0

رسانه‌ها و روایت سوگیرانه

  • کد خبر : 9702
  • 26 خرداد 1403 - 10:08
رسانه‌ها و روایت سوگیرانه
شماره ۱۶۹ ماهنامه مدیریت ارتباطات با مدیرمسئولی امیرعباس تقی‌پور و سردبیری علی ورامینی منتشر شد. پرونده اصلی این شماره درباره سوگیری رسانه‌های جریان اصلی به نفع اسرائیل است. در ادامه نگاهی مختصر به این شماره داریم.

▪️سرباز ـ خبرنگار
پرونده اصلی این شماره درباره سوگیری رسانه‌های جریان اصلی به نفع اسرائیل است. مشروعیت‌بخشیدن رسانه‌های غربی به جنایات جنگی اسرائیل در غزه و روایت یک‌طرفه و جانبدارانۀ آنها، افکار عمومی را از آگاهی نسبت به حقیقت آنچه در حال وقوع است، محروم کرده است. رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران غربی پیش از آنکه رسالت خود را در انعکاس واقعیت و پوششی دقیق و بی‌طرفانه از جنگ و وقایع آن بدانند، در کمک به پیروز کردن اسرائیل و انسانیت‌زدایی از کودکان فلسطینی می‌دانند. رسانه‌ها عملاً با تحریف روایات به نفع اسرائیل و اطلاع‌رسانی نادرست، افکار عمومی را جهت‌دهی کرده و امکان ادامۀ کشتار فلسطینی‌ها را فراهم می‌کنند.
در پرونده این شماره گفت‌وگویی اختصاصی با اشکان واحدی، مترجم کتاب «جنگ صدساله» از خالد رشید، همینطور آثار و گفتاری از حمید دباشی، جرمی اسکهیل، ویدا کریشنان، سباستین شهیدی، مت ناشد و … را می‌خوانید.

▪️مردی که شاهکارش سلوکش بود
وحید عقیلی در دورۀ زندگی پربار خود، کارنامۀ درخشانی رقم زده و خدمات فراوانی به حوزۀ علوم ارتباطات کرده است. . این استاد ارتباطات در ششم خرداد ۱۴۰۳ در ۶۶سالگی، پس از چندین دوره مبارزه با سرطان، چشم از جهان فروبست. نقش و تأثیر عقیلی در حوزۀ علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری زبانزد بزرگان حاضر در این حوزه‌ها بوده است. در پی درگذشت این استاد و روزنامه‌نگار فقید، برای شناخت بیشتر دربارۀ ایشان با تعدادی از همکاران وی یعنی هادی خانیکی، استاد ارتباطات؛ مجید رضائیان، استاد دانشگاه و پژوهشگر ژورنالیسم و محمد سلطانی‌فر، استاد دانشگاه و پژوهشگر ارتباطات گفت‌وگو کردیم.

▪️گول کلاهخود و جلیقه را نخورید
آلفرد یعقوب‌زاده ملیتی ایرانی ـ فرانسوی دارد و سال ۱۳۳۷ از پدری ارمنی و مادری آشوری در تهران به دنیا آمد. یعقوب‌زاده اگرچه در حوزه‌های مختلف عکاسی کرده، اما شهرتش بیشتر بابت گرفتن عکس‌هایی از جنگ‌ها و درگیری‌های مختلف در سراسر جهان در چهار دهه گذشته و به‌ویژه هشت سال جنگ ایران و عراق است. در این شماره با این عکاس گفت‌وگویی داشتیم و او دربارۀ مصائب عکاسی در جنگ و عکس‌هایی که این روزها از غزه منتشر می‌شوند، صحبت کرد.

▪️باید برای شرایط جنگی استراتژی تدوین کنیم
منصور ساعی، استاد، پژوهشگر و فعال روابط عمومی و ارتباطات از معدود کسانی است که در ایران دربارۀ مدیریت بحران ارتباطات کار کرده است. او معتقد است استراتژی بحران ما باید با این اندیشه همراه باشد که همواره در شرایط جنگی هستیم. در این شماره گفت‌وگویی با منصور ساعی دربارۀ مدیریت بحران ارتباطات انجام شده است.

▪️ در دیگر بخش‌های شماره ۱۶۹ ماهنامه «مدیریت ارتباطات» این مطالب را خواهید خواند:

▪️نیوشا طبیبی، پادکستر و روزنامه‌نگار، در یادداشتی از مهاجرت نرم و سخت می‌گوید.
علی مسعودی‌نیا، نویسنده، در یادداشتی دربارۀ کلافگی از پیامک‌های بی‌اندازه و نامتعارف کسب‌وکارها می‌گوید.

▪️همینطور در این شماره آثار و گفتاری از هادی خانیکی، مسعود سپهر، جواد روح، سیدعبدالجواد موسوی و … را می‌خوانید.
◽️◽️◽️

◾️ ماهنامه «مدیریت ارتباطات» به شما کمک می‌کند که از جهان جدید، جهان ارتباطات سردربیاورید.

صاحب امتیاز: مؤسسه مطبوعاتی دایره رنگی ایده آل
مجری طرح: مؤسسه فرهنگی هنری آینده پژوهان مدیریت ارتباطات
مدیرمسئول: امیرعباس تقی‌پور
رئیس شورای سیاست‌گذاری: سید غلامرضا کاظمی دینان
سردبیر: علی ورامینی
تحریریه: حسن نمکدوست تهرانی، محسن محمودی، نازنین بقایی، دریا آدینه‌وند، شادان واحدی و با تشکر از سید عبدالجواد موسوی.
مدیر هماهنگی و اجرایی: بهنام تقی‌پور
گرافیک: نگار آشتیانی عراقی
طرح جلد: جلیل نوربخش
ویراستار: یلدا شایسته‌فر
فضای مجازی: فاطمه تقی‌پور
دیگر همکاران ماهنامه مدیریت ارتباطات؛ بهروز تقی‌پور، محمد تقی‌پور و سمیرا کیانی و آزاده آخوندی.

نسخه چاپی «مدیریت ارتباطات» را از دیجی‌کالا و نسخه دیجیتال آن را از مگیران و طاقچه تهیه کنید. همچنین برای اشتراک با ۸۸۳۵۶۰۷۶ تماس بگیرید.

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=9702

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.