1
‍ در شانزدهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک توسط دکتر محمد سلطانی‌فر

مقاله «هوش مصنوعی؛ جابجایی اقتدار از انسان به ماشین» ارایه خواهد شد

  • کد خبر : 9450
مقاله «هوش مصنوعی؛ جابجایی اقتدار از انسان به ماشین» ارایه خواهد شد
دکتر محمد سلطانی‌فر، دانشیار واحد علوم تحقیقات و رئیس کمیته علمی شانزدهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک در این همایش به ارایه مقاله‌ای با عنوان «هوش مصنوعی؛ جابجایی اقتدار از انسان به ماشین» خواهند پرداخت.

در خلاصه این مقاله آمده:
زمانی که تافلر امواج اول تا سوم را تعیین می‌کرد، خیلی‌ها اعتقاد داشتند که این امواج در امتداد یکدیگر هستند و قابلیت جابجایی ندارند.
امروزه اعتقاد بر آن است که هوش مصنوعی در مسیر جابجایی قدرت از انسان به ماشین است و این تغییرات نه تنها در مسیر تداومی نیستند بلکه در یک تحول، انقلاب و حتی جابجایی کامل از انسان به ماشین حرکت می‌کند.
استفاده از خودروهای بدون راننده، کنترل ترافیک بدون پلیس، کشتن سربازان در جنگ‌ها بدون تخریب ساختمان‌ها، استفاده از پول‌های مجازی بدون شکل فیزیکی آنها، روزنامه‌نگاران ربات که قادر به تحلیل و گزارش و خبرنویسی هستند.
نخبگانی از بین عامه مردم قدرت تحلیل پیدا کرده‌اند، سیاستمدارانی که مجبور به استفاده از نظرات مردم در همه تصمیم‌گیری‌هایشان هستند و در همه این موارد AI, chat GPT, google و ربات‌ها جانشین انسان هستند این جابجایی را یا شکل داده و یا انسان را مجبور به استفاده و واگذاری قدرت به آنها کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=9450
  • نویسنده : روابط عمومی
  • منبع : دبیرخانه دائمی کنفرانس روابط عمومی

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.