به گزارش ما آنلاین، بر اساس پژوهشی که از سوی آکادمی #جراحی_پلاستیک و ترمیم صورت آمریکا (AAFPRS) در سال ۲۰۱۴ انجام شد، افزایش میزان گرایش به سلفی، تأثیری قابل توجه بر جراحیهای پلاستیک داشته است. نتایج این پژوهش که حاصل نظرسنجی از ۲۷۰۰ تن از اعضای این انجمن بود، نشان میدهد که دلیل یک سوم جراحیهای پلاستیک زیبایی، افزایش تقاضا برای زیباتر به نظر رسیدن در #شبکه_های_اجتماعی بوده است.
#ادوارد_فاریور، رئیس این انجمن در این باره جمله جالبی بر زبان رانده است:
«شبکههای #عکس_محور اجتماعی، افراد را «مجبور» کرده تا با به دست گرفتن میکروسکوپ به دنبال یافتن کوچکترین نشانههای احتمالی از زشتیها و نقصهای صورت خود باشند…»
با آنکه عدهای از افراد برای زیباتر جلوه دادن خود از نرمافزارهای ویرایش عکس نظیر فتوشاپ استفاده میکنند اما برخی نیز راه دیگری را در پیش میگیرند. طوری که یک مدیر استعداد در لسآنجلس در مدت دو سال ۱۵۰۰۰ دلار هزینه کرد تا در سلفیهایش زیباتر به نظر برسد. در این میان زنان بیشتر از مردان مبادرت به انجام عملهای زیبایی میکنند. (۸۱درصد در برابر ۱۹درصد)
منبع: دیدگاه روانشناسی و جامعهشناسی درباره سلفی، امیرعلی خلج، ماهنامه مدیریتارتباطات، شماره ۷۰ و ۷۱