12

استرس سازمانی چیست؟

  • کد خبر : 3223
استرس سازمانی چیست؟
استرس عامل بیماری سازمان‌هاست که روی سازمان‌ها و افراد آن تأثیر می‌گذارد. تأثیر استرس سازمانی با افزایش میزان کارگریزی، تعویض زودهنگام کارکنان، ارتباط نامناسب با ارباب‌رجوع، کاهش میزان امنیت شغلی، سلامت نبودن محیط کار، کنترل ضعیف کیفیت محصولات و... ارتباط دارد.

به گزارش ما آنلاین، به بیان دیگر، هر چه میزان استرس سازمانی بالاتر باشد، عوامل ذکر شده فراوانی بیشتری دارند. چنانچه میزان استرس سازمانی به طور چشمگیری افزایش یابد، فرد ممکن است به سندرم سازمانی مبتلا شود. این سندرم (به طور کلی سندرم به تعدادی از خصوصیات، رویدادها یا رفتارها که به نظر می‌رسد با هم دیده می‌شوند یا به نحوی وابسته و هماهنگ هستند، گفته می‌شود و به طور اختصاصی‌تر به مجموعه علائمی گفته می‌شود که با هم دیده می‌شوند و می‌توان آن‌ها را حاکی از یک بیماری یا ناهنجاری خاص تلقی کرد) زمانی ایجاد می‌شود که فرد اجازه ابراز عقیده نداشته باشد، امکان تخلیه هیجان فراهم نباشد و امنیت شغلی وی به حداقل ممکن رسیده باشد.

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=3223
  • منبع : ماهنامه مدیریت ارتباطات، شماره ۷۷

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.