18

هوش استراتژیک الگوی توانمندساز شایستگی مدیران در کلاس جهانی

  • کد خبر : 6851
هوش استراتژیک الگوی توانمندساز شایستگی مدیران در کلاس جهانی
محمدرضا مرادی در مقاله‌ای با عنوان «معرفی مدل هوش استراتژیک به عنوان الگوی توانمندساز شایستگی مدیران در کلاس جهانی» به ارائه یک الگوی اجرایی توانمندساز با زیرساخت تفکر استراتژیک پرداخته است.

به گزارش ما آنلاین، در این مقاله که خلاصه آن در ادامه آورده شده است، نویسنده تلاش کرده با هدف توانمدسازی قابلیت‌های مدیران امروزی در سطح کلاس جهانی به ارائه یک الگو بپردازد.

چکیده این مقاله را در ادامه می‌خوانید:

«از آنجا که هوش استراتژیک توانایی سازگاری با محیط کسب و کار امروزی در شرایط کاملا ناهموار و متغییر است، مسئله اصلی در این مقاله ارائه مدل هوش استراتژیک براساس متغییرهای عملیاتی با هدف توانمدسازی قابلیت های مدیران امروزی در سطح کلاس جهانی می باشد. لذا اساس کار برای پیاده سازی این مدل ارائه یک الگوی اجرایی توانمندساز با زیرساخت تفکر استراتژیک است که در آن فرایند ابتدا پتانسیل های مدیران براساس موئلفه های هوش هیجانی بررسی می گردد و سپس میزان شناخت آنان در موئلفه های هوش کسب و کار از منظر مدیریتی و مدیریت دانش از منظر توانایی آنان در ایجاد چرخه تولید و بهره برداری دانش و تعامل بینش انان شناسایی می گردد ، سپس با تمرینات و حل مسائل اجرایی روز در محیط کسب و کار شبیه ساز شده ،با هدایت مربیان برای سازگاری با شرایط متغییر و تعامل متقابل رفتاری و توانایی حل مسئله، پتانسیل های آنان به بالفعل تبدیل شده و برای تصمیمات آنی و حل مسائل توانمند می گردند. کارگاه های عملیاتی که تاکنون با این روش و مدل در جهت توسعه فردی و سازمانی انجام شده است بطور محسوسی خلق ارزش افزوده در زنجیره توانایی شایستگی بعضی از مدیران ایجاد کرده است.»

برای مطالعه کامل این مقاله بر روی لینک روبرو کلیک کنید. هوش استراتژیک

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=6851

    ثبت دیدگاه