22
در تکریم استاد مهدخت بروجردی علوی

بانوی روابط‌ عمومی ایران

  • کد خبر : 6239
بانوی روابط‌ عمومی ایران
به مناسبت برگزاری مراسم تقدیر از تلاش‌های علمی و اجرایی دکتر مهدخت بروجردی در نهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت، دکتر حسین امامی عضو شورای مدیریت گروه مطالعات روابط‌عمومی انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات در یادداشتی به بیان برخی از خصوصیات اخلاقی و حرفه‌ای ایشان پرداخته‌اند.

به گزارش ما آنلاین، متن کامل این یادداشت به شرح زیر است؛
شهریورماه سال ۱۳۹۹ بود که استاد معزز سرکار خانم دکتر مهدخت بروجردی تلفنی تماس داشتند و بابت مسئولیتی که در بازنگری رشته روابط‌عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی به ایشان واگذار شده بود صحبت کردند و دعوت کردند تا بنده نیز به جمع پنج نفره کمیته علمی- تخصصی بازنگری بپیوندم.
نزدیک به دو دهه بود که با نام و نوشته‌های ایشان همچنین سابقه ایشان در کسوت مدیریت روابط‌عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آشنا بودم و این فرصتی بود که بتوانم همکاری علمی را در کنار ایشان داشته باشم و از تجربیات ایشان و سایر دوستان نیز بهره ببرم.
برخی از ویژگی‌ها که به تعبیری فضایل اخلاقی و شایستگی‌های حرفه‌ای ایشان است را قصد دارم در اینجا بیان کنم. این موارد برای بنده درس‌های مهم و بزرگی بوده است؛
۱- ایشان از نظر علمی فقط در حوزه‌ای که تخصص دارند ورود پیدا می‌کنند و در حوزه‌هایی که -البته به تعبیر خودشان- تخصص ندارند اظهار نظری نمی‌کنند و بسیار متواضعانه می‌گویند در این زمینه تخصصی ندارم. بارها شده بود تا عنوان یک درس تخصصی مطرح می‌شد و ایشان می‌گفتند با توجه به تخصص و سابقه فعالیت فلانی در مباحث روابط‌عمومی الکترونیک، نظر شما ارجحیت دارد. رفتاری که کمتر در جامعه این را می‌بینیم.
۲- هیچگاه در پی تحمیل نظر خود نبودند، حتی اگر موافق هم نبودند ولی وقتی استدلالی را می‌شنیدند، می‌پذیرفتند و در جلسات بعدی به نمایندگی از سایر اعضای کمیته علمی به دفاع از آن می‌پرداختند.
۳- در هنگام تدوین عناوین و شرح دروس برای دانشجویان، همواره تاکیدشان این بود که اصول پایه‌ای کاربردی و عملی مورد نیاز دانشجویان در دروس آورده شود که به کارشان بیاید تا شاید بتوان فاصله بین دروس دانشگاهی و آنچه در عمل در روابط‌عمومی‌ها اتفاق می‌افتد را کم کرد.

اینها مواردی بودند که لازم دیدم در اینجا مطرح کنم. اما برای نوشتن این یادداشت از همکار قدیمی خانم دکتر محبوبه رنجبر که در مقطع دکتری دانشجوی ایشان بوده است و رساله‌شان را با خانم دکتر بروجردی داشته‌اند سوال کردم و ایشان نکات مفید و خوبی را یادآور شدند که خوب است آنها را نیز اضافه کنم. مثلا ایشان گفتند:
«خانم دکتر بروجردی، بسیار حمایتگرانه و متعهدانه نسبت به دانشجویان رفتار و راهنمایی می‌کنند و این رفتار واقعا نمونه یک اخلاق حرفه‌ای در روابط‌عمومی و رابطه استاد و دانشجوست. اینکه همیشه در دسترس و پاسخگو هستند که شاید جزء موارد معدودی در بین استادان باشد. حسن خلق و متانت در رفتار از دیگر شایستگی‌های فردی ایشان است. خصوصا انتقال حس دلگرمی و تشویق به ادامه راه از دیگر ویژگی‌های این استاد برجسته است که بسیار برای دانشجویان ارزنده است.»
بهرحال تقدیر از خدمات علمی و عملی سرکار خانم دکتر بروجردی گرامی، تقدیر از کسی است که تنها به پژوهش و آموزش در دانشگاه بسنده نکرده و در فضای اجرایی روابط‌عمومی دولتی کشور هم نقش ارزنده‌ای داشته است.
مجموع این شایستگی‌های اخلاقی، فردی و تخصصی تصویری از فرهیخته‌ای ترسیم کرده است که می‌توان ایشان را الگوی موفق و تصویر مناسبی از بانوی روابط‌عمومی ایران نامید که همیشه دغدغه روابط‌عمومی ایران را داشته، دارد و خواهد داشت.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=6239

    ثبت دیدگاه