روابطعمومی دیجیتال به سازمانها کمک میکند تا ارتباطات مؤثری با مخاطبان خود برقرار کرده و از ابزارهای دیجیتال برای مدیریت بحرانها و ارائه اطلاعات بهموقع بهرهمند شوند. بااینحال، بسیاری از سازمانها هنوز در این زمینه دچار ضعف هستند.
در دنیای امروز، روابطعمومی دیگر فقط به معنای ارتباط چهرهبهچهره نیست و آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی متخصص در حوزه دیجیتال اهمیت زیادی دارد. روابطعمومی دیجیتال محدودیتهای زمانی و مکانی را از بین برده است؛ بهگونهای که دیگر نمیتوانیم زمان مشخصی را برای ارسال پیامها در نظر بگیریم. افراد ۲۴ ساعته آنلاین هستند و در هر لحظه از شبانهروز، محتوا تولید و مصرف میکنند و همین امر باعث شده ضرورت آموزش کارشناسان روابطعمومی در استفاده از ابزارهای دیجیتال بیشازپیش احساس شود.
پشتیبانی ۷/۲۴ در روابطعمومی نشاندهنده تعهد و حرفهای بودن آن است. این سیستمها طراحی شدهاند تا بدون هیچگونه توقفی در طول سال به کار خود ادامه دهند. سیستم ۷/۲۴ روابطعمومی به معنای عملکرد بهینه و دردسترسبودن خدمات این واحد بهصورت دائمی، به ترتیب ۲۴ ساعت در روز و ۷ روز در هفته بدون وقفه است. نکته مهم این است که کارشناسان روابطعمومی نهتنها باید با اصول و فنون روابطعمومی آشنا باشند، بلکه لازم است ابزارهای دیجیتالی را هم بهخوبی بشناسند. این آموزشها شامل شناخت این ابزارها، استفاده صحیح از آنها و همچنین بهرهبرداری از تحلیل دادهها برای بهبود عملکرد است.
باتوجهبه پیشرفت جهان در حوزه دیجیتال و هوش مصنوعی، کاربرد این ابزارها در سازمانهای صنعتی رشد چشمگیری داشته است. همچنین ضرورت دارد که روابطعمومی بهعنوان قلب سازمان به دانش روز دیجیتال مجهز شود تا بتواند از این ظرفیت گسترده در راستای دستیابی به اهداف خرد و کلان مجموعه استفاده کند. هدف اصلی روابطعمومی دیجیتال افزایش آگاهی عمومی، بهبود تصویر سازمان، تبلیغات هدفمند، تعامل با مشتریان، مدیریت شهرت، و پاسخگویی به بحرانها است.
تحقق یک برنامه جامع آموزش مهارتهای دیجیتال نیازمند تعیین اهداف و استراتژیها، تحلیل نیازهای آموزشی، انتخاب پلتفرمها و ابزارهای آموزشی، تولید محتوا، آموزش و توسعه مهارتها و ارزیابی و بازبینی مداوم است.
با تغییرات روزافزون در الگوهای ارتباطی و گسترش فضای مجازی، استفاده از رسانههای دیجیتال و شبکههای اجتماعی به یکی از اصلیترین راههای ارتباط با مخاطبان تبدیل شده است. سازمانهای صنعتی نیاز دارند که به ابزارهای دیجیتال تسلط داشته باشند تا با مخاطبان خود ارتباط مؤثری برقرار کنند و این امر نیازمند آن است که کارشناسان و اعضای روابطعمومی با ابزارهای دیجیتال آشنا باشند و توانایی استفاده از آنها را به طور مؤثر داشته باشند. یکی از کاربردهای مهم فناوریهای دیجیتال در روابطعمومی، تحلیل دادهها است. با استفاده از ابزارهای دیجیتال، روابطعمومی میتواند رفتارها و تمایلات مخاطبان را تحلیل و استراتژیهای خود را به طور دقیقتری تنظیم کند. برای مثال، دادههای شبکههای اجتماعی میتواند به شناخت بهتر مخاطبان و نیازهای آنها کمک کند.
بر اساس تحقیقات، آموزش و توانمندسازی کارشناسان روابطعمومی در استفاده از ابزارهای دیجیتال باعث بهبود کیفیت ارتباطات سازمانی، افزایش کارایی و بهرهوری، و توانایی بهتر در مدیریت بحرانهای آنلاین میشود.
اهمیت روابطعمومی دیجیتال در سازمانهای صنعتی ازآنجهت بیشتر احساس میشود که توانایی مقابله با بحرانها، جذب مخاطب و بهبود عملکرد قابلتوجهی را فراهم کند. تبیین برنامه آموزش مهارتها و دانش مرتبط با فناوریهای دیجیتال یا آموزش استفاده از ابزارها و پلتفرمهای دیجیتال برای روابطعمومیها بهعنوان راهحلی برای پر کردن شکاف دیجیتالی موجود است تا کارشناسان روابطعمومی از این رهگذر به شکل حرفهایتری به مأموریت ذاتی خود بپردازند.
دهمین کنفرانس روابطعمومی و صنعت با موضوع اصلی «نقش روابطعمومی در مدیریت بحران ناترازیها و توسعه صنعتی» و با حضور مدیران، کارشناسان و علاقهمندان روابطعمومی و صنعت ۲۷ بهمنماه در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.
علاقمندان بهمنظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این کنفرانس میتوانند به پایگاه خبری ما آنلاین مراجعه و یا با شماره تلفن ۸۸۳۵۶۲۱۱ تماس حاصل نمایند.
▫️دانلود (دریافت) فرم ثبتنام دهمین کنفرانس روابطعمومی و صنعت