17
در دیدار با مدیر روابط‌عمومی بانک ملی مطرح شد:

برای جلب اعتماد اجتماعی باید از روابط‌عمومی‌ها بهره برد

  • کد خبر : 5270
برای جلب اعتماد اجتماعی باید از روابط‌عمومی‌ها بهره برد
نشست جمعی از اعضای شورای سیاست‌گذاری هفته روابط‌عمومی و روئسای دپارتمان‌های باشگاه  مدیریت ارتباطات یونسکو_ایران با مدیر روابط‌عمومی بانک ملی ایران روز گذشته (26اردیبهشت) همزمان با دومین روز از هفته روابط‌عمومی1401 در ساختمان روابط‌عمومی بانک ملی ایران برگزار شد.

به گزارش ما آنلاین، به نقل از دبیرخانه دائمی ستاد برگزاری هفته روابط‌عمومی، سیدغلامرضا کاظمی‌دینان، رئیس شورای سیاستگذاری هفته روابط‌عمومی و رئیس‌کل باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو_ایران در سخنانی ضمن تبریک هفته روابط‌عمومی، بیان کرد: امیدارم ما روابط عمومی ها بتوانیم رفتارهایی از خودمان نشان دهیم که جامعه پذیرای ما باشد.

وی ادامه داد: روابط عمومی قیمت و ارزش بالایی دارد تاجایی که پیامبر اسلام فرمودند بزرگترین رسالت من آگاهی دهی و جهل ستیزی است  و ائمه ما تمام فکرشان این بود که با مردم ارتباط برقرار کنند و بر اساس خواست ونیاز آنها عمل کنند. ما سختی‌ها و مشکلات زیادی در کارمان داریم و استرس‌های فراوانی به ما وارد می‌شود بنابر این اگر عاشق و دلبسته این کار نباشیم نمی‌توانیم ادامه دهیم.

مدیر اسبق روابط‌عمومی بانک ملی، در پایان صحبت‌های خود به اقدامات و فعالیت‌هایی که در روابط‌عمومی این بانک صورت گرفته، اشاره و تاکید کرد: بانک ملی از بزرگترین و ارزشمند‌ترین بانک‌های ایران است و

در بخش دیگری از این نشست مهدی سوهانیان، مدیر روابط‌عمومی بانک ملی ایران پس از تبریک و گرامیداشت هفته روابط‌عمومی، گفت: همکاران واحد روابط‌عمومی بانک افرادی بسیار مطلع و حرفه‌ای هستند بنابر این هر اتفاق مثبتی که در این سال‌ها در این بانک صورت گرفته حاصل تلاش آنها بوده است.

او با اشاره به عنوان دومین روز هفته روابط‌عمومی که «روابط‌عمومی؛ اخلاق‌مداری، اعتماد اجتماعی» نامگذاری شده است، بیان کرد: تناسب شعار بانک ملی ایران با عنوان این روز اهمیت فراوانی دارد. درواقع محور شعار بانک ملی ایران اعتماد است و همه‌ چیز مبتنی بر آن شکل گرفته است. در این مجموعه هیچکس نگاه اقتصادی و کسب وکاری به صنعت بانکداری ندارند و اولیت همه خدمت است. به همین جهت است که بانک ملی ایران تا حتی در دورترین نقاط کشور نیز شعبات خود تاسیس می‌کند.

او درباره شرایط امروز روابط‌عمومی و لزوم امیدآفرینی در جامعه اظهار کرد: فعالیت‌های واحدهای روابط‌عمومی دیگر از انتقال پیام به مخاطب گذشته است و باید الان ادراک بسازیم و سعی کنیم رویداد سازی کنیم. این کار انرژی فروانی می‌برد اما اقدامی بسیار مهم است. اتفاق بد در کشور وجود دارد اما در عین حال اتفاقات خوب هم وجود دارد که باید درباره آنها صحبت شود. به طور مثال ما روز گذشته دو شعبه دانش‌بنیان افتتاح کردیم اما برخی رسانه‌ها در بیان همین اتفاق که مثبت است و می‌تواند امیدآفرین باشد کج‌سلیقگی می‌کنند و به نوع دیگری آن را پوشش می‌دهند.

امیرعباس تقی‌پور، عضو شورای سیاست‌گذاری هفته روابط‌عمومی و دبیرکل باشگاه مدیریت‌ ارتباطات یونسکو_ایران با اشاره به عنوان یکی از روزهای هفته روابط‌عمومی، بیان کرد: حکمرانی خوب منجر به مشارکت پایدار می‌شود و نبود آن دردی است که در حال حاضر دچار آن هستیم و باعث بی‌اعتمادی به دستگاه‌های حاکمیتی شده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین انتظارات مردم رعایت اخلاق از سمت روابط‌عمومی‌هاست. اینکه آیا اما با مردم با اخلاق برخورد می‌کنیم؟ صداقت و شفافیت داریم و آیا آنها را به عنوان ذی نفع سازمان مورد حمایت قرار می‌دهیم؟ اینها و بیش از این‌ها سوالاتی است که امروز مقابل روابط عمومی‌ها قرار دارد. اگر حاکمیت به دنبال ترمیم اعتماد خودش است و می‌خواهد اعتماد اجتماعی به دست بیاورد چاره‌ای ندارد جر اینکه به کارشناسان، مدیران، استادان و پیشکسوتان روابط‌عمومی مراجعه کند. درواقع قبل از اینکه مرحله تصمیم‌سازی صورت بگیرد باید از نظرات روابط‌عمومی‌ها بهره‌برد.

حسن صابری، معاون روابط‌عمومی بانک ملی ایران نیز در سخنانی به حضور موثر روابط‌عمومی در بخش‌های مختلف بانک ملی اشاره کرد و ادامه داد: روابط‌عمومی باید خلق ارزش، سرمایه و سود کند و مردم و همکاران خود را در جهت رشد سرمایه اجتماعی و اقتصادی تهییج کند. در این صورت همه از این پیشرفت نفع می‌برند و دیگر روابط‌عمومی فقط جنبه اطلاع رسانی نخواهد داشت.

در پایان این دیدار لوح عضویت باشگاه مدیریت ‌ارتباطات یونسکو_ایران به بانک ملی ایران به عنوان اولین عضو حقوقی این باشگاه به مدیر روابط‌عمومی این بانک اهدا شد.

در بخشی دیگر این این دیدار، از موزه بانک ملی ایران نیز بازدید شد.

در این نشست محمود ترابیان، ابوالقاسم حکیمیان، ناصر رزاق‌منش، ایمان قربانی، مریم وحیدنیا، مونا رحمانی، مرتضی بهنام، حسن خسروی، امیرعلی خلج، بهنام تقی‌پور، یگانه قاسمی، بهروز تقی‌پور، بابک طریقتی و محمد تقی‌پور حضور داشتند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=5270

    ثبت دیدگاه