به گزارش ما آنلاین، سرمایهگذاران در شرایط پرنوسان بیشتر به رسانهها مراجعه میکنند. چون اگر وضعیت آرام باشد، شاید چندان برای مردم مهم نباشد، اما زمانی که هیجان وجود داشته باشد، شاید مردم بیشتر بخواهند در جریان اطلاعات قرار بگیرند.
من اعتقاد دارم به هیچ یک از خبرگزاریهای داخلی و خارجی نمیتوان ۱۰۰درصد اکتفا کرد، اما مهم این است که در جریان اطلاعات قرار بگیرم… مثلاً شما از بی.بی.سی نمیتوانید قیمت دلار را در بیاورید و آینده آن را پیشبینی کنید. پیشبینی آینده دلار از رفتار اقتصادی داخلی امکانپذیر است که مجموعه عوامل را شامل میشود. مثلاً در مورد ارز، ما در اتاق بازرگانی تهران در شرایطی که فشار آوردند و نرخ ارز را ثابت نگه داشتند و شروع به چاپ پول برای طرحهایی مثل مسکن مهر کردند یا اینکه بدون پشتوانه شروع به دادن یارانه کردند، پیشبینی کرده بودیم که هر کدام میتوانند در سیستم پولی اخلال ایجاد کند. اینها تحلیلهایی نیستند که مثلاً صداوسیما و بی.بی.سی و رسانههای دیگر به شما بدهند.