15
مدیرکل روابط‌عمومی بیمه مرکزی مطرح کرد:

آینده‌ پژوهی باید در دستور کار تمام واحدهای روابط‌عمومی قرار بگیرد

  • کد خبر : 4981
آینده‌ پژوهی باید در دستور کار تمام واحدهای روابط‌عمومی قرار بگیرد
مصطفی زندی با تاکید بر اینکه فعالان حوزه روابط‌عمومی باید عاشق کارشان باشند تا بتوانند در این مسیر باقی بمانند" بیان کرد: اگر کسانی که در این حوزه کار می‌کنند، روابط‌عمومی را دوست نداشته باشند، شرایط برایشان خسته‌کننده‌ می‌شود. درواقع امروزه باید در حوزه روابط‌عمومی فارغ از محدودیت‌های زمانی و مکانی فعالیت کرد.

به گزارش ما آنلاین، به نقل از دبیرخانه دائمی ستاد برگزاری هفته روابط‌‌‌عمومی، او ادامه داد: شاید بتوان گفت حدود ۱۵سال پیش روابط‌عمومی‌ها حداکثر ۲۰ یا ۳۰ رسانه‌ها مواجه بودند اما امروزه با خیل کثیری از رسانه‌های باید درارتباط بود و به اینجا نیز ختم نمی‌شود و کانال‌های بسیاری در فضای مجازی فعالیت می‌کنند. اکنون نکته این است که روابط‍‌عمومی‌ها همگام و همراه با این تحولات پیش نیامده‌اند.

مدیرکل روابط‌عمومی بیمه مرکزی تصریح کرد: باید تغییرات اساسی در روابط‌عمومی ایجاد کنیم تا بتوانیم به لحاظ ساختار و نیروی انسانی همسو و همسان با زمانه جلو برویم. با این جریان و روند شاید یکی از اشکالات کار این باشد که در روابط‌عمومی‌ها مبحثی به نام آینده‌پژوهی نداریم. این آینده‌پژوهی به ما کمک می‌کند تا برای آینده برنامه‌ریزی داشته باشیم و پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهیم. درواقع باید بتوانیم سناریوهایی بنویسیم تا روندهای جاری در شبکه‌های اجتماعی و کانال‌ها را رصد کرده و آنها را آنالیز کنیم. در دوره‌هایی برخی شبکه‌های اجتماعی مخاطب بیشتری دارند و به مرور راه ارتباطی دیگری اهمیت بیشتری پیدا کرده است. باید در قالب یک آینده پژوهی تمامی این موارد در واحد روابط‌عمومی سازمان‌ها بررسی شود تا حداقل بدانیم دیدگاه‌‌ها به کدام سمت و سو حرکت می‌کنند.

او درباره همین موضوع اضافه کرد: به واسطه انجام این آینده‌پژوهی‌ها می‌توانیم روندهای موجود را بررسی کرده تا پیش‌بینی کنیم در آینده به چه ساختاری نیاز داریم و چه ابزارها و نیروهایی باید به کار بگیریم. اینها مواردی است که به مسئولین و مدیران روابط‌عمومی کمک میکند تا از بروز مسائل جدی پیشگیری شود. اما متاسفانه برخی روابط‌عمومی‌ها بر اساس همان ساختارهای ۲۰ سال پیش اداره می‌شوند و برخی از حوزه‌ها و واحدها کارایی لازم را ندارند به همین جهت باید به این سمت و سو برویم تا تمامی مدیران و واحدهای روابط‌عمومی آینده‌اندیشی و آینده‌پژوهی را از اهم اقدامات خود قرار دهند.

مدیرکل روابط‌عمومی بیمه مرکزی با اشاره به اینکه “روابط‌عمومی کاری شبانه‌روزی است” بیان کرد: افرادی که در حوزه روابط‌عمومی فعالیت می‌کنند نمی‌توانند به صورت اداری به این شغل نگاه کنند. بنابراین انتظارات روابط‌عمومی‌ها را نیز در چارچوب اداری جای نمی‌گیرد اما متاسفانه شاهد هستیم که انتظارات روابط‌عمومی‌ها وقتی در قالب سیستم اداری که قرار می‌گیرد روند را کند می‌کند. در بین مسئولین عالی رتبه به ویژه در موقعیت‌‎‌های تصمیم‌گیری مثل نهادهای دولتی باید این مباحث مطرح شود و تصمیمات کلان برای آنها اتخاذ شود زیرا امروز بر هیچ مسئولی پوشیده نیست که نقش روابط عمومی تاچه میزان میتواند در یک سازمان اهمیت داشته و تاثیرگذار باشد. بنابر این باید این دو مورد آینده‌پژوهی و اهمیت به واحد در سازما‌ن‌ها به طور ویژه پیگیری شود تا بتوان در آینده ساختار و شرایط مناسبی را در کشور ایجاد کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=4981

    ثبت دیدگاه