2
‍ توسط بهزادحسین عباسی

«معرفی ابزارهای کاربردی هوش مصنوعی» در شانزدهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک

  • کد خبر : 9463
«معرفی ابزارهای کاربردی هوش مصنوعی» در شانزدهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک
بهزاد حسین عباسی، مدرس و مشاور هوش مصنوعی در شانزدهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک به «معرفی ابزارهای کاربردی هوش مصنوعی» خواهد پرداخت.

وی به همین مناسبت طی یادداشتی با اشاره به تحولات گوناگونی که در قبال توسعه هوش مصنوعی و ابزارهای آن رخ خواهد داد، تاثیرگذاری هوش مصنوعی بر آینده مشاغل و سبک زندگی افراد را امری بدیهی دانسته است.

در این یادداشت آمده؛
پارسال همین روزها بود که هوش مصنوعی مولد در حالی داشت آرام‌آرام جای خودش را در دنیای امروز باز می‌کرد که سال‌ها بود هوش مصنوعی زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده بود و این درحالی‌ است که حالا نوبت به ابزارهای رسیده است که قرار است جامعه را کاملا متحول نماید. هوش مصنوعی مولد زبان آینده ربات‌ها، ماشین‌ها و هر ابزاری است که شما با آنها کار خواهید کرد و آنها به صورت خودکار محتوای مورد نیازتان را تولید می‌کنند.
این ابزارها از تولید متن تا تولید کتاب و مقاله گرفته تا ایجاد عکس و فیلم و انیمشن را براحتی برایمان انجام می‌دهند حتی ساخت لوگو و نقشه، طراحی دکور منزل و… را هم گردن می‌گیرند.
تا به حال ابزارهای زیادی رونمایی شده؛ از حذف کاراکترهای اضافی در عکس تا ساخت فیلم‌های سخن‌گو، طراحی عکس‌های جذاب، طراحی قطعات صنعتی و…
فعلا در حال هضم عملکرد این ابزارها هستیم و بزودی مسیر این نرم‌افزارها از تغییر چهره و رنگ و لباس و کارهای جذاب فانتزی به سمت مدیریت زندگی عوض خواهد شد و استفاده کامل این ابزارها در مدیریت زندگی برای افزایش کیفیت زندگی جامعه فراگیر می‌شوند.
تا کجا پیش می‌رویم؟ جفری هینتون پدرخوانده علم هوش مصنوعی با اشاره به اینکه هوش مصنوعی عملکرد مغز را شبیه‌سازی می‌کند و مجهز به یادگیری ماشین است می‌گوید: زمانی که ماشین یاد می‌گیرد، بن‌بستی وجود ندارد پس ما هم نمی‌دانیم انتهای ماجرا کجاست. همین موضوع یعنی ابزارهای جدید خواهند آمد. تهدید یا فرصت مهم نیست، در هر صورت در شغل ما هم وارد می‌شوند. سعی کنیم ابزارهای فعلی و جدید را آموزش ببینیم و بنیانگذار مسیرهای بعدی تغییر در شغل‌مان باشیم.

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=9463
  • نویسنده : روابط عمومی
  • منبع : دبیرخانه دائمی کنفرانس روابط عمومی

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.