7
به بهانه هفته ملی روابط‌عمومی

امیدآفرینی و اعتمادسازی رسالت روابط‌عمومی

  • کد خبر : 5175
  • 22 اردیبهشت 1401 - 13:35
امیدآفرینی و اعتمادسازی رسالت روابط‌عمومی
روابط‌عمومی یعنی گسترش شتابان «سرمایه ارتباطی» در سایه اعتمادسازی، یکپارچگی و همکاری، تقویت درک متقابل، ارتقای بهره وری ارتباطی، بکارگیری نظارت مردمی، افزایش خلاقیت اجتماعی، شتاب دادن به داد و ستدهای ارتباطی برای مبادله آرامش.

در یادداشتی که علی طهماسبی، مدیر روابط‌عمومی شهرداری منطقه۲ تهران به بهانه دهمین هفته ملی روابط‌عمومی، در اختیار ما آنلاین قرار داده است، آمده:

” روابط‌عمومی که از الزامات عصر دانایی است از آغاز پیدایش با رویکرد اهمیت به افکارعمومی و پای بندی به پاسخگویی مخاطب با هدف ایجاد محیطی شفاف در فضای درون و برون سازمان فعالیت خودرا آغاز کرده است.و با استراتژی های بلند مدت و تکنیک های کوتاه مدت درپی آن است تا با احترام به حریم افراد و جایگاه و کرامت انسانی آنها درفضایی همراه با آرامش ، حسن تفاهم را میان مردم و سازمان فراهم کند تا از این رهگذر انسان ها به عنوان مهم ترین عناصر تولید کننده فکر، ایده و نوآوری در محیطی شاد و رضایت بخش از پتانسیل های موجود برای اهداف متنوع زندگی اجتماعی بهره جویند.

روابط‌عمومی یعنی گسترش شتابان «سرمایه ارتباطی» در سایه اعتمادسازی، یکپارچگی و همکاری، تقویت درک متقابل، ارتقای بهره وری ارتباطی، بکارگیری نظارت مردمی، افزایش خلاقیت اجتماعی، شتاب دادن به داد و ستدهای ارتباطی برای مبادله آرامش.

در سال های اخیر نه تنها سبک زندگی و رفتارهای اجتماعی تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرارگرفته است بلکه این مخاطرات بردنیای ارتباطات و ساختارهای مختلف اجتماعی نیز تأثیر عمیقی گذاشته است. و بدین واسطه می توان نگرانی و اضطراب را بزرگترین آفتی برشمرد که به فراخور این بیماری در عمق جامعه نفوذ کرده و مردم را از آینده آرام و هدفمند دور می سازد و حال در دوران پسا کرونا، تزریق روحیه امید و امیدآفرینی و افزایش اعتماد اجتماعی مهمترین نیاز ضروری شرایط اکنون جامعه است تا با همدلی و وحدت با سرعت از گردنه چالشها عبور کنیم.

شرایط امروزجامعه و لزوم توجه به مقوله امیدآفرینی با رویکرد آگاهسازی مخاطبان و انعکاس تلاش برای آبادانی و توسعه پایدارشهری ، بیش از هر زمان دیگری لزوم توجه افزون‌تر به جایگاه روابط‌عمومی‌ها را نمایان می‌سازد.چرا که استفاده از خرد جمعی و مشارکت شهروندان در تصمیم‌گیری‌ها موجب افزایش سطح آگاهی جامعه از تلاش‌ها و نحوه خدمات‌رسانی شده و نقش دست‌اندرکاران ارتباطی را در توسعه ، پررنگ‌تر و امید به آینده را افزون‌تر می‌سازد.

ضمن تبریک هفته ارتباطات و روابط‌عمومی به تمامی تلاشگران این عرصه مهم به ویژه همکاران ساعی و توانمندم در شهرداری تهران، امیدوارم با بهره‌گیری از ابزارهای نوین ارتباطی، ایده‌ها و خلاقیت‌های نوآورانه و تلاش همدلانه بیش از گذشته در جهت امیدآفرینی و رسیدن به روابط عمومی پویا، گام های موثری برداشته و بشارت دهنده روزگاری بهتر از گذشته باشیم. انشاءلله”

 

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=5175
  • ارسال توسط :

ثبت دیدگاه