18
احمد یحیایی ایله‌ای:

نخبه گرایی راهبرد اصلی روابط‌عمومی دانش بنیان است

  • کد خبر : 6096
نخبه گرایی راهبرد اصلی روابط‌عمومی دانش بنیان است
احمد یحیایی ایله ای، مدرس روابط‌عمومی در همایش شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی صنعت بیمه کشور به چیستی، چرایی و چگونگی روابط‌عمومی دانش بنیان پرداخت و تاکید کرد: نخبه‌گرایی راهبرد اصلی روابط‌عمومی دانش بنیان است و درست‌ترین راه دانش‌بنیان شدن روابط‌عمومی؛ تخصص‌گرایی و بطور خاص نخبه‌گرایی است. اما متاسفانه انجام پژوهش‌های راهبردی و کاربردی در حوزه روابط‌عمومی ایران نزدیک به صفر است.

به گزارش ما آنلاین، یحیایی ایله‌ای در ابتدای صحبت‌های خود گفت: روابط‌ عمومی دانش بنیان بر چهار رکن دانش، پژوهش، فناوری و نوآوری استوار است و بدون بکارگیری و استفاده مستمر از پژوهش و تحقیق هیچ روابط‌عمومی یا سازمان و یا کشوری پیشرفت نکرده است.

او اظهار داشت: نخبه گرایی راهبرد اصلی روابط‌عمومی دانش بنیان است و درست ترین راه دانش بنیان شدن روابط‌عمومی؛ تخصص گرایی و بطور خاص نخبه گرایی است. اما متاسفانه انجام پژوهش‌های راهبردی و کاربردی در حوزه روابط‌عمومی ایران نزدیک به صفر است و کاملا به این مهم بی توجهی می‌شود، بودجه ای به آن اختصاص داده نمی‌شود و اعتقاد به علم و پژوهش در سازمان‌های ایرانی کمرنگ شده است.

مدرس و مشاور روابط‌عمومی کشور یادگیری و آموزش را نیاز اساسی برای بروزرسانی و روزآوری فعالیت‌های سازمانی روابط‌عمومی برشمرد و گفت: سرانه آموزش مدیران و کارکنان روابط‌عمومی نسبت به ده سال پیش ۵۰ درصد کاهش یافته است و متاسفانه این مهم ریشه در عزل و نصب غیر تخصصی مدیران روابط‌عمومی و اثرگذاری پایین تخصص و آموزش در ارتقای شغلی مدیران و کارکنان دارد.

یحیایی ایله ای درباره اهمیت و اولویت و فوریت کسب دانش روز و یادگیری استفاده از فناوری در روابط‌عمومی به مدیران روابط‌عمومی اظهار داشت: روابط‌عمومی دانش‌بنیان یک روابط‌عمومی دانش محور و تخصص گراست که بر مبنای فناوری‌های پیشرفته کار می‌کند و توان حل مسائل ارتباطی سازمان از طریق دانش و نوآوری را دارد.

یحیایی ایله ای انتخاب رویکرد روابط‌عمومی علمی و توسعه بخش را راه برون رفت روابط‌عمومی ایران از اشتباهات راهبردی دو دهه اخیر دانست و توضیح داد: بزرگترین آسیبی که در حال حاضر روابط‌ عمومی ایران از آن رنج می‌برد فقدان رویکرد علمی در انتخاب و بکارگیری مجموعه نیروی انسانی روابط‌ عمومی و بطور خاص مدیران روابط‌ عمومی است. این موضوع بسیار اهمیت دارد چرا که شما نمی‌توانید دانش‌بنیان شوید در حالی که منابع انسانی بی دانش به کار گماشته می‌شود یا خود را بی نیاز از دانش روز می‌دانید و رغبتی به دانش و تحقیق و نوآوری وجود ندارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=6096
  • منبع : شفقنا

ثبت دیدگاه