9
انتشارات سیمای شرق منتشر کرد:

نگاهی به نقش واقعیت‌گرایی مدیران در کتاب «مدیریت کسب و کارها، از رویا تا واقعیت»

  • کد خبر : 6874
نگاهی به نقش واقعیت‌گرایی مدیران در کتاب «مدیریت کسب و کارها، از رویا تا واقعیت»
«مدیریت کسب و کارها، از رویا تا واقعیت» نوشته الیزابت تورنتون و ترجمه آیه پوست‌فروشان که به بررسی اهمیت برقراری تعادل بین علایق و برداشت‌های شخصی و واقعیت‌های زندگی می‌پردازد، توسط انتشارات سیمای شرق منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش ما آنلاین، به نقل از روابط عمومی انتشارات سیمای شرق، کتاب «مدیریت کسب و کارها، از رویا تا واقعیت» ترجمه آیه پوست‌فروشان از دانشجویان نخبه دانشگاه شریف با عنوان فرعی «چگونه خود را به سلاح واقعیت‌گرایی مجهز کنیم؟» تلاش دارد تا به این سوال اصلی پاسخ دهد که آیا می‌توان باوجود دلبستگی به علائق شخصی، واقع‌گرا بود و جرات رسیدن به یک کار ماندگار را پیدا کرد؟

الیزابت تورنتون، نویسنده این کتاب و استاد دانشگاه بابسون آمریکا، با سه دهه تجربه شخصی در مدیریت کسب‌وکارها و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و نیز فعالیت در عرصه کارآفرینی، به پشتوانه انجام صدها مصاحبه و نظرخواهی از چهره‌های برجسته و موفق در مشاغل مختلف، حاصل تجربیات عینی و عملی خود را در «مدیریت کسب و کارها؛ از رویا تا واقعیت» گرد آورده ‌است.

آیه پوست‌فروشان، از نخبگان دانشگاهی، کار ترجمه این کتاب را از ۱۸سالگی و با هدف راهنمایی مدیران بنگاه‌های اقتصادی و صاحبان کسب و کارها برای برون رفت از بحران‌ها، زیر نظر استاد خود غلامرضا کیامهر آغاز کرد.

این کتاب در پنج فصل شامل «نگاه عینیت‌گرایانه به پدیده‌های پیرامونی»، «ما نمی‌توانیم با ذهن خود بجنگیم»، «چارچوب رهبری عینیت‌گرایانه»، «رهبری و روشن فکری» و «عینیت‌گرایی در کارآفرینی» و یازده بخش از فراز و نشیب‌های مدیریت کارآفرینی و چالش‌های آن می‌گوید و در نهایت تاکید می‌کند، قدرت حقیقی هرکس واقعیت وجودی اوست.

نویسنده به کارآفرینان و مدیران کسب‌وکارها به زبانی ساده و قابل‌درک نشان می‌دهد که چگونه می‌توانند با رها ساختن خود از قید ذهنیت‌گرایی و رویازدگی‌های گذشته و با در پیش گرفتن آیین واقعیت‌گرایی، به یک استراتژی نوین و پیشرفته مبتنی بر واقعیت‌های جاری در دنیای پیچیده کسب‌وکارهای امروز به موفقیت‌های بزرگی که انتظارش را دارند، دست یابند. خانم تورنتون تمامی طرح‌ها، نقشه‌راه‌ها و استراتژی‌های مورد نیاز برای رسیدن به این موفقیت‌های بزرگ را به وضوح و به شیوه‌ای واقع‌بینانه و عمل‌گرایانه با خواننده کتاب خود درمیان می‌گذارد.

در بخشی از خلاصه این اثر که به نقش تعیین‌کننده واقعیت‌گرایی مدیران کسب‌وکارها درتصمیم‌گیری‌های دقیق و خردورزانه اشاره دارد، آمده: انسان‌ها به طور طبیعی افرادی ذهنیت‌گرا هستند و به همین سبب، اغلب نسبت به حوادث و وقایع پیرامونی واکنش‌های شتابناک از خود بروز می‌دهند، درباره هر واقعه‌ای به داوری می‌پردازند و آن‌ را امری شخصی تلقی می‌کنند. در دنیای پر از پیچیدگی امروز، مدیران و رهبران کسب‌وکارها باید با بهره‌گیری سریع از اطلاعات بعضاً متضاد و متناقض برای حل‌وفصل مسائل و مشکلاتی تصمیم بگیرند که بر کسب‌وکارشان سایه انداخته ‌است. در چنین شرایطی عدم چاره‌جویی می‌تواند برایشان پیامدهای ناخوشایندی به همراه داشته باشد. به منظور جلوگیری از بروز چنین وضعیت وخیمی صاحبان کسب‌وکار باید با رها کردن ذهنیت‌گرایی و رویازدگی‌هایشان و تجهیز خود به سلاح واقع‌گرایی، از مسائل حاشیه‌ای فاصله بگیرند و با بررسی ژرفای مسائل، به حل معضلات پیش‌آمده بپردازند و ضمن کنار نهادن دیدگاه شخصی و تجربیات تاریخ‌مصرف‌گذشته خود، دریچه‌های ذهن‌شان را به روی اندیشه‌ها و رویکردهای نوین برای استفاده از فرصت‌های جدید و تصاحب بازار بگشایند.

کتاب «مدیریت کسب و کارها، از رویا تا واقعیت» در قطع رقعی و در ۳۰۴صفحه به قیمت ۲۹۰ هزار تومان توسط انتشارات سیمای‌شرق به بازار عرضه شده است. علاقه‌مندان برای تهیه نسخه فیزیکی این کتاب می‌توانند با شماره ۰۲۱۸۸۳۵۶۴۳۶ تماس بگیرند یا از طریق سایت دیجی‌کالا آن را سفارش دهند.

همچنین این انتشارات به جهت سهولت در دسترسی به آثار این نشر و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، امکان دانلود تمامی کتاب‌های خود را به صورت الکترونیکی از پلتفرم‌های کتابخوان فراهم کرده است.

آیه پوست‌فروشان، مترجم

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=6874

    ثبت دیدگاه