به گزارش ما آنلاین، نوروبرندینگ (neurobranding) یا بازاریابی عصبی، استفاده از نوروساینس، یا علم اعصاب، در زمینۀ برندینگ است. این علم با شناختی که از انسان دارد، برای کمک به صاحبان کسبوکار به وجود آمده تا بتوانند مشتریانشان را بهتر بشناسند و در رقابت تنگاتنگی که میان برندهای تجاری وجود دارد، خوش بدرخشند.
نوروبرندینگ دانشی است که به برندها کمک میکند با مشتریانشان ارتباطی عاطفی برقرار کنند. مرکز عواطف و احساسات در مغز انسان بخشی نیرومند است که بسیاری از تصمیمات ما را هدایت میکند. بر این اساس، برندهایی که بتوانند حواس یک مشتری را به خودشان معطوف و در نتیجه احساساتش را درگیر کنند، موفقتر از برندهایی هستند که فقط روی فرایند تولید محصولاتشان تمرکز میکنند.
اینکه مشتریان شرکت اپل تا نیمهشب صف میکشند که آخرین تلفن همراه این شرکت را به قیمتی بالا بخرند، بیعلت نیست. اپل یک برند محبوب است و در میان مشتریانش حامیانی پروپاقرص پیدا کرده است. این افراد مثل ارتش مدافعان شرکت اپل رفتار و بهصورت خودکار برای محصولات اپل بازاریابی میکنند.
البته که ویژگی و کیفیت یک محصول بسیار مهم است، اما لزوماً عاملی نیست که مشتری را به خودش جذب کند. شما بهعنوان صاحب یک کسبوکار، بیشتر از علایق خودتان، باید به علاقهمندی مشتری فکر کنید. برای روشن شدن موضوع، این سؤال را از خودتان بپرسید: «آیا من تابهحال صرفاً با دیدن برگۀ مشخصات یک خودرو یا یک لپتاپ، خودرو و لپتاپ خریدهام؟»
جملهای معروف از «والتر لندور» (Walter Landor)، طراح و بنیانگذار شرکت مدیریت برند «لندور» وجود دارد که میگوید: محصولات در کار١۴١خانهها ساخته میشوند، اما برندها در ذهن خلق میشوند.» بنابراین برای برندسازی باید دست به کاری بزنیم که در ذهن مشتریان محبوبیت پیدا کنیم.
انتهای پیام