12

روزنامه‌نگاری باید بیشتر آغشته به تاریخ‌نگاری شود

  • کد خبر : 3114
روزنامه‌نگاری باید بیشتر آغشته به تاریخ‌نگاری شود
«امروزه در صحنه ارتباطات کشور گروه‌های مختلفی اقدام به تولید پیام، تولید محتوا، ارائه مطلب و نقطه نظرات خود می‌کنند. یک گروه از آنان روزنامه‌نگارانی هستند که بر روی صفحات و کاغذ روزنامه، مطالب خودشان را عرضه می‌دارند.

به گزارش ما آنلاین،  متن کامل این پیام به این شرح است:

گروه دومی نیز وجود دارد که با طرح نقطه نظرات، دیدگاه‌ها و تئوری‌های خودشان نسبت به حوزه روزنامه‌نگاری، خدماتی را به این حوزه ارائه می‌کنند اما گروه سومی هستند که با بررسی اسناد، مدارک و سوابق مکتوبات در تاریخ روزنامه‌نگاری، زمینه را برای ظهور و بروز نقطه نظرات دو گروه اول مهیا می‌سازند.

این گروه، گروهی هستند که دارای مقالات چاپ‌شده ژورنالیستی چندانی نیستند و دیدگاه‌ها و سخنرانی‌های آنها خیلی ظهور و بروز ندارد و به همین دلیل فعالیت‌های این گروه هیچ‌گاه در صحنه‌های بیرونی نمود خاصی پیدا نمی‌کند، در حالی‌که پایه کار دو گروه اول، همین فعالیت‌هایی است که گروه سوم انجام می‌دهد.

فعالیت‌ها و زحمات شبانه‌روزی صورت پذیرفته توسط جناب سیدفرید قاسمی از نوع فعالیت‌های صورت‌پذیرفته توسط گروه سوم است که تعداد افراد نظیر ایشان نسبت به سایر گروه‌ها بسیار اندک بوده و حتی از انگشتان دو دست نیز تجاوز نمی‌کند. بی‌تردید اگر نبود فعالیت‌های مستمر این گروه سوم، هیچ‌گاه دو گروه قبلی نمی‌توانستند دیدگاه خوشان را به‌صورت مستند، مستدل و با اشارات دقیق تاریخی بیان کنند.

سیدفرید قاسمی از جمله سردمداران آن گروهی است که در پشت پرده نشسته و با ارائه تحقیقات صورت‌پذیرفته، به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود می‌پردازند.

سیدفرید قاسمی از جمله زحمتکشان ساکت و پنهان در عرصه‌های رسانه‌ایست که تحقیقاتش خوراک بسیاری از صاحب‌نظران و روزنامه‌نگاران است.

سیدفرید قاسمی به شهادت بنده و بسیاری از دوستان دیگر، سال‌ها مطالعه و تحقیق کرده و به دنبال ارائه نقطه نظرات خود و نشر آنهاست و در این مسیر هیچ‌گاه به دنبال کسب شهرت و مادیات نبوده است.

کاری که قرار است در یازدهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک صورت گیرد، تقدیر از شخصیتی است که همیشه پشت پرده تمامی مطالعات، دیدگاه‌ها و تئوری‌های ما قرار داشته و جا دارد که این عزیز مورد تقدیر بیشتر از این قرار گیرد و نام و خدماتش که همیشه خود نمی‌خواسته مطرح شود، برای همه دانشجویان و فعالان حوزه‌های مختلف روزنامه‌نگاری بیان شود.

به نظر من، می‌بایستی با سپردن پرچم فعالیت‌های پژوهشی در کشور به افرادی همچون سیدفرید قاسمی، نسبت به عرضه و ارائه نقطه نظرات، مطالعات و تحقیقات عمیق ایشان اقدام کرد.

امیدوارم سیدفرید قاسمی نیز بتواند با تربیت شاگردانی در راستای فعالیت‌های خود، در حفظ مسیر تحقیق و تاریخ‌نگاری تلاش کند، چرا که امروزه متأسفانه فضای روزنامه‌نگاری کشور دچار نوعی روزمرگی گردیده و کمتر آغشته به تاریخ‌نگاری شده است.

عمرش مستدام و همیشه در پناه خداوند باشد».

تجلیل از ۳۹ سال فعالیت «#سید_فرید_قاسمی» در عرصه‌های روزنامه‌نگاری و پژوهش سید‌فرید قاسمی در روز ۲۶ اردیبهشت‌ماه و همزمان با برگزاری یازدهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک صورت می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=3114
  • منبع : یازدهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.