر حسن نمکدوست، استاد علوم ارتباطات دربارهٔ گفت‌وگو بسته هستند

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.