14

ما داشته‌هایمان را نمی‌بینیم‌

  • کد خبر : 8956
  • 26 شهریور 1402 - 10:58
ما داشته‌هایمان را نمی‌بینیم‌
سعید صدقی، مرورنویس در شماره ۱۵۹ ماهنامه «مدیریت ارتباطات» در مطلبی با عنوان «فناوری رؤیاساز» به نسخه‌ای شوپنهاوری برای کاستن از احساس بدبختی پرداخته است. 

به گزارش ما آنلاین، سعید صدقی، مرورنویس در شماره ۱۵۹ ماهنامه «مدیریت ارتباطات» در مطلبی با عنوان «فناوری رؤیاساز» به نسخهای شوپنهاوری برای کاستن از احساس بدبختی پرداخته است. 

در بخشی از مطلب او چنین می‌خوانیم:

◾️ این که مغزی داریم که حساسیت بالایی نسبت به امور نامطلوب دارد سبب می‌شود امر مطلوب آرام آرام از دایره تمرکز و حساسیت مغز خارج ‌شود و امر نامطلوب اولویت آن قرار گیرد.

◾️ به عنوان مثال اگر یکی از دندانهای‌مان درد بگیرد مغز ما چنین برآوردی را در ذهن تولید نمی‌کند که «نسبت یک دندان تو به کل اعضا و جوارح بدنت نیم درصد هم نیست تو بیا به آن ۹۹٫۵ درصد سالم توجه کن».

◾️ این گونه مواقع آن یک دندان در بین کل ۳۲ دندان ما می‌شود محوریت حساسیت و تمرکز و اولویت ذهنی‌مان و شب و روز ما را به هم می‌ریزد. مخصوصاً شب‌ها که شیفت کاری دندان درد شروع می‌شود.

◾️به طور کلی، ما به دارایی‌هایمان عادت می‌کنیم و نداشته‌ها در محوریت تمرکز ذهن ما قرار می‌گیرند. این تجربه مشترک نوع بشر است.

◾️ اما در پاسخ به این که چه باید کرد تا متوجه داشته‌هایمان هم باشیم؛ به گمان من، می‌شود به شیوه‌ای امروزی از فناوری بهره گرفت! اسمش را گذاشته‌ام «فناوری رؤیاساز یا دستگاه رؤیا». این دستگاه البته وجود خارجی ندارد، اما تصورش خیلی هم توهمی نیست و شاید بشود روزی عملی‌اش کرد.

◾️ در این فناوری ابتدا گزارشی کلی از داستان زندگی شما وارد سیستم پردازشگر و هوش مصنوعی می‌شود. این که در کل به چه چیزهای مطلوبی در زندگی عادت کرده و حواس‌تان به داشتن و حضورشان نیست.

◾️ بعد شما وارد دستگاه می‌شوید. الکترودهای مختلفی به جمجمه‌تان متصل می‌شوند. بعد خواب سنگین و عمیقی شروع می‌شود و دستگاه رؤیاساز شروع به کار تولید و تلقین رؤیا می‌کند. در این سطح داشته‌ها و موقعیت‌های زندگی‌تان را در یک رؤیای واضح از دست می‌دهید.

◾️ حالا تصور کنید پس از چند ساعتی که در این رؤیاهای دردناک و کابوس‌وار غرق شده‌اید، بیدار می‌شوید. شما همۀ آن ‌چیزهایی را که طی آن چند ساعت در فقدان و نداشتن‌شان عذاب کشیده‌اید، دارید.

شماره ۱۵۹ ماهنامه «مدیریت ارتباطات» به مدیرمسئولی امیر عباس تقی‌پور و سردبیری علی ورامینی در ۷۶ صفحه و با قیمت ۱۲۰ هزار تومان منتشر شده است. نسخه چاپی «مدیریت ارتباطات» را می‌توانید از دیجی‌کالا و نسخه دیجیتال آن را از مگیران و طاقچه تهیه کنید و برای اشتراک با ۸۸۳۵۶۰۷۶ تماس بگیرید.

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=8956
  • نویسنده : سعید صدقی، مرورنویس
  • منبع : شماره ۱۵۹ ماهنامه «مدیریت ارتباطات»

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.