12
در سمینار تشریفات اقتدار سازمانی مطرح شد

احترام، قانون طلایی تشریفات

  • کد خبر : 5995
احترام، قانون طلایی تشریفات
نشست شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های استان یزد، با حضور یکصد نفر از مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی استان و با تدریس احمد یحیایی ایله‌ای از اساتید شناخته شده ارتباطات کشور، برگزار شد.

به گزارش ما آنلاین، یحیایی ایله‌ای در این همایش گفت: تشریفات نماد مهمانداری و مهمان‌نوازی است و ایرانیان در این زمینه در دنیا پیشگام هستند و در فرهنگ‌شان جایگاهی والا به مهمانم داده اند. به طوری که از نظر ایرانیان مهمان حبیب خداست.

یحیایی‌ایله ای اظهار داشت: تشریفات، ابزار  اقتدار  سازمانی و  رفتار  مثبت  سازمانی  است و آموختن آن نه تنها برای مذاکرات و مرداوت بین‌المللی الزامی است بلکه می‌تواند رفتار سازمانی مدیران و کارکنان یک سازمان با همدیگر و همچنین با مشتریان و ارباب رجوع را متعادل سازد.

مشاور و مدرس روابط‌عمومی کشور در سمینار تشریفات اقتدار سازمانی، بیان کرد: در سطح بین‌المللی، تشریفات چهره آشکار و زبان دیپلماسی است نه به معنای تجمل‌گرایی و در سطح روابط‌عمومی یک سازمان؛ تشریفات، دیپلماسی ارتباطی است که می‌تواند بنیان آرامش سازمانی و تفاهم با مخاطبان سازمان قرار گیرد.

یحیایی ایله‌ای با اشاره به اینکه احترام، قانون طلایی تشریفات است، گفت: متاسفانه ما در سازمان‌های دولتی با فقر احترام و تکریم روبرو هستیم و مردم ما با مراجعه به ادارات و امروز و فردا کردن کارشان از سوی ادارات به جای تکریم مورد تحقیر قرار می‌گیرند و این یعنی سازمان، تشریفات اداری و تکریم انسانی ندارد.

سخنران همایش تشریفات؛ اقتدار سازمانی درباره بایدهای تشریفات اظهار داشت: تشریفات سه دسته باید را شامل می شود که بایستی در انجام فعالیتهای سازمانی مورد تاکید قرار گیرد: بایدهای اخلاقی (مثل تواضع، بردباری و…)، بایدهای ادبی (احترام به آداب و رسوم) و بایدهای حقوقی (رعایت قوانین، قراردادها و توافق ها).

یحیایی ایله‌ای ضمن معرفی تشریفات به عنوان هنر ارتباطات مثبت و همزیستی پایدار، بر استفاده درست از کلمات فاخر و محترمانه و ارتباطات غیرکلامی همچون آراستگی و  زبان بدن در تشریفات، تاکید کرد که با بکارگیری تشریفات می توانیم فرهنگ سازمانی را تقویت کنیم.

لازم به ذکر است که این سمینار با مدیریت اداره کل روابط عمومی استانداری و حمایت مدیران شرکت‌های صنعت آب و برق برگزار شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=5995

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه