10

ارتباطات را نباید خیلی مکانیزه کنیم

  • کد خبر : 3143
ارتباطات را نباید خیلی مکانیزه کنیم
جلال آل‌احمد می‌گفت برق در روستاها نبود، چون روستایی‌ها از شکل سنتی برای گرمایش استفاده می‌کردند. آن‌ها از برق دوری می‌کردند؛ چون به آن وابسته  می‌شدند. از طرفی به قول سعدی، از یک‌سری چیزها گریز و گزیری نیست، مثل استفاده از برق. ما باید به فکر منابع جدید باشیم و به منابع جایگزین هم فکر کنیم.

به گزارش ما آنلاین، حرف جلال آل‌احمد در زمان خودش درست بود؛ ولی در حال حاضر  ما شرکتی را بدون کامپیوتر نمی‌توانیم اداره کنیم؛ ولی چیزی که به‌خصوص  در غرب و به‌ویژه در ارتباطات سازمانی و روابط‌عمومی‌ها وجود دارد این است که شهر الکترونیک خیلی خوب است ولی یک‌سری سیستم‌های انسانی؛ حتما باید در جاهایی وجود داشته باشند. ارتباطات غیر الکترونیک را باید در کنار  ساختار اصلی داشته باشیم.

ارتباطات را نباید خیلی مکانیزه کنیم؛ ولی خیلی وقت‌ها ناچار به انجام چنین کاری هستیم، چون می‌خواهیم ارتباطات سریع داشته باشیم. ما باید  ارتباطات انسانی را در کنار ارتباطات الکترونیک داشته باشیم و از همه مهم‌تر اینکه در تعریف ارتباط، اطلاعاتمان باید نوین، فرهنگی و ارزشی باشد. اما لازم است که ارتباط ما حتما بومی باشد. حرف من به این معنی نیست که ما عصر گذشته و نوستالژی برگردیم؛ بلکه حتما باید از ارزش‌های درست در فرهنگ خودمان استفاده کنیم.

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=3143

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.