«روابط‌عمومی پیش‌بین» از جنس اجرا، عمل و اقدام است

«روابط‌عمومی پیش‌بین» از جنس اجرا، عمل و اقدام است

14:37 12 مرداد 1404
«روابط‌عمومی پیش‌بین» موضوع اصلی دهمین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی

«روابط‌عمومی پیش‌بین» موضوع اصلی دهمین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی

14:33 11 مرداد 1404
روابط‌عمومی‌ها صادقانه و بدون پیش‌داوری، صدای مخاطب را به سازمان منتقل کنند

روابط‌عمومی‌ها صادقانه و بدون پیش‌داوری، صدای مخاطب را به سازمان منتقل کنند

14:47 27 اردیبهشت 1404
پیام سیدغلامرضا کاظمی‌دینان، رئیس شورای سیاست‌گذاری سیزدهمین هفته روابط‌عمومی، به مناسبت آغاز این هفته

پیام سیدغلامرضا کاظمی‌دینان، رئیس شورای سیاست‌گذاری سیزدهمین هفته روابط‌عمومی، به مناسبت آغاز این هفته

14:45 27 اردیبهشت 1404

بخشی از گفت‌وگوی امیرعباس تقی‌پور، مدیر مسؤول ماهنامهٔ مدیریت ارتباطات با دکتر حسن نمکدوست، استاد علوم ارتباطات دربارهٔ گفت‌وگو

▪️گفت‌وگو اشکال مختلفی دارد. گفت‌وگوها همیشه الزاماً به هدف خاصی منتج نمی‌شوند. مثلاً یک نوع از آن گفت‌وگوی صحبت‌گشایانه است. مارک تواین می‌گوید «بسیاری از عشق‌ها با صحبت دربارۀ آسمان و هوا آغاز می‌شود».

▪️اما برخی از گفت‌وگوها غایتی را دنبال می‌کنند که این غایت می‌تواند شناخت عمیق‌تر یا در سطوح بالاتر، تفاهم باشد. تفاهم یعنی دو طرف به یک نقطۀ الزاماً مشترکی برسند که بر سر آن توافق داشته باشند.

▪️رویکرد ارتباطات اما به موضوع تفاهم و گفت‌وگو به شکلی دیگر است. رویکرد دانش ارتباطات پل‌زدن بر تفاوت‌هاست، نه از بین بردن آنها. یعنی ما نسبت به مواضع هم شناخت داریم و هیچ‌کدام هم از اندیشه‌های خود عدول نخواهیم کرد، ولی من وجود و هویت شما را به رسمیت می‌شناسم، شما نیز وجود و هویت مرا. به این ترتیب می‌توانیم با هم راحت‌تر تعاملات‌مان را ادامه دهیم و زندگی را برای هم راحت‌تر کنیم.

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=9109
  • ارسال توسط :
  • 276 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای بخشی از گفت‌وگوی امیرعباس تقی‌پور، مدیر مسؤول ماهنامهٔ مدیریت ارتباطات با دکتر حسن نمکدوست، استاد علوم ارتباطات دربارهٔ گفت‌وگو بسته هستند

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.