7

پایانی امیدوارکننده بر هفته روابط عمومی

  • کد خبر : 8605
پایانی امیدوارکننده بر هفته روابط عمومی
امیرعباس تقی‌پور با انتشار یادداشتی در پایان برگزاری یازدهمین دوره هفته روابط عمومی بیان کرد: یازدهمین هفته روابط‌عمومی (۲۷ اردیبهشت لغایت ۲ خرداد ۱۴۰۲) به اتمام رسید. برآیند کلی را از آنچه در این هفته گذشت، بسیار مثبت و امیدوارکننده می‌دانم.
به گزارش ما آنلاین، امیرعباس تقی پور مدیرمسئول ماهنامه مدیریت ارتباطات و عضو شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی با انتشار یادداشتی به توضیح آنچه در هفته روابط عمومی ۱۴۰۲ گذشت، پرداخته است.

در ادامه مشروح این یادداشت را می‌خوانید:

یازدهمین هفته روابط‌عمومی (۲۷ اردیبهشت لغایت ۲ خرداد ۱۴۰۲) به اتمام رسید. برایند کلی را از آنچه در این هفته گذشت، بسیار مثبت و امیدوارکننده می‌دانم؛ چراکه:

۱- وقتی ۱۱ سال پیش و براساس تصمیم جمعی شش‌نفره از فعالان این حوزه (اعضای تصمیم‌گیر دبیرخانه همایش روابط‌عمومی الکترونیک) مقرر شد هفته‌ای برای گرامیداشت روابط‌عمومی برنامه‌ریزی و اجرا شود، کمتر کسی باور داشت که ریشه‌های این نهال سر از خاک جای‌جای ایران عزیز برآورد. گرامی داشته شود و فرصتی باشد برای تبیین فرصت‌های ارتقای کیفیت زندگی از یک سو و بیان چالش‌های بی‌توجهی به آن و عمیق‌ترکردن فاصله‌های میان مردم و مسئولان از سوی دیگر! امسال و به دلیل شرایطی که کشور در ماه‌های اخیر تجربه کرده، در بسیاری از نشست‌ها و مراسمی که در سراسر کشور برگزار شد، بسیار صریح‌تر از گذشته بر کارآمدی نهاد روابط‌عمومی در اصلاح روابط میان حاکمیت و مردم تأکید شد.

۲- طرح چنین ادعای بزرگی از سوی متخصصان روابط‌عمومی نه از سر هوای نفس و غرور کاذب، بلکه به پشتوانه ماهیت و تجربه‌های موفق دانش میان‌رشته‌ای روابط‌عمومی در داخل و خارج از کشور در اصلاح امور و مدیریت بحران‌ها انجام شده است. برای روابط‌عمومی، تعاریف متعددی ارائه شده که در تمام آنها اصولی مانند تفاهم دستگاه‌های حاکمیتی و ذی‌نفعان، رعایت حقوق و وظایف میان آنها و برنامه‌ریزی مستمر و مداوم برای رسیدن به اهداف، مورد تأکید و تأیید قرار گرفته است.

۳- دقت در به‌کارگیری نیروهای انسانی متخصص و ماهر به‌ویژه در انتصاب مدیران روابط‌عمومی، برخورداری از زیرساخت‌های حقوقی و فنی، تعیین جایگاه مناسب سازمانی و اعطای اختیارات مناسب برای مشارکت در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به همراه آزادی عمل در سیستم‌های اداری ازجمله درخواست‌های تاریخی و بحق متخصصان روابط‌عمومی برای ایفای کامل مسئولیت‌های‌شان است که در برنامه‌های امسال هفته روابط‌عمومی بیش و صریح‌تر از پیش، بر لزوم تأمین و استقرار آنها تأکید شد. تعجیل مسئولان در رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان یکی از مناسب‌ترین مسیرهای تعامل با ذی‌نفعان و عرصه‌ای بی‌مانند برای تولید و نشر محتوا از دیگر درخواست‌های مطرح‌شده در قالب نشست‌ها و بیان مواضع بود.

۴- متخصصان روابط‌عمومی‌ در این هفته، فرصت خودانتقادی را از دست ندادند.

برنامه‌های امسال پر بود از گِله‌هایی که آنها از خود و همکاران‌شان داشتند؛ از انجمن‌ها و نهادهای تخصصی، از بی‌توجهی به توان و تخصص نیروهای جوان، از بی‌توجهی به امور مهم پژوهش و آموزش و از بی‌انگیزگی و کرختی بسیاری از مدیران، کارشناسان و کارکنان روابط‌عمومی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی.

۵- جز از راستی هیچ دم برنیار! شعار امسال هفته روابط‌عمومی (مصراعی از ملک‌الشعرای بهار) به‌خوبی بیانگر انتظار جامعه از روابط‌عمومی‌‌ها و تأکیدی بر مهم‌ترین پیمان اخلاقی آنها با مردم بود. این شعار، تاریخ مصرف ندارد و همواره باید پیش‌روی مدیران ارشد و متخصصان روابط‌عمومی قرار گیرد. غیر از این باشد، همه چیز را باخته‌ایم. در واقع همه باخته‌ایم! اعتماد، مهم‌ترین عنصری است که راست‌گویی تولید می‌کند و بر پایه آن، مناسبات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شکل گرفته و دوام و قوام می‌یابد. امسال و در هفته روابط‌عمومی بر لزوم راست‌گویی متخصصان این نهاد پیونددهنده مردم و دستگاه‌های حاکمیتی بیش‌ازپیش تأکید شد.

نکته پایانی اینکه امید است متخصصان روابط‌عمومی‌ در سال ۱۴۰۲ بیشتر از آنکه تلاش کنند حرف‌های مسئولان را به گوش مردم برسانند، حرف‌های مردم را به گوش مسئولان رسانده و به نمایندگی از آنها مطالبه‌گری را از درون سازمان‌های خود گسترش دهند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=8605

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.