به گزارش ما آنلاین، دکتر رضا شاهنظر، پزشک و برنامهنویس در صفحهای جدید در ماهنامه «مدیریت ارتباطات» درباره «ارتباطات دادهمحور» نوشته است و خواهد نوشت او در اولین گام و به عنوان مقدمه در مقالهای با نام «هر داده داستانی دارد» در شماره ۱۵۷ توضیحاتی درباره چیستی علم داده و شاخههای کاربردی آن در علوم ارتباطات، داده است.
در بخشی از متن او چنین میخوانیم:
◾️ داستانپردازی با داده مثالی گویا از کاربرد و اهمیت علم داده در ارتباطات است و در چندسال اخیر بهطرز شگفتآوری توجه کسبوکارها را جلب خود کرده است.
◾️ تا آنجا که این نوع روایتگری در برخی از استارتآپهای کشور بهصورت یک بازوی حرفهای در سطح مدیریتی تیمهای ارتباطات ایفای نقش میکند.
◾️ داستانپردازی با داده، مهارتی است که با تلفیق هنرمندانه علم داده، تصویرسازی و روایت، به داستانگویی با دادهها به شیوهای هدفمند میپردازد تا پیام و بینش مورد نظر در کنار دادههای مرتبط، در کمترین زمان ممکن و به شیوۀ متناسب به دست مخاطب برسد.
◾️ پایش و رصد شبکههای اجتماعی یا سوشال لیسنینگ از دیگر کاربردهای مهم علم داده در ارتباطات است و امروزه سامانههای هوشمند متنوعی در سازمانها و کسبوکارهای مختلف این عملکرد کلیدی را تسهیل میکنند.
نسخه چاپی شماره ۱۵۷ «مدیریت ارتباطات» را از دیجیکالا و نسخه دیجیتال آن را از مگیران و طاقچه تهیه کنید. برای اشتراک با ۸۸۳۵۶۰۷۶ تماس بگیرید.