15

بزرگترین افشاگران تاریخ

  • کد خبر : 3022
بزرگترین افشاگران تاریخ
افشاگران کسانی هستند که پا را از مرزهای وظیفه فراتر می‌گذارند، شغل خود، زندگی و امنیت اطرافیانشان را در معرض خطر قرار می‌دهند تا رفتاری منحرف را در سازمانی افشا کنند. یکی از مهمترین افشاگران آمریکا، ادوارد اسنودن، پیمانکار ۲۹ ساله‌‌ی سازمان اطلاعات آمریکا بود که اطلاعات مهم آژانس امنیت ملی آمریکا را افشا کرد.

به گزارش ما آنلاین، انتشار اطلاعات توسط اسنودن یکی از بزرگترین نشت‌های اطلاعاتی در تاریخ آمریکا بوده است. در ادامه، ۴تن دیگر از مهمترین افشاگران تاریخ آمریکا معرفی می‌شوند.

۱٫ دنیل #الزبرگ: احتمالا مشهورترین افشاگر تاریخ آمریکا، تحلیل‌گر نظامی، دنیل الزبرگ است که اسناد پنتاگون – مطالعه‌ی محرمانه‌‌‌ی وزارت دفاع در مورد حضور در ویتنام- را در سال ۱۹۷۱ در اختیار نیویورک تایمز گذاشت. این اسناد اثبات می‌کردند که آمریکا به طور مخفیانه کامبوج را بمباران کرده و حملات ساحلی را در ویتنام شمالی ترتیب داده و چهار رئیس جمهور آمریکا از ترومن تا جانسون به عمد به مردم دروغ گفته‌اند.
۲٫ بردلی #منینگ: او در سال ۲۰۱۰ بیش از ۵۰۰ هزار سند درباره‌ی جنگ عراق و جنگ افغانستان و همچنین ۲۵۰ هزار تماس دیپلماتیک را روی سایت ویکی‌لیکس قرار داد.
۳٫ جفری #ویگند: درسال ۱۹۹۶، ویگند به عنوان معاون مدیر شرکت بزرگ دخانیات براون و ویلیامسون، موقعیت بالای شغلی خود را برای افشای رازهای درون صنعت تنباکو به خطر انداخت و در مصاحبه با برنامه‌ خبری شبکه‌ سی‌بی‌اس، افشا کرد که این شرکت به عمد داده‌های در دسترس عموم مردم را دستکاری می‌کند. این داده‌ها در مورد سطح نیکوتین موجود در سیگارها و پتانسیل اعتیادآوری آن‌هاست.
۴٫ مارک #فلت: او معاون رئیس FBI و کسی بود که اطلاعاتی در مورد واترگیت را تهیه و در اختیار دو گزارشگر واشنگتن‌پست، باب بودوارد و کارل برنستین، در دهه ۷۰ میلادی گذاشت. تلاش این دو خبرنگار بر پایه این اطلاعات نهایتا منجر به بزرگترین رسوایی سیاسی تاریخ آمریکا و استعفای ریچارد نیکسون از مقام ریاست جمهوری شد.

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=3022
  • منبع : ماهنامه مدیریت ارتباطات

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.