7

انتصاب رئیس مرکز طرح‌های ملی فرهنگ، هنر و ارتباطات

  • کد خبر : 7382
انتصاب رئیس مرکز طرح‌های ملی فرهنگ، هنر و ارتباطات
 رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و  ارتباطات با صدور حکمی، رئیس مرکز طرح‌های ملی پژوهشگاه را منصوب کرد.

به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، طی حکمی از سوی قاسم زائری، رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، صابر جعفری کافی‌آباد به سمت «رئیس مرکز طرح های ملی» پژوهشگاه  منصوب شد.

احیای جایگاه مرجع مرکز طرح‌های ملی در جامعه علمی و نظام مدیریت فرهنگی کشور از طریق برگزاری پیمایش‌ها و نظرسنجی‌های ملی دوره‌ای و جدید پیرامون موضوعات و چالش‌های نوپدید فرهنگی و اجتماعی، بازسازی نوآورانه ساختار مرکز طرح‌های ملی و راه‌اندازی واحد تحلیل داده‌های محاسباتی و بهبود کیفیت گزارش‌های مرکز با بهره‌گیری از کلان داده‌ها و پژوهش‌های علوم اجتماعی محاسباتی، از موارد مورد انتظار در حکم رئیس مرکز طرح‌های ملی است.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات همچنین از رئیس مرکز طرح‌های ملی خواسته است نسبت به تشکیل شورای علمی دفتر طرح‌های ملی و بهره‌گیری از مشاورت اساتید و خبرگان حوزه روش تحقیق و تحلیل فرهنگی- اجتماعی و نیز چابک‌سازی و روان‌سازی فعالیت مرکز طرح‌های ملی به‌ویژه مرکز نظرسنجی و افکارسنجی برای پایش مستمر وضعیت فرهنگی و اجتماعی کشور و ارائه گزارش‌های سیاستی اقدام نماید.

توسعه زیرساخت‌های فنی و علمی، و گسترش همکاری و تبادلات علمی با دیگر مراکز تولید داده، و به‌کارگیری دفاتر پژوهشی استان‌ها و نیز به‌کارگیری ظرفیت علمی داخلی پژوهشگاه و پشتیبانی از مرکز رصد فرهنگی کشور از دیگر موارد مورد انتظار رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در این حکم است.

صابر جعفری کافی‌آباد، دکتری جامعه‌شناسی و عضو هیأت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی است. «جامعه‌‌پذیری علمی در میدان دانشگاهی ایران»، «رسانه‌های خبری در عصر شبکه‌های اجتماعی: قطبی‌شدگی و تغییر ماهیت خبررسانی (تحلیل نشانه‌شناختی صفحۀ اینستاگرام بی‌بی‌سی فارسی)»، «در شهر و بی‌شهر؛ مردم‌نگاری تجربۀ حاشیه‌نشینی در میان حاشیه‌نشینان محلۀ سعیدآباد (با تاکید بر ابعاد اقتصادی و مناسبات قدرت و مدیریت شهری)» و «بررسی نیازها، علایق و اولویت های دختران نوجوان شهر تهران» عناوین برخی از کتاب‌ها و مقالات جعفری است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=7382
  • منبع : پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات

ثبت دیدگاه