از مدیریت پیام تا مدیریت جریان

از مدیریت پیام تا مدیریت جریان

12:32 23 آذر 1404
روابط‌عمومی پیش‌بین؛ تیغ دو لبه مهندسی اجتماعی و کاتالیز اخلاقی – قسمت پایانی

روابط‌عمومی پیش‌بین؛ تیغ دو لبه مهندسی اجتماعی و کاتالیز اخلاقی – قسمت پایانی

10:05 19 آذر 1404
فرسودگی دانشی؛ تهدید پنهان روابط‌عمومی‌ها

فرسودگی دانشی؛ تهدید پنهان روابط‌عمومی‌ها

12:14 17 آذر 1404
روابط‌عمومی پیش‌بین؛ تیغ دو لبه مهندسی اجتماعی و کاتالیز اخلاقی – قسمت پنجم

روابط‌عمومی پیش‌بین؛ تیغ دو لبه مهندسی اجتماعی و کاتالیز اخلاقی – قسمت پنجم

9:29 16 آذر 1404

بخشی از گفت‌وگوی امیرعباس تقی‌پور با شهیندخت خوارزمی در ادامه «سلسله گفت‌وگوهایی دربارۀ گفت‌وگو»

▪️ ما بدون آنکه متوجه باشیم بیشتر وقت‌مان به گفت‌وشنود با خود می‌گذرد. اتفاقی که مهمترین نمود آن، تفکر است و با ورود به فرایند تفکر ذاتاً وارد فرآیند گفت‌وشنود با خود می‌شویم. ما می‌دانیم که مهم‌ترین ویژگی مغز انسان، خودآگاهی و از آن مهمتر خودآگاهی انتقادی است.

▪️ انسان تنها موجود زنده‌ای است که می‌تواند از بیرون به خود نگاه و خود را نقد کند و سؤالاتی اساسی از خود بپرسد. سؤالاتی از این دست که در کجای جهان ایستاده است و آیا جایی که ایستاده، جایی مناسب، در شأن او و برایش رضایت‌بخش است؟ این گفت‌وشنود اگر با خود بی‌پروا و صریح باشد، ناگزیر دو پاسخ در پی خواهد داشت؛ یا پاسخی مثبت، یا پاسخی منفی. پاسخ منفی به معنای آغاز فرآیند تحول بنیادین سبک زندگی است در برابر آنچه موجب شکلگیری‌اش شده است.

▪️انسان از توانایی آگاهی در لحظه به تجربۀ وجودی خود برخوردار است و می‌تواند به این سؤال پاسخ دهد که در هر لحظه‌ای چه چیزی بر او فرمان می‌راند؟

 

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=9628
  • ارسال توسط :
  • 367 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای بخشی از گفت‌وگوی امیرعباس تقی‌پور با شهیندخت خوارزمی در ادامه «سلسله گفت‌وگوهایی دربارۀ گفت‌وگو» بسته هستند

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.