12

بحث ممیزی سلیقه‌ای در دولت یازدهم را قبول ندارم

  • کد خبر : 3234
بحث ممیزی سلیقه‌ای در دولت یازدهم را قبول ندارم
بحث ممیزی سلیقه‌ای در دولت یازدهم در حوزه فرهنگ را قبول ندارم و به نظرم ادعایی بیش نیست. نوع رفتار و ممیزی در این دولت کاملاً عقلانی و در چارچوب قوانین است.

به گزارش ما آنلاین، ببینید مرزهای فرهنگی را نه کاملاً می‌توان بست و نه کاملاً باز گذاشت. نه تحجر در عرصه فرهنگ جواب می‌دهد و نه اباحه‌گری. دولت یازدهم مشی خود را در این عرصه برگرفته از نام خود، یعنی اعتدال گذاشته است. * دولت یازدهم انتشار و آزادی هر قلمی با هر محتوایی را به کسی وعده نداده است اما تضمین کرده است که از حقوق مؤلفان، مصنفان، ناشران و نخبگان فرهنگی کشور پاسداری کند و از اعمال سلیقه‌های شخصی در بحث ممیزی جلوگیری کند. لذا رویکرد اعتدالی در حوزه فرهنگ نه متحجرانه است و نه اباحه‌گرانه.
* به نظر من دولت یازدهم در حوزه فرهنگی گام‌های مؤثری برداشته است که بخشی از ثمرات آن در حال حاضر دیده می‌شود و برخی از این آثار هم نتایج خود را در آینده نشان خواهد داد. شاخص‌های کمی و کیفی نیز بیانگر توجه جدی دولت به عرصه فرهنگی است و هر ناظر بی‌طرفی بهتر شدن فضای فرهنگی کشور را گواهی می‌دهد.
* صداوسیما با رفتارهای سیاسی و تقابلی با دولت، فقط فضای مساعدی را برای رسانه‌های حریف ایجاد می‌کند. دلیل این مدعا، میزان گرایش به رسانه‌های بیگانه در سال‌های اخیر است که با افزایش چشمگیری روبه‌رو بوده است. یکی از دلایل عمده گرایش به رسانه‎‌های بیگانه، افول اعتماد عمومی به صداوسیماست.
* چند سال پیش پروژه مطالعاتی تحت نظارت بنده انجام پذیرفت و به مراجع سیاست‌گذاری ارائه شد که نتیجه آن تحقیق و پژوهش این بود که ماهواره باید در ایران مدیریت شود به این معنی که باید اجازه دسترسی عموم مردم به ماهواره داده شود، اما دسترسی‌ها باید محدود شود.
* شبکه‌های اجتماعی، کانال‌ها و مجراهای ارتباطی این روزهای مردم هستند و تهاجم به آنها درست نیست. ما درمواجهه با این شبکه‌ها به معنای استفاده از ظرفیت‌ها و فیلتر تهدیدها، می‌توانیم استفاده مناسبی از این فناوری بکنیم.

منبع: گفت‌وگوی حمید سلیمانی با رضا صالحی امیری، ماهنامه مدیریت ارتباطات

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=3234
  • نویسنده : امیری صالحی

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.